Dualhead driller!
Fra : Claus Smith

Dato : 17-04-03 09:38

Har installeret en Matrox 550 dualhead og nu vil maskinen ikke slukke.

Atx som lukker ned normalt og slukker skærmen, men maskinen slukker ikke.

AMD K2-3 450 Mhz og Windows ME.

Nogen bud?

Claus

Fra : Carsten Poulsen

Dato : 17-04-03 13:20

"Claus Smith" <pigefotografen@pigefotografen.dk> skrev i en meddelelse
> Har installeret en Matrox 550 dualhead og nu vil maskinen ikke slukke.

Matrox 550 er det værste grafikkort jeg nogensinde har haft. Mage til lort
skal man lede længe efter. Derfor er det bedste råd jeg kan gi' : smid det i
skraldespanden og skynd dig ud og køb et nyt grafikkort...

/Carsten

Fra : Claus Smith

Dato : 17-04-03 21:56

> Matrox 550 er det værste grafikkort jeg nogensinde har haft. Mage til lort
> skal man lede længe efter. Derfor er det bedste råd jeg kan gi' : smid det
> skraldespanden og skynd dig ud og køb et nyt grafikkort...

Det var så den nemme løsning, men der må da være nogen som har fået det til
at fungere!!!

Claus

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 17-04-03 23:57

> Matrox 550 er det værste grafikkort jeg nogensinde har haft.

Du må virkelig have haft nogle ekstremt gode grafikkort så...

>Mage til lort skal man lede længe efter. Derfor er det bedste råd jeg kan
gi' : smid det i
> skraldespanden og skynd dig ud og køb et nyt grafikkort...

Javel ja. Jeg tror nu mere det er din kompetence der skal efterses - jeg har
haft Maxtrox tre gange, og et bedre grafikkort kan simpelthen ikke fås.
Suveræn billedkvalitet og masser af lækre hw-features.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk/newsgroup

Fra : Claus Smith

Dato : 18-04-03 15:00

Så kunne du måske guide mig lidt på vej til at få glæde af mit grafikkort?

Claus

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 18-04-03 15:52

> Så kunne du måske guide mig lidt på vej til at få glæde af mit grafikkort?

Sikkert. Lad os starte blødt:

1. Sørg for at Video Aperture Size i BIOS er sat til en værdi højere end
grafikkortets totale rambeholdning. Indstillingen findes under 'Chipset
Configuration' eller lignende. Værdien er angivet i megabyte i
anden-potensskalaen (16, 32, 64, osv.).

2. Opdater til nyeste WHQL-driver:
http://matrox.com/mga/support/drivers/files/w9x_671.cfm

3. Har du allerede den nyeste driver, så prøv at afinstallere og så
installere den igen.

4. Sidste mulighed er at køre et diagnosticprogram på
registreringsdatabasen. Enten Norton WinDoctor eller System Mechanic.

Fra : Carsten Poulsen

Dato : 19-04-03 16:24

"Trygleren [9000]" <Trygleren@SLETDETHERhesteskelet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e9f327c$0$138$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> haft Maxtrox tre gange, og et bedre grafikkort kan simpelthen ikke fås.
> Suveræn billedkvalitet og masser af lækre hw-features.

Jeg havde et Matrox 550 grafikkort, og der var konstant problemer med det.
Den leverede driver var elendig, da der var mange grafikproblemer. Driveren
blev opdateret til den nyeste, men det hjalp ikke på noget. Grafik blev
"hængende" på skærmen og næsten hver gang computeren blev startet var jeg
nødt til at genstarte, da grafikken på den sekundære skærm var vildt
underligt, og det var umuligt at se noget på den. Ja - virkeligt lækkert
grafikkort. Så skiftede jeg det til et Winfast, nVidia GeForce kort, og ALT
kørte som det skulle - helt vildt super.

Det skal for god ordens skyld siges at kortet ikke blev brugt til spil.

Om det er en mandagsmodel jeg havde fat i kan så godt være, for jeg har set
på nettet at kortet ellers har fået positive bedømmelser, men min oplevelse
var i hvert tilfælde helt anderledes...

/Carsten

Mech. Eng. / B.Sc.EE

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 20-04-03 19:36

> [...]
set
> på nettet at kortet ellers har fået positive bedømmelser, men min

Det kan også sagtens være kompatibilitetsproblemer med eksisterende
hardware, eksempelvis grafikkort. Dette er jo ikke ualmindeligt.