Bærebar uden farver på tvet
Fra : Martin Jensen

Dato : 17-04-03 14:53

Hej

Jeg har lige købt en bærebar computer, med tv-out stik, mit problem er at
når jeg sætter s-video kablet ind i scarstikket, kan jeg kun se film i sort
og hvid er der nogle der kender mit problem? og gider at hjælpe mig?

Mvh
Martin

Fra : alten

Dato : 17-04-03 15:11

Du skal sikkert bruge sådan en fætter (med mindre at du har et nyere tv der
kan tage s-vhs signal):

http://www.av-supply.dk/index.php?index=17&show=4&PHPSESSID=91f30bb315bc5e8a
e64394bdc7476b40

mvh
alten

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 17-04-03 15:14

Martin Jensen wrote:
> [...]
> er at når jeg sætter s-video kablet ind i scarstikket, kan jeg kun se
> film i sort og hvid er der nogle der kender mit problem? og

Brug compositestikket hvis du har sådan en på din bærbare...Så kommer der
farve på...

--
MVH Thomas Eg Jørgensen

** OE Quotefix: http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/ **
** Kandu.dk-brugere betragtes som useriøse og ignoreres! **

Fra : Fuerzzz

Dato : 17-04-03 18:10

eller en colorfix fra sandberg.

Fra : Frederic

Dato : 17-04-03 21:27

Du skal bare bruge sådan en her:

http://avconnection.dk/Default.asp?ProductNo=06-053&VersionNo=1

Fra : Flemming Joensson

Dato : 18-04-03 12:06

> [...]

> at når jeg sætter s-video kablet ind i scarstikket, kan jeg kun se
> film i sort og hvid er der nogle der kender mit problem? og gider

På mit TV (Panasonic) har jeg 3 AV kanaler. Den ene hedder noget i stil med
AV2/s og hvis jeg trykker på den én gang kan jeg se billedet fra den
bærbare i farver hvis jeg har forbundet den med composite, og i sort/hvid
hvis jeg har forbundet med S-video.

Hvis jeg så trykker én gang til på samme knap, så skifter TV'et over i S-
video mode og så er billedet i farver med S-video.

Så inden du køber for mange ting for at rette problemet, så test lige om
dit TV har sådan en feature. Jeg overså den i lang tid og brugte composite
da jeg troede TV'et ikke virkede med S-video.

Mit TV er 25" og fra 1998 og det er bestemt ikke nogen topmodel. Dengang
kostede det 3995,- så selv ældre rimelig billige TV har denne feature (i
hvert fald fra Panasonic).

Mvh.
Flemming

Fra : Kristian Jakobsen

Dato : 19-04-03 18:17

> [...]
sort
> og hvid er der nogle der kender mit problem? og gider at hjælpe mig?

Har du sat dit TV-out til PAL ???
Hvis det er sat til NTSC, kan du også risikere at miste farver...

/Kristian
--
Kristian Jakobsen
2800 Lyngby