Vaskemaskinen opfører sig forskelligt
Fra : Mark Schiller

Dato : 18-04-03 21:25

Hej alle,

vi har en efterhånden "gammel" vaskemaskine, en Siemens Siwamat 6140
fra '97. Den har fået den mærkelige ide, at nogen gange (typisk ved en
30 grader kulørt vask, siger "føreren" af dyret) smider den meget vand
ud gennem en lille slange der sidder i bunden af den.

Ved andre vasketyper gør den det ikke og ved 30 grader kulørt, er det
ikke en gang konsekvent - den har gjort det igennem nogen tid, men det
er først nu det slog mig, at spørge jer hus-og-have-guruer

Jeg har renset grovfilteret flere gange, uden synlig effekt ..........

Ligeledes virker det mærkeligt, at der igennem afledningsslangen med
vandet kommer groteske mængder tøj-fnuller, men det er måske meget
normalt?

/Mark

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 20-04-03 20:35

Vi har en Vølund, men den gør det samme når filteret er fuldt. Er du sikker
på, at der ikke er filter mere, som du ikke har tømt?
VH
Jakob

Fra : Mark Schiller

Dato : 23-04-03 13:10

Sun, 20 Apr 2003 21:35:03 +0200, berigede "Jakob Aagaard Harder"
<jharder@mailme.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Vi har en Vølund, men den gør det samme når filteret er fuldt. Er du sikker
>på, at der ikke er filter mere, som du ikke har tømt?

Det er jeg overhoved ikke sikker på )

Jeg har "kun" fundet ét filter - så'n en stor dreje-børge, nederst på
forsiden af vaskemaskinen - hvor mon man kan finde et eventuelt
yderligere filter?

Omvendt, så fatter jeg heller ikke, at den så ikke gør det konsekvent

Tak for dit indspark.

/Mark

Fra : hamsjel

Dato : 18-07-03 13:18

Hvad med at checke kullene i motoren, vi har også en Vølund som opførte sig
mærkeligt, hvad gør man så, jo man ringer til montøren, som med gælde kikker
på "dyret" og konstaterer at programværket er defekt og at rep ikke er
rentabelt, pris for besøget 475 kr.
Dagen efter under aflevering på genbrugspladsen siger "pladsmanden" check
lige kullene i motoren de koster en havtredser, hjem drager jeg med
maskinen, bruger 1½ time på at fremskaffe og isætte nye kul -maskinen kører
upåklageligt igen