striber fra vaskemaskine
Fra : Musen

Dato : 17-04-03 21:20

Hej Ng
Vi har fået et problem med vores vaskemaskine (en helt ny Bosh fra juni
sidste år) Når jeg vasker kulørt tøj, kommer der nogle hvide striber på
tøjet, som ligner vaskepulver. Jeg har spurgt mig lidt frem, og har fået at
vide, at det nok er overdossering, for meget tøj i maskinen, eller kalk, men
jeg har nu prøvet kun at vaske en halv vaskemaskinefuld = stadig striber,
jeg har også prøvet at vaske næsten uden vaskemiddel = stadig striber, og
jeg bruger Calgon-halløj hver gang, så det burde vel ikke være kalk?
Er der nogen der har en ide´ om hvad det kan være der gør det? Det skal
måske lige nævnes, at det ikke er hver eneste gang jeg vasker, at der er
striber, men de sidste par gange har det været så slemt, at jeg måtte vaske
en del af tøjet igen, fordi det var fuldt af striber, og det er jo temmelig
irriterende...

Venlig hilsen musen

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 17-04-03 22:05

Musen wrote:
> [...]
> at der er striber, men de sidste par gange har det været så slemt, at
> jeg måtte vaske en del af tøjet igen, fordi det var fuldt af striber,

Hej mus.
Vi har det samme "problem" her, og undrer os lige så meget. Første gang var
for et par måneder siden, og fænomenet har været der nogle gange siden. Jeg
tror ikke det har noget med vaskemaskinen at gøre. Det kunne se ud som om
vaskepulveret bliver liggende i nogle folder. Men underligt det kommer nu.
Ebbe

Fra : René Jørgensen

Dato : 17-04-03 22:54

> [...]
> vaskepulveret bliver liggende i nogle folder. Men underligt det kommer nu.
Kunne tyde på for lidt vand i vasken, så vaskemidlet ikke blive opløst.

Prøv at tage en vask med ekstra vand eller ekstra skyldning.

Alternativt brug flydende vaskemiddel

Hilsen

René

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 18-04-03 04:54

René Jørgensen wrote:
> Kunne tyde på for lidt vand i vasken, så vaskemidlet ikke blive
> opløst.
>
> Prøv at tage en vask med ekstra vand eller ekstra skyldning.
>
> Alternativt brug flydende vaskemiddel

Dit forslag er da ganske udmærket, men det er også kommet når vi har brugt
flydende vaskepulver. Og det er jo ikke nær hver gang striberne kommer, så
det er lidt svært at sidde og holde øje med om der bliver taget nok vand
ind. Det med vaskepulveret var også ment som en beskrivelse af udseendet,
ikke som en mulig årsag. Hvis det forsvinder lige så pludseligt som det
kommer er alt jo OK, bortset fra at jeg ikke har fået stillet min
nysgerrighed.
Ebbe

Fra : Peter Schrøder

Dato : 19-04-03 08:28

"Musen" skrev
> [...]

og
> jeg bruger Calgon-halløj hver gang, så det burde vel ikke være kalk?

Hvis du bruger et vaskemiddel, som er beregnet til vaskebold, i
sæbeskuffen, kan det resultere i uopløst sæbe i tøjet.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
Replace AT with @ to reply

Fra : Gert

Dato : 19-04-03 11:49

"Peter Schrøder" <petersch@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse

> "Musen" skrev
> juni
> på
> fået at
> kalk, men

det lyder for mig lidt som om du igennem længere tid måske har over doseret
vaskepulveret
jeg havde selv problemet gennem længere tid og alt hvad der hed sort tøj var
stribet.

en dag i ren arrigskab hev jeg sæbeskuffen ud og gav den samt hullet den
sidder i en ordentlig rengøring.(der samler sig meget snask i og bag den)
og lod maskinen køre nogle ture uden tøj og sæbe (og uden varme)
nu er problemet væk

med venlig hilsen
og God Påske

Gert Ringholm Møller
http://www.lynghoy.dk

Fra : Musen

Dato : 19-04-03 22:44

klip--
> [...]
doseret
> vaskepulveret
> jeg havde selv problemet gennem længere tid og alt hvad der hed sort tøj

Nææh jeg plejer faktisk at være ret panippen med ikke at bruge for meget
pulver, da det jo dels er miljøsvineri, og dels ikke gør tøjet renere..

> [...]
> sidder i en ordentlig rengøring.(der samler sig meget snask i og bag den)
> og lod maskinen køre nogle ture uden tøj og sæbe (og uden varme)

Hmm nu er maskinen jo forholdsvis ny, så jeg har faktisk gjort den ren et
par gange i sæbeskuffen (det gjorde jeg aldrig ved den gamle, for den var jo
så sølle at se på i forvejen *SSS*)
Jeg har også prøvet at køre et par vaske uden sæbe og tøj, men lige lidt
hjælper det.
Jeg har nu lagt mærke til at det er mest hvis jeg kører spareprogrammet at
der er problemer...

> med venlig hilsen
> og God Påske

Tak og i rigtig lige måde

Venlig hilsen Musen

Fra : Musen

Dato : 19-04-03 22:41

klip--
> Hvis du bruger et vaskemiddel, som er beregnet til vaskebold, i
> sæbeskuffen, kan det resultere i uopløst sæbe i tøjet.
> [...]

Jeg bruger almindeligt Ariel Futur og color, og det skulle vist ikke være
beregnet til vaskebold...

Venlig hilsen Musen