Backup tanker - SCSI kort til MDD Dual 1.2~
Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 15-04-03 23:16

Hej alle :)

Jeg har lige købt en 35 GB DLT bånd-backup. Jeg havde egentlig planlagt
at bruge min gamle G3 MT/266'er som backup server, men er blevet lidt i
tvivl.

Måske var det smartere at smide et SCSI kort i min G4 FW800 MDD.
For netkortet i G3'eren er kun 10Mbit og det er altså for langsomt til
+20 GB backup hver dag. Selv med et nyere 100Mbit ville det vel tage sin
tid. OK alle data skal selvfølgelig ikke backes op hver dag - bruger
Retrospect - men er et 100Mbit netkort mon bare løsningen? Det er jo kun
når jeg "roterer" bånd at alle 20 GB skal med.

Eller er det smartest at købe et SCSI PCI kort til G4'eren?

Hvad er det mest kompatible, og helst ikke dyreste, SCSI kort til en ny
MDD FW800? Eller er der nogen der har alternative ideer, så sig bare til

Mojn, Thomas

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 16-04-03 12:30

Never mind, Mr. Kiil løste mit problem :)

Mojn, Thomas

Fra : Mikael Kern

Dato : 17-04-03 11:21

> Never mind, Mr. Kiil løste mit problem :)

Hvordan mon?

mvh Mikael Kern
--
Arbejdskraft tilbydes: Video, foto, streaming, internet, Mac...

Mikael Kern - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman
EFP/ENG/OB/SNG Rentals - http://www.kern.dk

Mikael Kern Film, DK-2000 Frederiksberg, Denmark
Mail: kernRE@MOVEkern.dk
(:-{d)

Fra : Morten Lind

Dato : 17-04-03 15:47

Mikael Kern <"=?iso-8859-1?Q?=F8vspampost?="@kern.dk> wrote:

> Hvordan mon?
>
> mvh Mikael Kern

Hæ, hæ.... Det tænkte jeg også, men turde ikke spørge
Mvh
M.
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 17-04-03 19:31

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Hæ, hæ.... Det tænkte jeg også, men turde ikke spørge

Morten er en tøsedreng, nahh na na nahh naaa

Hehe Ok kan godt se det måske kunne være af interesse. Han solgte mig et
SCSI kort til G4'eren såmend.

Mojn, Thomas

--
I kinda like "Hole". You watch Courty Love on stage, and that raw
aggression is so sexually intimidating, even Clintons ever ready

Fra : Morten Lind

Dato : 17-04-03 20:16

> [...]

> Morten er en tøsedreng, nahh na na nahh naaa
>
> Hehe Ok kan godt se det måske kunne være af interesse. Han solgte mig et

*LOL* Mojn, T.
Næ, ikke en tøsedreng - blot fra en tid med ordentlig
opdragelse......
M., der nok tænkte, at du var så glad for kortet, at du ikke havde tid
at orientere nysgerrige, de måbende og de videbegærlige.....
Go´ påske

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 17-04-03 20:42

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> *LOL* Mojn, T.
> Næ, ikke en tøsedreng - blot fra en tid med ordentlig
> opdragelse......

OK, de tyve minutter det tog mig at grine af den sætning får jeg aldrig
tlbage

Mojn, Thomas

--
If a man is standing in the middle of the forest speaking, and
there is no woman around to hear him ... is he still wrong?

Fra : Martin Edlich

Dato : 16-04-03 12:42

On Wed, 16 Apr 2003 00:16:02 +0200, transporterroom1@boelskifte.dk
(Thomas Boelskifte) wrote:

>Jeg har lige købt en 35 GB DLT bånd-backup. Jeg havde egentlig planlagt
>at bruge min gamle G3 MT/266'er som backup server, men er blevet lidt i
>tvivl.

Hæ, så skal jeg da lige blære mig lidt. Jeg har netop fået en
båndrobot derhjemme - 420Gb (ukomprimeret) fordelt på 7 bånd. Nu er
selv Divx'ere ikke et problem at backe up

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 17-04-03 19:36

Martin Edlich <Newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> Hæ, så skal jeg da lige blære mig lidt. Jeg har netop fået en
> båndrobot derhjemme - 420Gb (ukomprimeret) fordelt på 7 bånd. Nu er
> selv Divx'ere ikke et problem at backe up

Coolness. Og det er utroligt som tingene fylder nu om dage. Førhen kunne
man have det på et par disketter, nu kan en aftens hårdt arbejde jo
resultere i gigabytes af porno ... øhhh, just kidding

Mojn, Thomas

--
There you have it folks, the Millennium. Warin' and whorin'
but never boring. It took us 40 million years just to develop

Fra : Morten Lind

Dato : 17-04-03 20:17

> [...]

> man have det på et par disketter, nu kan en aftens hårdt arbejde jo
> resultere i gigabytes af porno ... øhhh, just kidding

Hva´ fa´en......T. - har du spist ormen?
M.

Fra : Martin Edlich

Dato : 17-04-03 20:25

On Thu, 17 Apr 2003 21:17:12 +0200, Morten Lind wrote:

> Hva´ fa´en......T. - har du spist ormen?

Hvor godt kender du egentlig Hr. Boelskifte, siden du stiller så intime
spørgsmål til ham?

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 17-04-03 20:42

> Hvor godt kender du egentlig Hr. Boelskifte, siden du stiller så intime
> spørgsmål til ham?

Ja jeg var egentlig også chokeret. Chokeret og en smule nysgerrig ...
øhhhm jeg mener RYSTET! Hehe

Rystet som Helle Virkners hovede i en helikopter.

Mojn, Thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 17-04-03 21:17

> [...]

> øhhhm jeg mener RYSTET! Hehe
>
> Rystet som Helle Virkners hovede i en helikopter.

Hø, hø... Strange things happens out there
Mojn
M.

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 17-04-03 20:42

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Hva´ fa´en......T. - har du spist ormen?
> M.

Det burde du da bedst vide selv ... hehehe

Mojn, Thomas

Fra : Martin Edlich

Dato : 17-04-03 20:15

On Thu, 17 Apr 2003 20:36:13 +0200, Thomas Boelskifte wrote:

> Coolness. Og det er utroligt som tingene fylder nu om dage. Førhen kunne
> man have det på et par disketter, nu kan en aftens hårdt arbejde jo
> resultere i gigabytes af porno ... øhhh, just kidding

Ja, det er fandens hvad der dukker op af snavs på ens computer uden at man
selv har det mindste at gøre med det. Mystisk er det...

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 17-04-03 20:42

> Ja, det er fandens hvad der dukker op af snavs på ens computer uden at man
> selv har det mindste at gøre med det. Mystisk er det...

De fandens hackere!

Mojn, Thomas