Lov om individuel boligstøtte/førtidspensi~
Fra : Marcus

Dato : 16-04-03 14:42

Hej,

Jeg har netop siddet og studeret lov om individuel boligstøtte, men hvad
der har relevans for mig, har jeg ikke kunnet tyde i lovteksten.

Mit spørgsmål er: Kan en førtidspensionist modtage boligydelse når
personen ejer/køber et hus. Hvis ja, hvad skal der så ligge forud for
dette?

Pt. modtager førtidspensionisten boligydelse i lejebolig på 72kvm, men vil
meget gerne købe eget hus.

Kan I evenetuelt forklare de relevante paragraffer?

Mvh. og pfh. tak,
-- Marcus

(Og god påske!)

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 16-04-03 20:08

Marcus wrote:

> Kan I evenetuelt forklare de relevante paragraffer?

Du får blot et skud fra hoften (er på vej til *prøve* at forstå,
arbejde med sociallovgivning

Men det afhænger mest af areal og udgift til boligydelse, og der
det vist svært at få noget.

Men ellers er http://www.retsinfo.dk stedet,

men desværre meget mere fortolkninger, sociallovgivning er noget
-møj- individuelt..

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Sverre Stokke

Dato : 17-04-03 05:52

"Marcus" <kamikaze@yifan.net> skriver:
>Mit spørgsmål er: Kan en førtidspensionist modtage boligydelse når
>personen ejer/køber et hus. Hvis ja, hvad skal der så ligge forud for
>dette?

Nej, hvis du er lejer kan du få boligydelse. Hvis du er ejer kan du låne
et tilsvarende beløb rentefrit af kommunen mod pant i ejendommen. I store
træk.

Hilsen Sverre.

Fra : Marcus

Dato : 17-04-03 23:05

Hej,

Tak til svarene - det opklarede da en del. :)

-- Marcus