LDAP i Mail?
Fra : Peter Theglev

Dato : 16-04-03 07:30

Jeg er SLET ikke sikker på, jeg styr på begreberne, men jeg prøver:

På jobbet har eg hidtil brugt Outlook Exchange under OS9, men da jeg nu
kører OSX (jubii), vil jeg gerne holde mig til Mail.

MEN - den kæmpe fordel, der var i Outlook Exchange var, at der var
direkte adgang til hele husets adressebog – skrev man de første
bogstaver i navnet, ordnede Outlook resten. Pissesmart.

Men kan man det i Mail?
Er det det, der hedder LDAP?
Jeg HAR Entourage i baghånden, men jeg vil helst holde mig til Mail,
hvis det er muligt.

Venligst
Peter

Fra : Morten Lind

Dato : 16-04-03 08:59

Peter Theglev <peter.theglev@adpeople.dk> wrote:

> [...]
>
> Men kan man det i Mail?
> Er det det, der hedder LDAP?
> Jeg HAR Entourage i baghånden, men jeg vil helst holde mig til Mail,

Kun en idé, Peter....kan husets adressebog ikke eksporteres som vcards?

Hvis det ka´ lade sig gøre, så smid alle vcard´ene ind i X´s adressebog,
og så gør Mail ligesom din fordums Outlook......

Hej
Morten
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Michael Holm

Dato : 16-04-03 09:24

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> [...]
>
> Hvis det ka´ lade sig gøre, så smid alle vcard´ene ind i X´s adressebog,
> og så gør Mail ligesom din fordums Outlook......

neej, så skal Peter jo opdatere hver gang der er ændringer i husets
adressbog... jeg vil også høre om nogen har en løsning... er der ikke
noget om at MS snart skulle ud give en Exchange til mac ?

peter: bare nysgerig virker din Entourage med husets adresseog ?

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Peter Theglev

Dato : 16-04-03 10:29

> peter: bare nysgerig virker din Entourage med husets adresseog ?

Jeg er faktisk i tvivl om det er fordi, jeg har brugt adressen
tidligere, at Entourage selv udfyldte resten af adressefeltet.
Det er det sq desværre nok. Øv.

Peter

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 16-04-03 14:27

Michael Holm <michael.holmREMOVE@Removeanthro.ku.dk> wrote:

> neej, så skal Peter jo opdatere hver gang der er ændringer i husets
> adressbog... jeg vil også høre om nogen har en løsning... er der ikke
> noget om at MS snart skulle ud give en Exchange til mac ?

Jo, der skulle vist komme en opdatering til Entourage, som skulle gøre
den kompatible med Exchange servere.

Hvis jeg ikke husker helt galt, så ville den vist være gratis.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jonas Voss

Dato : 17-04-03 14:13

In dk.edb.mac, Peter wrote:

> [...]
> direkte adgang til hele husets adressebog – skrev man de første
> bogstaver i navnet, ordnede Outlook resten. Pissesmart.

Mail bruger OS X's Address Book til at udfylde adresser automatisk.

OS X's adressebog kan sættes op til at bruge LDAP, men hvis huset ikke
anvender LDAP, så er det lidt ligegyldigt. Jeg er desværre ikke så
stiv i LDAP at jeg kan hjælpe dig med det.

- In /dev/null no one can hear you scream -

Fra : Martin Edlich

Dato : 17-04-03 14:28

On Thu, 17 Apr 2003 13:13:24 +0000, Jonas Voss wrote:

> OS X's adressebog kan sættes op til at bruge LDAP, men hvis huset ikke
> anvender LDAP, så er det lidt ligegyldigt. Jeg er desværre ikke så
> stiv i LDAP at jeg kan hjælpe dig med det.

LDAP er (uden kraftige modifikationer) udelukkende til (mail)adresser
indenfor det samme domæne man selv befinder sig i. Hvis dit domæne fx er
xx.dk, kan man altså ikke slå mailadresser op i sin LDAP-server for
adresser i domænet yy.dk. Det gør det i høj grad uanvendligt til brug i
forbindelse med en fælles adressebog for almindelige hjemmebrugere, hvor
adresebogen består af adresser til mange forskellige domæner.