garantiregler
Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 17-04-03 13:24

Krydspostet til dk.forbruger og dk.videnskab.jura

Da jeg overvejer at købe noget, men gerne vil have 2 års reklamationsret har
jeg dette spørgsmål:

Er disse garantiregler lovlige?
http://www.demoshop.dk/betingelser.htm
Se særligt under punktet "Garanti"

Mvh Thomas

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-04-03 13:37

Thomas Smedebøl skrev:

>Da jeg overvejer at købe noget, men gerne vil have 2 års reklamationsret har
>jeg dette spørgsmål:

>Er disse garantiregler lovlige?

Nej.

Jeg gider ikke gå i detaljer. Der er så mange ting der strider
mod loven at der ikke er grund til det.

Zitech kan ikke lave om på de love der gælder forbrugerkøb selv
om de skriver nogle andre betingelser. Men når de gør det, kan du
forvgente et farligt hyr med at få loven overholdt, og evt. må du
give helt op fordi kun en evt. retssag ville kunne gennemtrumfe
lovens krav.

Hold pølserne væk.

>http://www.demoshop.dk/betingelser.htm
>Se særligt under punktet "Garanti"

Hvis de vitterligt mener garanti, er dette ene punkt faktisk
o.k., men jeg tror at de mener reklamationsret, og så er de helt
vilde på kareten.

--
Bertel

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 17-04-03 14:06

Bertel Lund Hansen wrote:
> Hvis de vitterligt mener garanti, er dette ene punkt faktisk
> o.k., men jeg tror at de mener reklamationsret, og så er de helt
> vilde på kareten.

De må næsten mene den sædvanlige reklamationsret, når de på siden
skriver: "Garantien dækker fabrikations- og materialefejl"

Siden er godt nok et af mere slemme eksempler på manglende overensstemmelse
med gældende lovgivning.

Det kan vist ikke gentages for ofte: Hold pølserne væk.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Gorst-Rasmussen

Dato : 17-04-03 14:12

"Bertel Lund Hansen" <nospamfor@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forvgente et farligt hyr med at få loven overholdt, og evt. må du
> give helt op fordi kun en evt. retssag ville kunne gennemtrumfe

Uha, jeg er hjerteligt enig med Bertel. Hold dig væk fra den brugtbiks. Du
kan iøvrigt få fine tilsvarende varer uden fejl og demomangler til samme
eller lavere pris hos mange andre sælgere af IT-udstyr, der godt vil
overholde spillereglerne.

Vh

Jesper

Fra : Rasmus

Dato : 17-04-03 15:14

"Thomas Smedebøl" <whisdow@hotmail.com> wrote in message
> Krydspostet til dk.forbruger og dk.videnskab.jura
>
> Da jeg overvejer at købe noget, men gerne vil have 2 års reklamationsret
> [...]

Jeg tror Zitech har glemt at opdatere deres betingelser inde på demoshop, og
jeg er sikker på at hvis du kontakter dem og gør dem opmærksomme på fejlen
så retter de den med det samme....

.....Zitechs normale handelsbetingelser findes her
http://www.zitech.dk/pages/Terms.aspx og jeg kunne forestille mig at de
samme gælder i deres demoshop

mvh
Rasmus

Fra : Andy

Dato : 17-04-03 15:37

> [...]
og
> jeg er sikker på at hvis du kontakter dem og gør dem opmærksomme på fejlen

Det sjove er at jeg købte noget i demoshoppen for næsten et år siden, og der
stod 2 års reklamationsret...

Andy