Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
sony p72 eller canon a70
Fra : Allan

Dato : 16-04-03 09:12

Jeg har læst alle review om de 2 kameraer og de virker meget ens.
A70 er måske lidt mere avanceret, men tilgengæld lidt dyrere.

Er der nogen som ville vælge det ene fremfor det andet?

Er der nogen som kender et godt sted i udlandet hvor billige memory stick
kan købes?

Mange påskehilsner
Allan

Fra : Lasse Nielsen

Dato : 16-04-03 10:45

Jeg har just været på biblioteket for at låne (75.71) Michael B. Karbo -
"Digitalkameraet fra A - Z". Det er udgivet sidst i 2002. Det er et
fremragende hæfte for en nybegynder som mig.
Han skriver bl.a. om RAM-kort, herunder Memory-Stick (på side 42): "...De
øvrige veletablerede lagermedier hedder SmartMedia og MemoryStick, men disse
medier er ikke specielt fleksible" og videre "MemoryStick har også været
berygtet for en meget langsom skrivehastighed" samt (i Figur 112)
"MemoryStick: Begrænset udbredelse, langsom, relativt dyr. CompactFlash:
Mest udbredt, hurtig, fleksibel, billig, store og robuste kort".
Ud fra dette, og ved at gennemlæse denne NG, ville jeg vælge Canon fremfor
Sony - men (her lige inden "religionskrigen" starter) i sidste ende er det
dig og din fornemmelse for det enten det ene eller det andet kamera, der
skal træffe det endelige valg.
Priser i Tyskland: fx Guenstiger
http://www2.guenstiger.de/gt/main.asp?suche=&kid=105&sub=11&sort=preis