Scubaranger
Fra : Jørgen Elholm

Dato : 17-04-03 09:21

Er der nogen der ved noget om Scubaranger uddannelse for børn?
Kan jeg finde denne uddannelse i Danmark?
Er der nogen der ligger inde med materiale om uddannelsen?
Er der nogen her hjemme som har erfaring med uddannelsen eller lignende?
Jørgen

Fra : Allan Hansen

Dato : 17-04-03 16:42

"Jørgen Elholm" <vip1@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogen der ligger inde med materiale om uddannelsen?
> Er der nogen her hjemme som har erfaring med uddannelsen eller lignende?

Så vidt jeg er orienteret så er scubaranger børnedykning under
organisationen SSI. Jeg kender ikke nogen der er tilknyttet SSI i Danmark.
Noget tilsvarende kan du måske finde hos dykkercentre der har bubblemaker
som er en slags børnedykning hos PADI. Aldersgrænsen er vist fra 8 år.
Blandt de danske dykkerklubber under DSF er der klubber der der har
juniorafdelinger med snorkling o. lign. men så vidt jeg ved først med
flaskedykning fra 16 år. I min egen klub skal man være 18 år. Dog sker det
at vi tager de store børn med i svømmehallen med flasker under skærpet
opsyn.

Allan Hansen

Fra : Jesper Kjøller

Dato : 17-04-03 17:09

> [...]
> flaskedykning fra 16 år. I min egen klub skal man være 18 år. Dog sker det
> at vi tager de store børn med i svømmehallen med flasker under skærpet

Scuba Ranger er ganske rigtigt et SSI-program. PADI Seal Team er det, der
kommer tættest på.

/Jesper