Et hurtigt spørgsmål
Fra : Nokia-unlock.dk

Dato : 17-04-03 09:41

Må jeg som webmaster lave en side hvor folk kan sende mig deres emai nummer
hvis deres mobil er blevet stjålet !
sådan at folk kan tjekke nummeret hvis de får tilbudt en mobil ?

--
MVH.

Anders Skalsted

webmaster@nokia-unlock.dk
http://www.nokia-unlock.dk

Fra : Peter Risager

Dato : 17-04-03 14:58

Nokia-unlock.dk wrote:
> Må jeg som webmaster lave en side hvor folk kan sende mig deres emai
> nummer hvis deres mobil er blevet stjålet !
> sådan at folk kan tjekke nummeret hvis de får tilbudt en mobil ?

Jeg ved ikke noget om loven, men kan politiet ikke oplyse noget sådant?
Sådan fungerer det da med cykler og knallerter, mon ikke også telefoner
hører derunder?

--
Peter Risager
"Bombing in the name of peace is like

Fra : Preben Andersen

Dato : 17-04-03 16:53

"Nokia-unlock.dk" <webmaster@nokia-unlock666.dk> wrote in message
> Må jeg som webmaster lave en side hvor folk kan sende mig deres emai
nummer
> hvis deres mobil er blevet stjålet !
> sådan at folk kan tjekke nummeret hvis de får tilbudt en mobil ?

Hvis ejerne (de tidligere giver deres tilladelse, kan du offentliggøre
hvad som helst, emei nummer, telefonnummer, personnummer etc. Opbevaring,
behandling og offentliggørelse af personoplysninger reguleres af
Persondataloven, men et emei nummer er ikke en personoplysning, så jeg
mener, det kan offentliggøres uden problemer.

mvh
Preben

Fra : Nokia-unlock.dk

Dato : 17-04-03 17:02

"Preben Andersen" <pran@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> mvh
> Preben
>
> Jeg takker for svaret, Min ide med det er nemlig at sætte emai nummerene
på uden navns nævnelse , således at det kun er numre , som der så kan bruges
som en for for opslag !

--
MVH.

Anders Skalsted