Søger info om jagt i Norge
Fra : Michael Olesen

Dato : 16-04-03 22:54

Hej NG

Efter hvad jeg har hørt, skulle det være muligt at gå på jagt i Norge i
visse områder uden tilladelse fra lodsejeren. Er der nogen som kan præcisere
disse områder, evt links på nettet. Det kunne jo være lidt spændende med en
telttur/ekspedition ud i ødemarken hvor man med garanti ikke møder andre
mennesker.

/Michael Olesen

Fra : Lars Haugaard

Dato : 18-04-03 19:04

Tjahh, uden tilladelse er nu nok så meget sagt!
Men en del har udkoncessioneret deres jagtrettigheder, og desuden har
nordmændene et noget andet system med licenser på storvildt osv. Noget vi
måske kunne lære noget af, bl.a. mht til kronvildt, men det er jo en helt
anden diskussion.
Men du kan da prøve hos Statsskog http://www.statskog.no/fjf/ som
administrerer en hel del arealer, specielt fuglejagten skulle være billig,
men også fair priser på råvildt.

De venligste hilsner

Lars Haugaard

www.haugaard.org

OBS: Nyhedsgrupper er desværre tit udsat for spam.
Derfor; Ønsker du at maile mig så bedes du fjerne
>nospam<
i afsenderadressen på denne mail.

Fra : Michael Olesen

Dato : 19-04-03 20:25