Splitny TDR 125
Fra : wheeler

Dato : 15-04-03 22:10

Jeg har en Yamaha TDR 125R (Ypvs 30 HK) på hånden.

Sælger har betalt moms -og hævder at han skal have 20K (u. afgift) for at
komme hjem på den (han sælger den indreg. for 40K).

5 spm.

1. Hænger disse priser sammen (den kunne i følge MC revyen fra 1995
erhverves for 34.900.-)

2. Modellen har stået på lager i DK i næsten 10 år - hvad kan den mon koste
at få afgiftsberigtet?

3. Hvis jeg flytter alt over - fra den gamle (kørt på gaden i 10 år nu) og
kører til syn/skøn - vinder jeg noget herved?

4. Jeg køber nok hvis jeg kan få den for 14K - Har den pris indflydelse på
en evt. afgiftfastsættelse (der har jo været en del skriverier i den sidste
tid om forhandleravance på minus penge, jeg mener at have læst nogle
Landsskattesager for nylig, som giver MC-branchen medhold) Men nu er der
vist sat en stopper for finten (?)

5. Kunne nogle fra NG evt. være interesseret i en anpart? (jeg SKAL bruge
forrøret)

Mvh

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Finn Andersen

Dato : 15-04-03 22:14

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vist sat en stopper for finten (?)
>
> 5. Kunne nogle fra NG evt. være interesseret i en anpart? (jeg SKAL bruge

Har du overvejet selv at hente en u/afgift i Tyskland ?

Finn
XV750

Vi ses lige pludselig, be carefull out there.

Fra : S.G

Dato : 15-04-03 22:27

<<at komme hjem på den (han sælger den indreg. for 40K).

Synes da at de priser lyder fuldstændig forrykte.
Prøv at tjekke op på nyprisen i fx Tyskland eller herhjemme, så du kan finde
en pris uden afgift fra ny af. Det at den er ny er da fint, men modellen
burde ikke koste så meget, da den jo stadig har en del år på bagen og
forlængst er udgået.
Overvej osse om du kan holde prisen på den fx efter et år, i fald du vil
have den indregistreret.
Tror ikke du skal begynde på det der med at smide dele på den fra en anden
mc til en vurdering for så at bygge det hele tilbage, da det kan koste af
en mange knappper hvis de forkerte finder ud af det. Afgiften vil være cirka
60% af en tilsvarendes handelspris herhjemme.
De 40k den anden person forlanger er ALT for meget efter min mening.

Fra : Tommy Fer

Dato : 16-04-03 06:21

"S.G" <diller@mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 60% af en tilsvarendes handelspris herhjemme.
> De 40k den anden person forlanger er ALT for meget efter min mening.

Dem i tyskland er såvidt jeg husker "altid" 17 HK udgaven... .

tror at mikkel K her fra gruppen gerne vil havde fingrene i cyl. plus
stempel

mvh Tommy Fer

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 16-04-03 07:25

Tommy Fer wrote:
> [...]
>>

> Dem i tyskland er såvidt jeg husker "altid" 17 HK udgaven... .
>
> tror at mikkel K her fra gruppen gerne vil havde fingrene i cyl. plus

Jeps.. cylinder, stempel, yvps... øhh.. sikkert også et eller andet andet..
det er jo en yamaha

Mikkel K <--- nudsen ;)

Fra : wheeler

Dato : 16-04-03 19:43

"Mikkel Knudsen" <morgenhaar@yahoo.com> skrev

> Jeps.. cylinder, stempel, yvps... øhh.. sikkert også et eller andet
andet..
> det er jo en yamaha
>
> Mikkel K <--- nudsen ;)

Så er den din for max (afhængig af hvor meget du kan handle ham ned) kr.
17.000 minus forrør!

Er du seriøs til den pris?

Wheeler
--