skifte harddisk i PM 4400?
Fra : thorkild nielsen

Dato : 22-03-01 22:50

Hej!

Kan man skifte harddisken i en 4400 med en hvilkensomhelst IDE-harddisk?

Kan man evt. anbringe en SCSI-harddisk inde under CD-ROM'en hvis man
fixer de nødvendige kabelforbindelser?

Venligst

Thorkild

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-03-01 23:10

In article <3ABA736E.CB5731EF@stofanet.dk>,
thorkild nielsen <thorkild.j.n@stofanet.dk> wrote:

> Kan man skifte harddisken i en 4400 med en hvilkensomhelst IDE-harddisk?

Ja.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-03-01 08:30

thorkild nielsen <thorkild.j.n@stofanet.dk> wrote:

> Kan man skifte harddisken i en 4400 med en hvilkensomhelst IDE-harddisk?

ja

> Kan man evt. anbringe en SCSI-harddisk inde under CD-ROM'en hvis man
> fixer de nødvendige kabelforbindelser?

Mja, Der er plads til én ekstra 3.5" disk i kabinettet, men hvor det er
er jeg ikke sikker på. Til gængæld mener jeg at 4400'eren som den første
mac i mange år _ikke_ havde en intern SCSI connector.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg er boligløs i København fra 1 april

Fra : Peter Gersmann

Dato : 23-03-01 08:52

In article <1eqp26g.6bkz121fe2pogN%reippuert@mac.com>,
reippuert@mac.com (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> Til gængæld mener jeg at 4400'eren som den første
> mac i mange år _ikke_ havde en intern SCSI connector

Yep - 4400 var den første PowerMac med IDE. Det var også den eneste
PowerMac med 603 processor, men man fik meget for pengene.

Nå, men den skulle jo også konkurrere mod PowerComputing.

//Peter

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-03-01 09:17

In article
<moof.immerfreundlich-1D7358.08513023032001@tnews.inet.tele.dk>,
Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@mail.tele.dk> wrote:

> Nå, men den skulle jo også konkurrere mod PowerComputing.

Og alle de andre kloner.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Jesper

Dato : 23-03-01 17:22

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@mail.tele.dk> wrote:

> Yep - 4400 var den første PowerMac med IDE. Det var også den eneste
> PowerMac med 603 processor, men man fik meget for pengene.

hva' med 5500/6500 modellerne - de havde da også 603(ev) processor!?
Faktisk udmærkede maskiner (har selv en 6500/250) med både SCSI-2 og
IDE.

--
mvh Jesper

Besøg Biddet Online: <URL:http://homepage.mac.com/biddet>

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-03-01 18:40

In article <1eqqg67.1q8z6u9msw6neN%jmfink@mac.com>,
jmfink@mac.com (Jesper) wrote:

> hva' med 5500/6500 modellerne - de havde da også 603(ev) processor!?
> Faktisk udmærkede maskiner (har selv en 6500/250) med både SCSI-2 og
> IDE.

Det var ikke PowerMac'er, det var Performaer.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Jesper

Dato : 24-03-01 10:38

> Det var ikke PowerMac'er, det var Performaer.

Nej det var 5400/6400 der var performaer - ellers har apple i hvert fald
skrevet forkert på min 6500, hvor der pænt står "Power Macintosh
6500/250" på fronten (og i sys-profilen)...

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-03-01 10:49

In article <1eqrs35.2ukmv314ldjj2N%jmfink@mac.com>,
jmfink@mac.com (Jesper) wrote:

> Nej det var 5400/6400 der var performaer - ellers har apple i hvert fald
> skrevet forkert på min 6500, hvor der pænt står "Power Macintosh
> 6500/250" på fronten (og i sys-profilen)...

Ups, de små grå kortsluttede et øjeblik.

Udover det (og nu har jeg dobbelttjekket) så kom 4400 stadigvæk før
6500/5500, 4400 var den første PowerMac med IDE (medmindre /arrrgh/ man
kigger på Japan markedet - der kaldte de fandme også 6200 for en
PowerMac).

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Jesper

Dato : 24-03-01 10:52

> [...]
> 6500/5500, 4400 var den første PowerMac med IDE (medmindre /arrrgh/ man
> kigger på Japan markedet - der kaldte de fandme også 6200 for en

Apple ændrede vist også navnet 4400 til 7220 fordi man ikke bryder sig
4-taller i Asien... Det er godt at kende til markedsføring.

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-03-01 09:17

In article <1eqp26g.6bkz121fe2pogN%reippuert@mac.com>,
reippuert@mac.com (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> Mja, Der er plads til én ekstra 3.5" disk i kabinettet,

Der er faktisk plads til en 5 1/4", der er bare ikke noget hul i
kabinettet.

> men hvor det er er jeg ikke sikker på.

Lige under CD-drevet

> Til gængæld mener jeg at 4400'eren som den første mac i mange år
> _ikke_ havde en intern SCSI connector.

Det har den, den bliver bare brugt til det eksterne stik.

--
MVH
Martin Edlich