Grottedykning?
Fra : JHR

Dato : 17-04-03 01:22

Hej allesammen,
Nu er det ved at være tid til at planlægge sommeferien og jeg har faktisk
overvejet at prøve grottedykning. Hvis nu jeg tog til Mexico kunne jeg
samtidigt se lidt jungle og nogle mayaruiner, så måske var det en god ide,
men jeg er åben for forslag.

Er der nogle her i gruppen der har nogle gode links eller forslag angående
ovenstående emne? Hvad vil et certifikat koste mig, og hvilke arrangører
skal man benytte (jeg planlægger gerne turen selv, så det behøves ikke være
en pakkerejse)

Mvh
Jeppe.

Fra : Palle Hansen

Dato : 17-04-03 07:53

Hej Jeppe,

Jeg går ud fra du snakker om grotterne ved Playa Del Carmen ?

Jeg har selv været i et par af dem, og det er sååå fedt..... Det letteste er
at tage derud selv. Lej en bil, og så er det bare at tage hovedvejen fra
Cancun og så syd på.... På vejen ned kommer du til Playa, og derfra har du
forbindelse til Cozumel.... Det er også noget lettere at komme til diverse
ruiner hvis du har en bil..... Vær lige opmærksom på at der er LANGT imellem
benzintankene (nogle gange mere end 200 km) Vi oplevede i en "by" at vi
ikke kunne tanke.... Heldigvis havde borgmesteren lige en 200liters tromle,
da tankebilen havde været forbi for 2 dage siden !!!

Desværre er området FULDT med amerikanere, og de har desværre visse attitude
problemer. Både overfor de lokale, men også overfor andre nationaliteter.
Hvis du ikke kun går efter dykningen, så ville jeg vælge et andet land/sted.

Palle
MSDT # 466421

Fra : Mark Denninger

Dato : 23-04-03 13:45

Playa del Carmen er ok, men overvej ellers at tage videre ned til Tulum. Jeg
var der for et par år siden. Dykkede bl.a i "temple of doom" med en Norsk
grotte dykker instruktør Per Dovland, der har et dykkercenter dernede
(www.cenotedive.com). Han uddanner også grottedykkere (NACD). Der er tonsvis
af grotter på Yucatan. Jeg tror ikke du for et meget bedre sted for en
rimelig penge. Kan "varmt" anbefales.

Mvh
Mark, Aquarius