afskrivning på software ?
Fra : Robert Petersen

Dato : 16-04-03 10:33

Hej med jer.

Hvordan afskriver man et stykke software til en værdi af 23.500 excl. moms ?
kan man straks afskrive, eller hvad gør man ?

Hilsen Robert indehaver af et A/S selskab hvis det gør en forskel

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 16-04-03 16:49

"Robert Petersen" skrev:

> Hvordan afskriver man et stykke software til en værdi af 23.500 excl. moms
?
> kan man straks afskrive, eller hvad gør man ?

Du straksafskriver bare.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Intet er som bekendt mere befordrende
for kreativiteten og produktiviteten end

Fra : DS

Dato : 17-04-03 09:48

"Kenn Gerdes" <kenn@kenngerdes.dk> wrote in message

moms
> ?
>
> Du straksafskriver bare.

Kan man det??

Er det ikke kun varer under 10.100 kr (2002) der kan straksafskrives?

/Daniel

Fra : Dan

Dato : 17-04-03 11:43

> Kan man det??
> Er det ikke kun varer under 10.100 kr (2002) der kan straksafskrives?

Ja, det kan man da...
Regnskabsmæssigt kan man i princippet straksafskrive alt.
De 10.100,- kr., som du nævner, er den skattemæssige grænse for straksafskrivnnger, men det er jo noget helt andet - det er jo til det skattemæssige regnskab.

mvh.,
Dan

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 17-04-03 14:05

"DS" skrev:
> Kan man det?? Er det ikke kun varer under
> 10.100 kr (2002) der kan straksafskrives?

Software kan altid straksafskrives uanset købspris.

Afskrivningsloven (se paragraf 6) :
http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/A20020097329-regl

Mvh, Lars

www.recorder.dk - Sammenligning af HD & DVD optagere

Fra : Halina

Dato : 17-04-03 23:56

Kære Kenn,

Jeg lagde mærke til den lille tekst under dit navn:

"Intet er som bekendt mere befordrende
for kreativiteten og produktiviteten end
en afklaret økonomisk situation."

Jeg har en stor trøst til alle:
Kreativitet er IKKE afhængig af en afklaret økonomisk situation!

Må jeg have lov til at foreslå noget andet:
"Intet er som bekendt mere befordrende for en afklaret økonomisk situation
end kreativitet og produktivitet"

Venlige hilsener

Halina
www.hjertemusik.dk/fastmoney.html

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 18-04-03 07:48

"Halina" skrev:

> Jeg har en stor trøst til alle:
> Kreativitet er IKKE afhængig af en afklaret økonomisk situation!

Snak du med en selvstændig erhvervsdrivende om det :)

> Må jeg have lov til at foreslå noget andet:

Forslag til forbedring af min signatur er altid velkommen.

> "Intet er som bekendt mere befordrende for en afklaret økonomisk situation
> end kreativitet og produktivitet"

Tak for forslaget, men jeg vælger at beholde min nuværende signatur.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes

Fra : Dan

Dato : 18-04-03 08:12

Hvis jeg skulle komme med et forslag til forbedring af din signatur, så skulle det være:

"Intet er mere befordrende for kreativiteten og produktiviteten end en afklaret økonomisk situation."

mvh.,
Dan

Fra : Jimmy

Dato : 18-04-03 11:24

"Dan" <office@yaws.dk> wrote in message news:b7o93m$bt$1@sunsite.dk...
Hvis jeg skulle komme med et forslag til forbedring af din signatur, så
skulle det være:

"Intet er mere befordrende for kreativiteten og produktiviteten end en
afklaret økonomisk situation."

Enig - Bedre.

Men hvordan skal teksten overhovedet forstås?

Jeg har personligt en afklaret økonomisk situation, men mener dermed ikke at
min kreativitet eller produktivitet er steget af den grund.
Og da slet ikke at disse skulle være permanent stigende eller befinde sig på
et højt niveau af den grund.

Faktisk er det da *netop* i økonomisk modgang, at de fleste er mest kreative
og produktive, da de der netop har brug for at være det.

/Jimmy

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 20-04-03 10:09

"Jimmy" skrev:

> Enig - Bedre.

Jeg kan forstå der er ved at være stemning for en opdatering af min
signatur?

> Men hvordan skal teksten overhovedet forstås?

Teksten skal forstås således at uden en afklaret økonomisk situation har man
ikke overskud til at "gøre det man er bedst til", som en dansk bank har som
slogan.

> [...]
> min kreativitet eller produktivitet er steget af den grund.
> Og da slet ikke at disse skulle være permanent stigende eller befinde sig

Pointen er heller ikke at ens kreativitet og produktivitet er lineær,
progressiv eller degressiv med ens afklaret økonomiske situation. Det er
blot en forudsætning herfor.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes