Pas i Schengen-lande
Fra : JBH

Dato : 18-04-03 02:29

Jeg læste lige den tidligere tråd vedr. pas i Schengen-lande og var så forbi
på .

http://www.politi.dk/p19/pas/pas_i_schengenlande_og_norden.htm

Citat.
>EU-statsborgere samt nordiske statsborgere, som er bosiddende i Danmark, og
som >ønsker at rejse i et eller flere af de øvrige Schengen-lande, skal
fortsat medbringe pas >eller anden gyldig rejselegitimation.

Bemærk : Eller anden gyldig rejselegimitation

>En dansk statsborger skal fortsat medbringe pas i andre Schengen-lande end
de >nordiske.

Det forstår jeg ikke , er det bare noget som man pådutter os "danskere" for
at sælge nogle flere pas eller ?

Jeg mener da bestemt at huske at en af fordelene som blev nævnet i forb. med
EU, netop var at vi ikke længere behøvede pas for at rejse indenfor EU

mvh
JBH

Fra : Ham

Dato : 18-04-03 05:56

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Bemærk : Eller anden gyldig rejselegimitation

> de >nordiske.

I Danmark er passet den eneste rejselegitimation, som udstedes. Du vil
derfor få vanskeligt ved at medbringe 'anden gyldig rejselegitimation'

Venlig hilsen
Knud

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 18-04-03 10:25

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> wrote in message

> Jeg mener da bestemt at huske at en af fordelene som blev nævnet i forb.
med
> EU, netop var at vi ikke længere behøvede pas for at rejse indenfor EU

Nej fordelen er at du under *normale* omstændigheder ikke behøver at *vise*
dit pas for at passere en grænse. Men du skal stadig kunne legitimere dig,
og i mange lande er pas det eneste der accepteres, men du kan også stadig
komme ud for en gammeldags grænsekontrol. Som for eksempel da der var EM i
fodbold i Holland. Da var der ved den grænse overgang jeg brugte (i anden
anledning) en god gammeldags kontrol hvor alle blev kontrolleret for pas

Peter

Fra : Hans

Dato : 18-04-03 10:30

"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> anledning) en god gammeldags kontrol hvor alle blev kontrolleret for pas

Skal du købe hus/lejlighed i EU-land er PAS det eneste legimitationsbevis
Tinglysningskontoret vil acceptere. Du skal også bruge PAS ved oprettelse af bankkonto
i et EU-land =

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 19-04-03 22:51

> Skal du købe hus/lejlighed i EU-land er PAS det eneste legimitationsbevis
> Tinglysningskontoret vil acceptere. Du skal også bruge PAS ved oprettelse af bankkonto
> i et EU-land =

Hmm - jeg kender 2 franskmænd der begge har konti i danske banker,
men ingen af dem har et pas (hvilket overraskede mig meget). I stedet har
de et fransk id-kort, som de også mener kan bruges i stedet for et pas.

/Jakob

Fra : Ivar Madsen

Dato : 19-04-03 23:52

Jakob Jeppesen skrev Lørdag den 19. april 2003 23:51 i
dk.videnskab.jura:

> [...]
> men ingen af dem har et pas (hvilket overraskede mig meget). I stedet
> har de et fransk id-kort, som de også mener kan bruges i stedet for

Det kan meget vel være at de har et sådant ID-kort, men det har vi
dansker ikke, og derfor skal vi have et pas.

Ivar Madsen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 22-04-03 14:26

"Ivar Madsen" <news-@milli.dk> escribió

> Det kan meget vel være at de har et sådant ID-kort, men det har vi
> dansker ikke, og derfor skal vi have et pas.

Jeg har Spanske bankkonti, hus i Madrid og bruger i den forbindelse
ikke mit pas men derimod mit spanske IDkort. Blot fordi et pas er det
eneste gyldig rejselegimitation som udstedes i DK, kan man godt, som
dansker, få udstedt gyldig rejselegitimation i andre lande.
Med venlig hilsen
Lars Hoffamnn