Glemte blomsterløg, hvad nu?
Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 17-04-03 11:33

Jeg har lige opdaget en kasse med bl. forårsblomsterløg, som jeg skulle have
haft lagt i efteråret, men glemte alt om. Kan jeg lægge dem nu (ved godt, at
de selvfølgelig ikke bliver til noget nu), eller skal jeg lade kassen ligge,
og så lægge dem i det kommende efterår? Vil de stadig kunne blive til noget
så?

MVH Mette

Fra : fa.dk

Dato : 17-04-03 13:01

"Mette Svangren Guttesen" skrev d. 17-04-03 11:33 dette indlæg :
> [...]
ligge,
> og så lægge dem i det kommende efterår? Vil de stadig kunne blive til

Jeg ville lægge dem nu. De kan nå at skyde blade og samle lidt næring
til næste forårs blomstring. Lader du dem ligge, vil de svinde ind, så
der måske ikke er noget at sætte til efteråret.
Mvh. Frank

http://www.kandu.dk/

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 17-04-03 17:00

On Thu, 17 Apr 2003 12:00:57 GMT, "fa.dk" <fa.dk.news@kandu.dk> wrote:

> [...]
>til næste forårs blomstring. Lader du dem ligge, vil de svinde ind, så
>der måske ikke er noget at sætte til efteråret.

Hvis du sætter dem nu, og de så sætter blomsterknopper, så knib dem af -
så samler løgene kræfter til næste år i stedet for at bruge den smule de
har nu på blomster.

http://www.gartneriet.dk
Lær af andres fejl
- du lever alligevel ikke længe nok til selv at prøve dem alle.