Variabel i SQL
Fra : Ole J. Hansen

Dato : 18-04-03 12:09

Hej Ng
Jeg sidder og roder med en formular i VB6.0 der er tilknyttet en database,
jeg har her udtrukket et felt fra en bestemt record i en tabel, det jeg
ønsker er at indsætte dette felt i en anden table.
Jeg har feltet i en variabel, jeg vil gerne vide, om man i en SQL sætning
kan erklære en variabel og overfører det felt jeg har i variablen i VB6.0
til denne SQLsætning.
Hvis ja, hvorledes adskiller man det så, hvis jeg har 2 eller 3 felter fra
samme record jeg vil indsætte i den nye tabel.
Håber jeg har forklaret mig klart nok, håber at nogen har et godt svar.
God Påske.
m.v.h.
Ole J. Hansen

Fra : Johnny E Jensen

Dato : 22-04-03 08:21

Hej Ole

Der findes flere metoder men denne er nok den letteste at forstå:

dim oCon As ADODB.Connection
Set oCon = New ADODB.Connection
oCon.Open "Driver=......."
Dim oRcd As ADODB.Recordset
Set oRcd = New ADODB.Recordset
oRcd.Open "Select * From {table} Where {felt1}=" &
{myVariable},{myConnection},adOpenDynamic,adLockOptimistic
oRcd.AddNew
!Felt1 = {myvariable1}
!Felt2 = {myvariable2}
ect ect
oRcd.Close
oCon.Close

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 22-04-03 12:01

Hej Johnny
Tak for svaret jeg vil arbejde på sagen og forsøge at forstå hvad
der sker.
Mange tak fra en glad amatør.
m.v.h.
Ole J. Hansen
"Johnny E Jensen" <emde@emde123456.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Set oRcd = New ADODB.Recordset
> oRcd.Open "Select * From {table} Where {felt1}=" &
> {myVariable},{myConnection},adOpenDynamic,adLockOptimistic

SNIP