Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Canon G3 - Sorte billeder?
Fra : T.Damskov

Dato : 15-04-03 18:21

Jeg har et meget underligt problem med mit ellers så dejlige G3 (ca. et
måned gammelt) .. Af og til bliver billedet jeg netop har taget, helt sort.
Både i preview'et på LCD'en og når den lægges over på PC'en - dvs. det
opstår i kameraet.

Problemet er ikke en hånd foran linsen eller andre uheld, da det f.eks. også
forekommer midt i en sekvens mens kameraet fotograferer på autodrive.

Jeg spekulerer på, om det er en fejl andre har oplevet, eller om kameraet
måske er defekt? Kan en evt. firmware update hjælpe?

Kameraet har iøvrigt en stuck pixel på CCD'en, som er mere eller mindre
tydelig på alle billeder - lige her og nu er jeg lidt ligeglad, da det kun
er tydeligt på langtids-eksponerede billeder... Og garantien dækker jo lang
tid endnu. Men har kameraet en anden fejl, så er det fluks til reparation i
morgen.

Nogen gode råd?

Mvh.
Tommy Damskov

Fra : Jensn

Dato : 15-04-03 18:47

"T.Damskov" <tdamskov@softhome.net> skrev i en meddelelse
> [...]
lang
> tid endnu. Men har kameraet en anden fejl, så er det fluks til reparation

Hej

Jeg har aldrig oplevet noget der ligner på min G3'er - som er fra
november 2002

Mvh.
Jensen

Fra : ThomasM

Dato : 15-04-03 19:25

"T.Damskov" <tdamskov@softhome.net> wrote in message
> [...]
også
> forekommer midt i en sekvens mens kameraet fotograferer på autodrive.

Et gæt: Kan det tænkes at de sorte billeder er kraftigt undereksponerede?
Hvis du f.eks. leger med Av, Tv eller Manual, så prøv at lægge mærke til om
lukker/blænde står med rødt på displayet når kameraet har fokuseret færdig.
Er dette tilfældet, bliver billedet undereksponeret.

/Thomas

Fra : T.Damskov

Dato : 16-04-03 00:26

Hmmm..

Jeg tror ikke, det er problemet (det opstår f.eks. midt i en serie billeder
taget med auto-drive)..

Men din tanke får mig til at overveje, at tage et kig på de sorte billeders
EXIF data.... Hmm..

Mvh.
Tommy