3dmark2001se lav score
Fra : michael madsen

Dato : 17-04-03 18:36

Kan i fortælle mig hvorfor jeg ikke får mere end 7263 når jeg kører en test
med alle programmer slukket.
Mit system
asus p4pe
samsung 2x256mb pc2700
sapphire radion 9100 128mb
p4 2,4@3,02

Jeg syntes det ret lidt når andre scorer 12000 med ca. samme system er der
nogle instillinger jeg kan lave om på.
MVH Michael

Fra : Karsten Borchers

Dato : 17-04-03 19:02

Ja det var godt nok ikke meget. Score selv 8108 med 64Mb versionen, og det
på en P4 1.8@2Gig.
Catalyst 3.2, XP.

Du har ikke tvunget den til at bruge FSAA og AA (Smoothvision og Anisotropic
Filtering)?

/ Borchers

Fra : michael madsen

Dato : 17-04-03 19:55

"Karsten Borchers" <karsten@*spaham*borchers.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på en P4 1.8@2Gig.
> Catalyst 3.2, XP.
>
> Du har ikke tvunget den til at bruge FSAA og AA (Smoothvision og

Jeg kører med samme driver som dig og jeg køre med standard instillinger kan
det værer noget i bios der skal instilles anderledes.
MVH Michael

Fra : Karsten Borchers

Dato : 18-04-03 01:22

> Jeg kører med samme driver som dig og jeg køre med standard instillinger
kan
> det værer noget i bios der skal instilles anderledes.
> MVH Michael

Mnææ, skulle da lige være hvis din AGP aparture size er 16Mb eller lavere.
Er det tilfældet så prøv med 64 eller 128Mb.

/ Borchers

Fra : michael madsen

Dato : 18-04-03 08:29

> [...]
> >

> Mnææ, skulle da lige være hvis din AGP aparture size er 16Mb eller lavere.
> Er det tilfældet så prøv med 64 eller 128Mb.

Jeg har prøvet både med 128 og 256 uden den store forskel.
Lige et spørsmål mere er radion 9100 ikke direct 9 kompatibel for den kan
ikke kører game 4 i 3dmark03.
MVH Michael

Fra : JRS

Dato : 18-04-03 12:34

"michael madsen" <removemichael.elgaard@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3e9fa926$0$32005$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Lige et spørsmål mere er radion 9100 ikke direct 9 kompatibel for den kan
> ikke kører game 4 i 3dmark03.

9100 er 8500 blot under nyt navn .. Så kun 8.1 tror jeg ..

MVH
JRS

Fra : Michael Madsen

Dato : 18-04-03 15:32

"JRS" <jrs@kvalme.dk> skrev i en meddelelse

> "michael madsen" <removemichael.elgaard@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en
> meddelelse news:3e9fa926$0$32005$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> 9100 er 8500 blot under nyt navn .. Så kun 8.1 tror jeg ..

Tak for det .
Er der ikke nogen der kan fortælle hvorfor jeg ikke kan få en højre score
jeg har lige ominstaleret og nu er jeg da lige over 7300.
MVH Michael

Fra : Joe Sandøe

Dato : 18-04-03 20:45

"Michael Madsen" <fjernmichael.elgaard@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message
> Er der ikke nogen der kan fortælle hvorfor jeg ikke kan få en højre score
> jeg har lige ominstaleret og nu er jeg da lige over 7300.
> MVH Michael

Hej Michael

Hvor har du fået de 12000 i score fra?
Omkring 7000-8000 lyder da som meget rimeligt for det kort.
Hvis du havde et 9500PRO, kunne jeg forstå din bekymring, men et 9100
(forhåndværende 8500).
VH Joe

Fra : Michael Madsen

Dato : 18-04-03 22:44

"Joe Sandøe" <joe*fjern*@tv.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Omkring 7000-8000 lyder da som meget rimeligt for det kort.
> Hvis du havde et 9500PRO, kunne jeg forstå din bekymring, men et 9100

Prøv at søg under 8500/9100 så kommer der en helt masse frem hvor den højste
er 12903 med et 8500 kort.
VH Michael

Fra : JRS

Dato : 18-04-03 23:41

"Michael Madsen" <fjernmichael.elgaard@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3ea071ba$0$31979$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Prøv at søg under 8500/9100 så kommer der en helt masse frem hvor den
højste
> er 12903 med et 8500 kort.
> VH Michael

Hvis du her tænker på madonions benchmark samling skal du lige tænke på at
de kort der er brugt til de højeste scores helt sikkert har været clocket
helt tosset med en eller anden form for vild køling der ikke er tilgængelig
for os dødelige .. Samme gælder sikkert også for CPU'en i systemet ..
Jeg scorer selv lidt under 8000 med følgende system :

XP1600+ på Soltek 75KAV
2x 256 PC133 RAM
Radeon 8500 pro 64MB
80 gig Seagate
Win2k - DX9

MVH
JRS

Fra : Michael Madsen

Dato : 19-04-03 08:24

> [...]
> for os dødelige .. Samme gælder sikkert også for CPU'en i systemet ..
> Jeg scorer selv lidt under 8000 med følgende system :

Det kan da godt være at jeg har for høje forventninger men det kunne da have
været fedt.
Michael

Fra : Michael Schandorff

Dato : 19-04-03 11:28

> Det kan da godt være at jeg har for høje forventninger men det kunne da
have
> været fedt.
> Michael

Hej

Jeg har selv testet lidt med 3dmark2001se på det sidste og er nået op på en
score på 13815 med nedenstående maskine:

Asus p4pe
p4 2.53@2.88
Corsair CMX512-3200C2
Asus TI-4200 128mb
Win2k

Mvh.
Michael

Fra : JRS

Dato : 20-04-03 08:52

"Michael Schandorff" <kingdom@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> score på 13815 med nedenstående maskine:

Det lyder også rimeligt..
En af mine venner sidder med samme gfx på p4 2,4 og ddr2700 ram og scorer
omkring 12000 ..
Men Ti4200 er jo også hurtigere end R9100/8500 som nærmere skal sammenlignes
med gf3ti200/500

MVH
JRS

Fra : Lars

Dato : 26-04-03 23:47

Har samme sapphire 9100 128mb ddr, og får 9600 i 3dmark

Det er dog clocket lidt ram 234mhz core 284mhz på
en xp1700 @ xp2700

Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 21-04-03 11:22

Du skriver ikke hvilken Win.vers. der benyttes.
Men f.eks. på min Win. 2 K., kom der rigtig gang i 3D ydelsen da jeg
installerede opdateringen servicepack sp3 som fylder små 128 mb.
Hvordan det ligger med Win XP ved jeg ikke, men de tidligere win.vers. skal
ikke have sådanne en opdatering.

Mvh.

Flemming M. Hansen

Fra : Jan Larsen

Dato : 21-04-03 16:16

"Flemming M. Hansen" <boole@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> installerede opdateringen servicepack sp3 som fylder små 128 mb.
> Hvordan det ligger med Win XP ved jeg ikke, men de tidligere win.vers.

Jeg vil lige bidrage min min score:

Windows XP pro
Pentium 4 2.4 ghz 533 fsb
Asus P4g8x
2x 512 mb pc2100 Kingston ram
Grafikkort: ApertVision Radeon 8500 64 mb
Score 9275

Intet er overclocket.

Jan Larsen
www.midtsjaellands-portal.dk