Andet multimedie
bentjuul 3670
Program til at generere websider/thumbnail~
Fra : Klaus Jensen

Dato : 16-04-03 20:12

Hej!

Jeg har gennem de sidste ti år fået mig en stor samling af private billeder,
som jeg gerne vil ha smidt på nettet. Der skal genereres et thumbnail,
filnavnes skal vises under dette og en større version skal kunne ses.

Billederne er navngivet nogenlunde fornuftigt og er opdelt i foldere (i
Windows) med sigende titler.

Dette vil jeg gerne genskabe på nettet, så familien kan få fornøjelse af de
mange billeder.

Jeg har kigget på forskellige programmer til at generere websider, men har
ikke rigtig fundet noget jeg synes kunne det jeg ledte efter.

Jeg vil gerne en gang for alle vælge den øverste folder og så bare starte en
funktion, der tager sig af resten - og tager hensyn til folder-strukturen.

Findes et sådant program? Jeg vil så gerne undgå at skulle generere for hver
eneste mappe, da det i praksis vil betyde fremtidige tilføjelser ikke bliver
opdateret.

Mit OS er WinXP og jeg har Photoshop 7.

På forhånd tak

Klaus Jensen

Fra : JMo.

Dato : 16-04-03 20:19

"Klaus Jensen" <no@tospam.com> wrote in

> [...]
> billeder, som jeg gerne vil ha smidt på nettet. Der skal genereres et
> thumbnail, filnavnes skal vises under dette og en større version skal
[snip]
> Mit OS er WinXP og jeg har Photoshop 7.

Er du bekendt med funktionen "Web Photo Gallery" i Photoshop?? Den findes
under File -> Automate, og kan svjv. ca. det du efterspørger

Fra : Klaus Jensen

Dato : 17-04-03 22:07

"JMo." <ns_sf009@mohr.cx> wrote in message
> Er du bekendt med funktionen "Web Photo Gallery" i Photoshop?? Den findes
> under File -> Automate, og kan svjv. ca. det du efterspørger

Tak for dit forslag. :)

Den kan desværre kun "cirka" det jeg efterspørger. :) Den ignorerer nemlig
at tingene ligger i forskellige foldere og genererer bare een siden med
thumbnails.

- Klaus

Fra : NioN

Dato : 18-04-03 10:05

"JMo." <ns_sf009@mohr.cx> skrev i en meddelelse
> "Klaus Jensen" <no@tospam.com> wrote in

> [snip]
>
> Er du bekendt med funktionen "Web Photo Gallery" i Photoshop?? Den findes
> under File -> Automate, og kan svjv. ca. det du efterspørger

Det kan Acdsee også.. Bare du vælger en lidt nyere version.. 2.34'eren kan
ikke.. dvs Acdsee classic. Held og lykke med det.
kig event. her : http://graphicssoft.about.com/library/weekly/aa000913a.htm

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-04-03 13:06

"Klaus Jensen" <no@tospam.com> skrev

> [...]
hver
> eneste mappe, da det i praksis vil betyde fremtidige tilføjelser ikke

http://activedeveloper.dk/download/default.asp?mode=download&id=379 kan
du finde et script, der automatisk viser en thumbnail af alle billeder i et
katalog og som giver mulighed for at se billederne i stort format.

Der er også mulighed for at vælge forskellige kataloger.

Din annonce er nu bragt på den ønskede side
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
Webmaster
lb3net@lille-birkholm.dk
http://www.lille-birkholm.dk

Fra : Kim miene

Dato : 18-04-03 19:38

kan du ikke bruge photoshop til det
i photoshop kan man lave et webgallery det kan næsten ikke gøres
bedre skriv til min email hvis du vil spørge om noget weller have
hjælp