Rosegødning: hestemøj/NPK ?
Fra : Ukendt

Dato : 18-04-03 16:06

Hej NG.

Søren Ryge Petersen sagde forleden, at det er NU, roserne skal gødes.
Jeg vil købe noget NPKgødning... men hvilken koncentration han mente,
fik jeg ikke fat i

Noget helt andet er, at jeg har fået 2 sorte affaldssække med gammel
hestegødning. Det er fint formuldet og helt sort. Kan jeg bruge det og
strø det rundt om alle roserne i første ombæring eller ????
Jeg kunne have fået en hel trailer fyldt, men hvad pokker skal man
bruge hestegødning til, når man ikke har køkkenhave ?

Mvh
Gerda

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 18-04-03 17:54

On Fri, 18 Apr 2003 15:06:01 GMT, gerda (gerda) wrote:

>Noget helt andet er, at jeg har fået 2 sorte affaldssække med gammel
>hestegødning. Det er fint formuldet og helt sort. Kan jeg bruge det og
>strø det rundt om alle roserne i første ombæring eller ????

Det er noget som roserne har godt af.
Min far fortæller tit om hvordan mælkemandens hest altid lagde en pære
lige nøjagtigt uden for deres hus en gang om ugen og hvordan hans
bedstefar gik ud og skovlede den op og gav til roserne.

>Jeg kunne have fået en hel trailer fyldt, men hvad pokker skal man
>bruge hestegødning til, når man ikke har køkkenhave ?

Blomster, buske, hække osv. har også godt af lidt at leve af...

http://www.gartneriet.dk
Lær af andres fejl
- du lever alligevel ikke længe nok til selv at prøve dem alle.

Fra : Per A. Hansen

Dato : 19-04-03 11:46

<gerda (gerda)> skrev i en meddelelse news:3ea0130b.16798098@news.sonofon.dk...
> Hej NG.
>
> Søren Ryge Petersen sagde forleden, at det er NU, roserne skal gødes.
> Jeg vil købe noget NPKgødning... men hvilken koncentration han mente,
> fik jeg ikke fat i

23-3-7 . Den indeholder lidt kobber og er derfor klorfri.
Der er flere blandingsgødninger med lidt afvigende N:P:K forhold
afhængig af firmaet. 21-3-10 og 25-2-9 kan også bruges -
der er ingen grund til at overgøde med fosfor og kalium.

Per A. Hansen