Ekstra css ting til IE
Fra : Ryan

Dato : 17-04-03 22:01

Hej.

Jeg har en side, hvor jeg gerne vil benytte mig af nogle IE css-ting (filter
samt scrollbar). Spørgsmålet er bare hvordan gør jeg det korrekt.

For alle browsere skal gælde:
body {text-align:center }
og for IE skal der så også være:
body {scrollbar blabla}

Jeg kan godt lave et browsertjek med asp eller <!-- if ie -->
men må body godt indgå to gange i ét stylesheet. Eller må man bruge to
stylesheets? Hvad vil være den "mest" korrekte måde?

--
Ryan

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-04-03 22:51

Ryan skrev:

> Jeg kan godt lave et browsertjek med asp eller <!-- if ie -->
> men må body godt indgå to gange i ét stylesheet.

Ja - uden problemer. Du kan gentage selektorer helt frit. Som
udgangspunkt vil definitioner gælde, men der kan selvfølgelig være
tilfælde hvor man overskriver en egenskab - her vil den sidst
forekommende selektor gælde.

> Eller må man bruge to stylesheets? Hvad vil være den "mest"
> korrekte måde?

Jeg ville lave et fælles stylesheet til alle de almindelige
egenskaber og så bruge conditional-kommentarer eller asp-
browsersnifning til at tilføje endnu et stylesheet med IE-only css.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-04-03 00:09

"Ryan" <ryan@NOSPAM.dk> skrev
> [...]
> men må body godt indgå to gange i ét stylesheet. Eller må man bruge to
> stylesheets? Hvad vil være den "mest" korrekte måde?

Der er da ingen grund til at lave noget særligt IE-hack for at definere
anderledes udseende på scrollbar. Put det ind i første body i css. De øvrige
browsere forstår det ikke og ignorerer de bare.

Erik Ginnerskov - erik snabela ginnerskov dot dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 18-04-03 17:54

> [...]
øvrige
> browsere forstår det ikke og ignorerer de bare.

Ja det er sådan, jeg gør det i øjeblikket, men jeg synes bare, at det ville
være lidt mere "korrekt", hvis jeg kunne undgå, at de andre browsere skulle
igennem noget IE only kode.
Ved ikke rigtigt, om det ikke mere er et princip sag, - IE er dumme og har
lavet noget, som ikke er med i standarden, og det skal ikke gå ud over de
andre browsere, som er langt bedre (til at overholde standarden), men derfor
kan effekterne jo være gode nok

--
Ryan

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 18-04-03 04:18

"Ryan" <ryan@NOSPAM.dk> writes:

> [...]
> og for IE skal der så også være:
> body {scrollbar blabla}
>
> Jeg kan godt lave et browsertjek med asp eller <!-- if ie -->

Jeg ville bruge
<!--[if IE]> ... <![end if]-->
Det er en nem og sikker måde at lave noget specielt til IE, og det
er stadig lovlig kode for alle andre.

> men må body godt indgå to gange i ét stylesheet.

Ja.

> Eller må man bruge to
> stylesheets?

Det må man også.

> Hvad vil være den "mest" korrekte måde?

Alt der validerer :)

Som sag ville jeg skrive:
---
body { ... alles kode ...}
<!--[if IE]>
body { ... IEs kode ... }
<![end if]-->
---
Så er det klart og tydeligt hvad man mener.

/L

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 18-04-03 17:54

> Ja.

Tak for hjælpen til jer alle.
Så kan det være, jeg kan få valideret mit stylesheet.

--
Ryan