Løn på helligdage
Fra : Peter

Dato : 16-04-03 12:37

Hvis man er timelønnet funktionæransat og har faste vagter (4 timer pr. uge)
får man så løn, såfremt en af de faste vagter falder på en helligdag, hvor
forretningen holder lukket?

Fra : Rune Manscher

Dato : 16-04-03 14:11

"Peter" <p@p.pp> wrote in message
> Hvis man er timelønnet funktionæransat og har faste vagter (4 timer pr. uge)
> får man så løn, såfremt en af de faste vagter falder på en helligdag, hvor
> forretningen holder lukket?

Hvis du kun har 4 timer pr. uge, er du slet ikke omfattet af funktionærloven.

*Rune

Fra : Peter

Dato : 16-04-03 16:42

"Rune Manscher" <manscher@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Peter" <p@p.pp> wrote in message
uge)

> Hvis du kun har 4 timer pr. uge, er du slet ikke omfattet af
funktionærloven.

Hvis du læser indlægget igen, kan du se, at jeg ikke har skrevet noget om at
jeg kun har fire timer pr. uge. Jeg har fire 'faste' timer pr. uge. Resten
(til over 8...) ligger fordelt over ugen.
Så jo, jeg er omfattet af funktionærloven!

Fra : Preben Andersen

Dato : 16-04-03 17:23

"Peter" <p@p.pp> wrote in message

> [...]
> (til over 8...) ligger fordelt over ugen.
> Så jo, jeg er omfattet af funktionærloven!

Når du skriver, du er timelønnet, er det vel rimeligt at antage, at du får
løn for de timer, du arbejder, og ikke for dem hvor du ikke arbejder.

mvh
Preben

Fra : Peter

Dato : 16-04-03 20:32

"Preben Andersen" <pran@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Når du skriver, du er timelønnet, er det vel rimeligt at antage, at du får
> løn for de timer, du arbejder, og ikke for dem hvor du ikke arbejder.

Kom nu lige ind i kampen ikk'!
Jeg har ikke på noget tidspunkt været i tvivl om hvorvidt jeg er
funktionæransat og det er heller ikke det jeg spørger om.
Jeg er funktionæransat, på timeløn og med 4 faste timer pr. uge. Resten er
løst fordelt.

Spørgsmålet er blot om jeg som fastansat, funktionær, på timeløn, med faste
vagter kan få løn for en fast vagt der falder på en helligdag.
Mari har tilsyneladende fanget mit spørgsmål korrekt. Det der gør at jeg
ikke får løn, er tilsyneladende, at jeg ikke i min ansættelseskontrakt er
lovet en fast månedlig udbetaling, men at denne derimod er afregning pr.
time.

Fra : Arne Feldborg

Dato : 16-04-03 23:51

"Peter" <p@p.pp> skrev Wed, 16 Apr 2003 21:31:31 +0200

>Spørgsmålet er blot om jeg som fastansat, funktionær, på timeløn, med faste
>vagter kan få løn for en fast vagt der falder på en helligdag.

Som timelønnet får du vel SH-penge.?

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bøling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Mari

Dato : 17-04-03 07:17

"Arne Feldborg" <feldborg@haunstrup.dk> skrev i en meddelelse
> "Peter" <p@p.pp> skrev Wed, 16 Apr 2003 21:31:31 +0200

> Som timelønnet får du vel SH-penge.?

Kun, hvis ansættelsen er knyttet til en overenskomst.

/Mari

Fra : Preben Andersen

Dato : 17-04-03 06:46

"Peter" <p@p.pp> wrote in message

[cut]
> [...]
> lovet en fast månedlig udbetaling, men at denne derimod er afregning pr.

Netop, var det så svært at forstå? Du er timelønnet, som du selv skriver,
ikke fastlønnet.

mvh
Preben

Fra : Peter

Dato : 17-04-03 07:38

> [...]
> Det der gør at jeg
>
> Netop, var det så svært at forstå? Du er timelønnet, som du selv skriver,

Hvis jeg havde forstået det, havde jeg helt sikkert ikke spurgt om det. Det
forekommer mig forholdsvis logisk.

Fra : Mari

Dato : 16-04-03 17:54

"Peter" <p@p.pp> skrev i en meddelelse
> [...]
uge)
> får man så løn, såfremt en af de faste vagter falder på en helligdag, hvor

Fremgår det af din ansættelsesaftale, at du er ansat iht. funktionærloven
Med fast månedlig udbetaling - så er der også løn for helligdage.

Er du ansat med timebetaling udelukkende for præsterede timer, så
for du ikke løn - medmindre arbejdsgiver er særligt flink.

Og er din aftale tilknyttet en overenskomst - så for du SH-betaling.

/Mari

Fra : Poul Erik Rise /SID

Dato : 19-04-03 13:02

"Mari" <alohaloh@min.sol.dk> writes:

>Kun, hvis ansættelsen er knyttet til en overenskomst.

Og kun hvis overenskomsten omtaler, at der skal udbetales SH godtgørelse

Hilsen
Poul Erik Rise