[VB&] Mus over Knap
Fra : Henrik C

Dato : 17-04-03 16:23

Hej NG
Jeg har en Form med 2 knapper der kan skifte Caption efter om musen er over
eller ikke, hvordan laver jeg min kode om så det er grafikken der skifter
altså hvis min knap har et billede og et andet når musen er over
her kommer min kode hvordan skal den se ud vis det er billedet jeg vil
skifte ved mus over og ikke Caption

mvh H Cichosz

Dim ImageShown As Boolean

Private Sub Command1_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As
Single, Y As Single)
If Not ImageShown Then
ImageShown = True
Command1.Caption = "NEEEEJ"
End If
End Sub

Private Sub Form_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single,
Y As Single)
If ImageShown Then
ImageShown = False
Command1.Caption = "OK"
Command2.Caption = "OLLee"
End If
End Sub

Private Sub Command2_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As
Single, Y As Single)
If Not ImageShown Then
ImageShown = True
Command2.Caption = "ÅÅeee"
End If
End Sub

Fra : Martin Wiboe

Dato : 19-04-03 19:50

> [...]
> altså hvis min knap har et billede og et andet når musen er over
> her kommer min kode hvordan skal den se ud vis det er billedet jeg vil

Ændr Picture-property'en istedet for caption, således:

[...]

command1.Picture = "c:\Billede1.bmp"
[...]

Command1.Picture = "c:\Billede2.bmp"
Command2.Picture = "c:\Billede3.bmp"

[...]

Command2.Picture = "c:\Billede4.bmp"
End If
End Sub

Du må selv lige ordne systemet i det, men det er sådan det gøres. Ellers
kontakt mig, vi har jo snakket sammen før

Martin