obligationslån
Fra : Carsten

Dato : 15-04-03 18:14

jeg overvejede for 14 dage siden at låne nogle penge til fast ejendom, men
af andre årsager, blev jeg nødt til at vente til at kunne låne, til idag.
Men nu er de 20 årige obligationer, faldet til ca. kurs 97-98. Hvad mener i,
skal jeg tage lånet hjem nu - eller vente nogle måneder?
Og hvad med renten, falder den måske endnu mere?

mvh.

Carsten

Fra : Mogens

Dato : 16-04-03 05:50

"Carsten" <hello@hotmail.com> wrote in message news:3e9c3dd3$0$32005$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> skal jeg tage lånet hjem nu - eller vente nogle måneder?
> Og hvad med renten, falder den måske endnu mere?

Der er INGEN der kan rådgive dig kvalificeret om hvorvidt renten enten stiger eller falder, men sikkert mange der har en mening om
emnet. Den aktuelle rente udtrykker summen af markedets forventninger, og skulle der være en eller anden med "insider viden", ja så
ville han/hun dels blive meget rig og dels nok også holde denne helt specielle viden for sig selv.
Så brug din sunde fornuft og vurdér om du mener renteniveauet p.t. er tilfredsstillende.
Mogens

Fra : Jesper Smidt

Dato : 24-04-03 20:15

Hej Carsten,

kan kun være enig med Mogens - spørg dig selv om du synes niveauet er
rimeligt - og hvis du gør det så "slå" til og lad være med at ærge dig hvis
kursen skulle stige.

Jesper

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 24-04-03 20:57

Carsten wrote:

> [...]
> skal jeg tage lånet hjem nu - eller vente nogle måneder?
> Og hvad med renten, falder den måske endnu mere?

Du mangler desværre de grundlæggende kundskaber som låntager,

det er sammenhæng mellem rente og løbetid, men kender du den ?

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.