Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Lave min PC til en videomaskine
Fra : Ole Frederiksen

Dato : 18-04-03 10:52

Jeg har brug for at optage film og andre tv/videosignaler på min PC.

Jeg vil gerne have mulighed for både at optage i AVI og Mpeg. Jeg kan se at
Hauppage laver deres WinTV PVR serie som kan dette, men kan det ikke gøres
milligere?

Kan man med en Duron 700@1000 MHz nå at kode det til Mpeg i realtime med
software?

Hvad er der af andre alternativer til Hauppage? Der må være noget billigere.
Kravet er bare at det er i stereo.

Hvor meget fylder en typisk optagelse af tv i Mb/s med AVI ig Mpeg?

Findes der nogle programmer der kan bruges som timer?

Data på nuværende Hardware:

MB: Asus A7V
CPU: AMD Duron 700MHz overclocket til 1GHz
RAM: 512Mb PC133
HD: 40Gb WD 7200rpm
80Gb Maxtor 5200rpm
Gfx: GeForce2MX

Med venlig hilsen..........Ole Frederiksen

Fra : Brian Binnerup

Dato : 18-04-03 11:57

Hej Ole.

> [...]
at
> Hauppage laver deres WinTV PVR serie som kan dette, men kan det ikke gøres

Jo - det kan det sagtens - Hauppage kort gør det bare hardware baseret, så
det ikke belaster CPU'en, dette er bla. et krav for fx. Microsoft Media
Center Edition, som dog ikke findes i pal udgaver endnu...

Du kan godt bruge et almindeligt tv kort der har software med..

> Kan man med en Duron 700@1000 MHz nå at kode det til Mpeg i realtime med
> software?

Jae og nej - det kommer meget an på hvilken kvalitet du vil kode det ned i -
en fuld opløsning kan du ikke i, nej. Men du kan kode i det ned i en mindre
opløsning.

> Hvad er der af andre alternativer til Hauppage? Der må være noget
billigere.
> Kravet er bare at det er i stereo.

Reelt bare et TV kort, så har de forskellige stykker software til det..

> Hvor meget fylder en typisk optagelse af tv i Mb/s med AVI ig Mpeg?

Kommer meget an på kvaliteten.

> Findes der nogle programmer der kan bruges som timer?

Det er typisk med i de forskellige programmer.

> Data på nuværende Hardware:
>
> MB: Asus A7V
> CPU: AMD Duron 700MHz overclocket til 1GHz
> RAM: 512Mb PC133
> HD: 40Gb WD 7200rpm
> 80Gb Maxtor 5200rpm
> Gfx: GeForce2MX

Skal det være rigtigt godt kunne du måske godt bruge en ny CPU....

Mvh

Brian Binnerup

Fra : No1

Dato : 18-04-03 12:14

> Kan man med en Duron 700@1000 MHz nå at kode det til Mpeg i realtime med
> software?

Mpeg encoding skulle dit TV kort gerne kunne klare. Det tror jeg mit
Pinaccle Studie PCTV Pro gør selv. Ved dog ikke om der findes TV kort der
kan optage/encode i MPEG2. MPEG(1) fylder en del. En optagelse i bedste
kvalitet fylder gerne noget i retning af en halv til en hel GB for en time.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-04-03 00:15

"No1" <cccccccccc@nonexisting.doooooomain.com> skrev i en meddelelse

> kan optage/encode i MPEG2. MPEG(1) fylder en del. En optagelse i bedste
> kvalitet fylder gerne noget i retning af en halv til en hel GB for en time.

Er det i *fuld* tv kvalitet?

Claus

Fra : rick

Dato : 18-04-03 12:13

"Ole Frederiksen" <olebaltzer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad er der af andre alternativer til Hauppage? Der må være noget billigere.
> Kravet er bare at det er i stereo.

En metode kunne også være, bare at få fat i et billigt grafikkort som kan
modtage et video-in signal og så tilslutte en gammel videomaskine som skal
fungere som reciever. Jeg ved godt, at det ikke helt er det, du spørger om,
men det er i hvert fald en billig løsning, da en videomaskine ofte er noget de
fleste har i forevejen.

- rick...

Fra : KaiserSoze

Dato : 19-04-03 00:20

> [...]
> 80Gb Maxtor 5200rpm
> Gfx: GeForce2MX
>
> Med venlig hilsen..........Ole Frederiksen

Jeg vil anbefale Pinnacle - Jeg har en del kendskab til deres proffesionelle
serie og det er en OK kvalitet.
Jeg ved ikke hvilken prisklasse du kikker i men husk, du for hvad du betaler
for!!!

Her er et par links.

http://www.pinnaclesys.com/ProductPage.asp?Product_ID=103&Langue_ID=2
http://www.midtdata.dk/indexmereinfo.asp?model=PCTVPRO
&
http://www.pinnaclesys.com/ProductPage.asp?Product_ID=6&Langue_ID=2
http://www.midtdata.dk/indexmereinfo.asp?model=PCTV

(Shoppen er tilfældigt udvalgt efter søgning på www.edbpriser.dk)

....Anders

Fra : RpR

Dato : 19-04-03 15:34

Jeg har et Pinnacle PCTV Rave som jeg gav ~500,- for engang for et par år
siden.
Det optager fint i 704 x 576, dog i interlaces så det skal de-interlaces
bagefter før det ser godt ud.
Ellers kan jeg optage i 352 x 288 og komprimere til WMV / ASF / DivX / XviD
(you name it) i realtime på min XP2100+ CPU.
Kortet har ikke hardware komprimering (svjh), hvilket så kræver en hurtig
CPU hvis det skal foregå realtime.
Hvis jeg optager det i 704 x 576, og bruger smart de-interlacer, 2D
optimizer og resizer det til 392 x 288 (altsammen gennem virtual dub, som
jeg også optager med), så blir resultatet virkelig hammergodt.

Kan optage lidt fra TV'et som jeg kan vise som eksempel hvis folk ønsker
det. (skulle der vel ikke være ophavsretproblemer med, eller?)

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 19-04-03 15:36

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message
> [...]
> http://www.MopedGallery.com
> ICQ: 19284098
> "4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
Jeg vil gerne se resultatet.
Erik

Fra : RpR

Dato : 19-04-03 17:35

http://www.mopedgallery.com/images/RpR/stuff/capture

Der ligger et eksempel og den XviD codec jeg har brugt til at encode med.

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 19-04-03 18:10

> http://www.mopedgallery.com/images/RpR/stuff/capture
>
> Der ligger et eksempel og den XviD codec jeg har brugt til at encode med.

Den kan jeg godt nok ikke afspille. Har installeret codec, men min
Mediaplayer åbner - og lukker omgående igen
Erik

Fra : RpR

Dato : 21-04-03 20:47

> Den kan jeg godt nok ikke afspille. Har installeret codec, men min
> Mediaplayer åbner - og lukker omgående igen

Har du opdateret til 7.1 eller nyere?
Hvilket OS har du?

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 21-04-03 21:56

> Har du opdateret til 7.1 eller nyere?
> Hvilket OS har du?
Media Player version 9
Win XP, SP1
Erik

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 21-04-03 21:52

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message
> Har du opdateret til 7.1 eller nyere?
> Hvilket OS har du?
Media Player version 9
Win XP, SP1
Erik

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 21-04-03 21:52

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message
> Har du opdateret til 7.1 eller nyere?
> Hvilket OS har du?
Media Player version 9
Win XP, SP1
Erik

Fra : RpR

Dato : 22-04-03 18:00

> Media Player version 9
> Win XP, SP1

Dybt underligt, den burde virke fint? Du har prøvet at installere den flere
gange?