Nogen der kender til bilfærgeforbindelser ~
Fra : Hans

Dato : 19-04-03 10:15

Jeg har været på www.greekferries.gr
men synes det er hulens svært at vælge noget der skal passe sammen eks.
Ancona-Patras og igen samme dag med Pireaus-Kreta (Iraklion-Rethymno-Chania)

eks. kan man ikke komme mindre end 2 timer til indtjekningen (bookningen) og det skal
helst ske før
det kan komme til at knibe hvis færgen kommer forsent i havn i Patras og kørevejen til
Pireaus er med "stau", derfor søger jeg oplysninger om hvad andre gør og hvilken
færgeselskab der er til at stole på, klart at færgeaflysninger pga.dårligt vejr er ingen
herre over.

vh Hans

Fra : Bjørn Erik Thomsen

Dato : 19-04-03 16:31

Andre muligheder er Brindisi - Igoumenitsa, og Bari - Igoumenitsa.
Regn ikke med at kunne nå en færge i Pireaus til øerne samme dag. Udnyt i
stedet køreturen mod Athen til at se Delfi f.eks. Det ligger lige på vejen
til Athen fra Igoumenitsa. Slå også et smut omkring Parga (smukt feriested)
lige syd for Igoumenitsa. En anden ide kunne være at køre omkring Ioanina
lidt inde i landet. Gammel by som var regionshovedstad under tyrkernes
besættelse for nogle hundrede år siden. Overnat derefter i omegnen af Athen
eller på hotel i Pireaus, og vær friske til sejlturen. Det koster en ekstra
dag, men giver muligheder for endnu flere oplevelser. Husk at tanke i
Pireaus, hvor bensinen er billigere end på øerne!

God tur. Bjørn

Fra : Hans

Dato : 19-04-03 20:47

"Bjørn Erik Thomsen" <bethomsen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dag, men giver muligheder for endnu flere oplevelser. Husk at tanke i
> Pireaus, hvor bensinen er billigere end på øerne!

Tak - men hvorfor foreslår du at køre den lange vej ned til Bari eller Brindisi ?
Tak - for benzinrådet i Pireaus, vi skal også huske at tanke fuld i Østrig på vej ned og
hjem.

Der går også færger fra Venedi og Trieste har jeg set dog ikke dagligt, for os drejer det
sig om at
komme så hurtigt og sikkert til Kreta som muligt, med kun én overnatning i Innsbruck
området.
Vi har som flere danskere købt "feriebolig" på Kreta og vi kan ikke stille bilen fra os,
da den kan være
fyldt med baggage m.v.

Hans

Fra : Serial # 19781010

Dato : 20-04-03 08:30

Hejsa

Jeg har prøvet turen fra Venedig til Igoumenitza og Bari til
Igoumentiza og tilbage igen fra Patras. Min erfaring siger mig at det
godt kan betale sig at give sig god tid, da vejene i Grækenland ikke
er absolut be bedste og bilisterne har også en speciel "køreteknik".

Prøv at at på http://www.gnto.gr og http://www.bluestarferries.com/