"Klisterplade" (fortsættelse af nedeståend~
Fra : S.G

Dato : 15-04-03 22:45

Til jer der har læst topicet "prøveplade", så søger jeg et sted hvor de
udleverer klisterplader her på Fyn eller i midt/sønderjylland.
Så kan jeg få min tyske RF600 med hjem på Søndag uden at skulle betale
dagsbeløbet (for faste prøveplader) fra onsdag til mandag.
Så 1000,- kroners spørgsmålet er.
Hvor kan man leje klisterplader her på fyn eller i
sønderjylland/midtjylland?

(beklager den dobbelte post, men fik keglet lidt i overskriften)

Fra : Kent Nielsen

Dato : 15-04-03 22:58

"S.G" <diller@mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dagsbeløbet (for faste prøveplader) fra onsdag til mandag.
> Så 1000,- kroners spørgsmålet er.
> Hvor kan man leje klisterplader her på fyn eller i

Grænsepolitiet i Padborg.
Det ligger lige ved siden af toldvæsenet, de har døgnåbent.

Grænsepolitiafdelingen
Toldbodvej 8,
6330 Padborg
Tlf. 7467 1448

http://www.mostrup.dk/mapweb/servlet/dk.eniro.mapweb.map?qtype=vejsog&state.
x=-276169.0&state.y=44434.1&scale=2&p_vejnavn=Toldbodvej&p_husnr=8&p_bogstav
=no&p_bynavn=Padborg&p_kommune=503&p_vejkode=8250&gsisvar=0&action=tool&tool
=2

Mvh
Kent Nielsen

Fra : S.G

Dato : 15-04-03 23:02

yes..
Dvs jeg faktisk bare kan tage min registreringsattest med derover når som
helst og få en prøveplade udleveret?
Jeg behøves vel ikke at hev cyklen med?

Fra : S.G

Dato : 15-04-03 23:11

Har lige kontaktet dem eftersom de har døgnåbent.
Man kan ikke hente en prøveplade medmindre man kommer sydfra med et køretøj.
Det var ihvertfald det han fortalte mig. Synes nu det lyder underligt. Jeg
burde da kunne få en prøveplade hvis jeg nu tropper op i bil søndag, med
registreingsattesten i hånden og siger mc´en står ved en anden grænse uden
tyske plader?
Jeg må hellere prøve at ringe derned imorgen igen for at lave et dobbelttjek
på det
kan jo osse være jeg ikke fik ham gjort klar over at det var en tysk mc, dvs
at der var er tysk regattest på den.

Fra : Bjørn S

Dato : 16-04-03 08:38

S.G wrote:

> [...]
> registreingsattesten i hånden og siger mc´en står ved en anden grænse uden

Det kan måske være fordi de vil forsikre sig imod at folk kører på
prøvepladerne i Tyskland ? (ikke tilladt)
De kan måske oplyse om du kan få plader på den grænseovergang du skal
over, i så fald.

--
/Bjørn

Fra : Armand

Dato : 16-04-03 11:11

Bjørn S <bjosko@yahoo.com> skrev i en news:b7j18l$6th$1@abbeden.bunk.cc...

> Det kan måske være fordi de vil forsikre sig imod at folk kører på
> prøvepladerne i Tyskland ? (ikke tilladt)

Hvilket forøvrigt også gælder den plade man lejer på motorkontoret!

Skal du udenlands, kan man vistnok(!) kun bruge en forhandlers "faste"
prøveplade, og god kontakt til en forhandler er der jo næsten ingen der har
i disse net-handels tider

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 16-04-03 12:44

Armand wrote:

> Skal du udenlands, kan man vistnok(!) kun bruge en forhandlers "faste"
> prøveplade, og god kontakt til en forhandler er der jo næsten ingen der har
> i disse net-handels tider

Se det faldt jeg lige over i går. Faste plader må i Danmark, Sverige, Norge og
Finland.

Ib Jakobsen

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 16-04-03 12:48

> Se det faldt jeg lige over i går. Faste plader må i Danmark, Sverige, Norge og
> Finland.

Der mangler et bruges. Sorry.

Ib Jakobsen

Fra : S.G

Dato : 16-04-03 12:10

ved ikke hvad det er. Men snakkede med en anden dernede idag. Han sagde at
cyklen skulle stå der så de kunne se den.

Fra : Bjørn S

Dato : 16-04-03 17:20

S.G wrote:

> ved ikke hvad det er. Men snakkede med en anden dernede idag. Han sagde at
> cyklen skulle stå der så de kunne se den.

De har nok sat og kedet sig og set Station 2 på flimmeren vedrørende
bilsmuglere, og fundet ud at det er for nemt at komme over grænserne på
stjålne køretøjer med forfalskede papirer.
Det var noget om at stel-numre sjældent fysisk blev kontrollert i den
sammenhæng.

--
/Bjørn