HØR RADIO!!!! Hvis du er til race.....
Fra : Per Pedersen

Dato : 22-03-01 22:14

Hvis du er interesseret i hvordan det går med at få asfalt at køre race på i
Nordjylland, vil det være en mægtig god ide at høre Nordjyllands Radio i
morgen tidlig/formiddag 23. marts.

Med Venlig Hilsen
Per Pedersen

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 23-03-01 07:48

"Per Pedersen"
> Nordjyllands Radio i morgen tidlig/formiddag 23. marts.

Og for os der er arbejdsramt langt fra Nordjylland ønskes et referat her,
please

/A

Fra : Mads Lund

Dato : 23-03-01 08:57

> Og for os der er arbejdsramt langt fra Nordjylland ønskes et referat her,
> please

Noget i stil med :
"Vi laver en klub, for på den måde at stå stærkere.... Det er ikke kommunen
der skal informeres yderligere om hvad det handler om, men de naboer og
grundejerforeninger, som har gjort indsigelser mod planen om at tillade
kørsel med 125 motorcykler på de køretekniske anlæg...... vi er trætte af at
køre til Herning når vi skal træne, hvorffor vi vil kæmpe videre for at få
tilladelse til at dyrke vores sport i Nordjylland..... Det handler også
meget om at trække unde mennesker, som er mere til fart og spænding (og
ulovlige knallerter) end de er til håndbold og fodbold, ind under ordnede
forhold...."

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Søren L Hansen

Dato : 23-03-01 09:30

Mads Lund <Mads.L@Martin.dk> wrote in article
<KlDu6.141$O8.1588@news.get2net.dk>...
men de naboer og
> grundejerforeninger, som har gjort indsigelser mod planen om at tillade

Ohøj, er der problemer? Jeg har da nogen erfaring med den slags indsigelser
og svar på samme, så jeg kan måske hjælpe den gode sag?
--
Søren
lindholt@person.dk

Fra : Mads Lund

Dato : 23-03-01 09:58

> Ohøj, er der problemer? Jeg har da nogen erfaring med den slags
indsigelser
> og svar på samme, så jeg kan måske hjælpe den gode sag?

Super, Per tager nok kontakt til dig, når han har fået svar fra kommunen om,
hvad der konkret blev gjort indsigelser imod. Larm sansynligvis ;-(. Det ret
groteske er at der er tale og gadecykler, med godkendte gadeudstødninger. Og
imellem banen og byen, ligger der en lille motorvej, hvor der kører masser
af mc'ere med "race only" udstødninger.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Søren L Hansen

Dato : 23-03-01 11:07

Mads Lund <Mads.L@Martin.dk> wrote in article
<1fEu6.154$O8.4418@news.get2net.dk>...
> [...]
Og
> imellem banen og byen, ligger der en lille motorvej, hvor der kører

Det er jo netop hvad man kan fremføre i svarene på indsigelserne. Lad os få
en rigtig kopi af dem, og ikke kun en genfortælling.
Men ring endelig, og lad os se på det sammen. Er der en frist ?

Fra : Armand

Dato : 24-03-01 01:31

Søren L Hansen <lindholt@person.dk> skrev i en
> [...]
> os få en rigtig kopi af dem, og ikke kun en genfortælling.
> Men ring endelig, og lad os se på det sammen. Er der en frist ?

At det til drejer sig om standard motorcykler som næppe larmer mere end
de biler der kører på anlægget til dagligt, er dét tunge argument, som
skal bombes igennem folks (velbegrundede?) fordomme om motorcykler, og
her kan alle typerne hvis testoteron-level afgøres af skraldebang'eren
bagpå, lige få et hip med om den almene virkning af motorcyklers larm og
ballade i trafikbilledet !!!

Imod støj-argumenter er det meget svært at kæmpe:
Indrøm det nu bare: Ingen af os ville være glade for ufrivilligt at
blive nabo til et motorsportsanlæg :-/

Omkring argumentet med trafik fra nærved-værende motorvej:
Støjmængden måles i skellet til naboen, hvem han så end er - Også hvis
det er amtet/motorvejen!
Ovenikøbet er det tilfældet at den grænse som køreskolen har som
rettesnor i dagtimerne, skærpes til fyraften/weekends, hvor folk er på
vej hjem i
haverne.
Herved er motorsport som fritids-beskæftigelse egentlig noget af et
paardoks

Men klø for guds skyld på!

--
Armand. (der nok også ville betænke sig hvis man begyndte at tale om
motorsportsanlæg 500-1000 m fra hans bopæl)

Fra : Niels Pein

Dato : 24-03-01 16:42

Armand skrev ...

>Indrøm det nu bare: Ingen af os ville være glade for ufrivilligt at
>blive nabo til et motorsportsanlæg :-/

Da jeg boede i Ellidshøj i Nordjylland, var jeg helt vildt begejstret for
planerne om at lægge en motorbane lige udenfor Ellidshøj. Desværre blev det
ikke til noget.

Så der er i hvert fald foreløbig een af os der ville blive glad

Pein

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 23-03-01 08:36

Per Pedersen <per_p@wanadoo.dk> wrote in article
<MYtu6.601$yy6.25047@news.get2net.dk>...
> Hvis du er interesseret i hvordan det går med at få asfalt at køre race
på i
> Nordjylland, vil det være en mægtig god ide at høre Nordjyllands Radio i
> morgen tidlig/formiddag 23. marts.

Yeah! Fight the power
Jeg synes du gjorde glimrende figur..!

--
Mikkel

Fra : N/A

Dato : 26-03-01 07:00

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 26-03-01 07:00

Per Pedersen <per_p@wanadoo.dk> wrote in article
<ZbKu6.240$O8.8523@news.get2net.dk>...
> Og hvor blev du forresten af til "sparke dæk" aftenen??

Jeg var først klar ved 22 tiden, og der gik jeg ud fra at I nok var ved at
være færdige

Men nu skal vi jo snart ned og træne... (juuhuu)

--
Mikkel