Aprilia med underlig gas
Fra : Tony Lorentzen

Dato : 15-04-03 19:32

Hey!

En af mine venner har en Aprilia Habana 45er (købt sidste sommer) og han har
problemer med at den "dør" når han giver den lidt gas.

Jeg har tjekket tændrøret og det ser fint ud. Kan det evt. være luftfilter
eller karburator?

Nu kører jeg MC og der bruger man karburatorsprit i tanken for at fjerne
evt. kondens. Er det også et trick man kan bruge på 45 knallerter?

Håber der er nogle med konpetente svar.

Hilsner,

Tony

Fra : Henrik

Dato : 15-04-03 19:47

Ved ikke om det er det samme. Jeg rensede luftfilteret og nu dør min Aprilia
Rally, når den får gas. Kan kun køre med chokeren aktiveret!

Mvh. Henrik

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 15-04-03 20:01

Henrik wrote:
> Ved ikke om det er det samme. Jeg rensede luftfilteret og nu dør min
> Aprilia Rally, når den får gas. Kan kun køre med chokeren aktiveret!

Så får den nok falsk luft - altså luft udenom filtret, hvilket betyder at
der er mindre "modstand" i indsugningen, og derfor skal du køre med choker.

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-04-03 20:49

"Brian Axelgaard" <axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Så får den nok falsk luft - altså luft udenom filtret, hvilket betyder at
> der er mindre "modstand" i indsugningen, og derfor skal du køre med
choker.

Der hvor krumtappen sidder, der er der nogle bøsninger der bliver slidt med
tiden, det kan være dem. Det koster ikke det store i materialer at få det
lavet, hvis man selv kan, kan man ikke selv, så er det arbejdslønnen der
koster dyrt, for det er ikke lige til at komme til.
Det var bare et forslag til hvad det kan være, men er ikke sikkert.

Kim Larsen

Fra : John

Dato : 15-04-03 21:17

"Tony Lorentzen" <tonyFJERNDETTE@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:b7hj7s$1olf$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> problemer med at den "dør" når han giver den lidt gas.

> Jeg har tjekket tændrøret og det ser fint ud. Kan det evt. være luftfilter

Det kan det sagtens, muligvis en karburator der trænger til at få renset
dyser og svømmerhus, rens også luftfilteret, alternativt kan det være en
indsugningsmembran der er knækket/revnet ...dem har jeg skiftet nogle
stykker af efterhånden på specielt Aprilia og Suzuki 45'ere, men først af
alt ...rens den karburator og se om det så virker

> Nu kører jeg MC og der bruger man karburatorsprit i tanken for at fjerne
> evt. kondens. Er det også et trick man kan bruge på 45 knallerter?

Karburatorsprit, det kan man da godt, men som vejret er nu skulle det ikke
nødvendigt

V.H John Kramme - GSXF0,6L
www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=236

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 15-04-03 21:47

John wrote:

> [...]
> skiftet nogle stykker af efterhånden på specielt Aprilia og Suzuki
> 45'ere, men først af alt ...rens den karburator og se om det så

Det vil jeg kigge på næste gang han dukker op og der skal kigges på "dyret"
igen.

Tak for svaret!

Hilsner,

Tony

Fra : Hans Joergensen

Dato : 16-04-03 15:37

John wrote:
> Karburatorsprit, det kan man da godt, men som vejret er nu skulle det ikke
> nødvendigt

Det kommer jo an på om der faktisk er kondens, der jo godt kan komme
selvom vejret idag er VILDT GODT! :)

// Hans, der har kørt 220 dejlige km på MC'en siden igår.
--
http://ph33r.dk - Helt galt .. :)
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv