Hvad fanden er lakforsejler??
Fra : Thomas Hjort

Dato : 15-04-03 15:52

Hej.

Jeg har brugt hele dagen i dag på at pudse og polere. En hel dåse WD40 fik
jeg brugt :) Men så er selv kæden også HELT ren. Så fjernede jeg den gamle
voks, polerede og fik ny voks på. Så ville jeg slutte af med en omgang
lakforsejler, men læste så bagpå at lakforsejler kunne ALT; polere, fjerne
skidt selv gamle voksrester ! Og så tænkte jeg at det ville være dumt at
smøre på da jeg jp lige havde vokset kværnen.
Så hvad bruger man egentligt lakforsejler til?

Mvh Thomas
Og topgejlet SV650S

Fra : Richard

Dato : 15-04-03 16:29

Thomas Hjort wrote:
> Så hvad bruger man egentligt lakforsejler til?

Lakforsegleren lukker porerne i lakken og giver en meget glat,
vandafvisende overflade, når den bliver poleret godt ind i lakken.
Rigtig lagt på bliver det hurtigere at vaske lakken ren ligesom lakken
skulle blive hærdet - i stil med den behandling, Ditec giver.

Normalt - den Alaska-do jeg har brugt for 10-15 år siden - skal man
rense lakken for voksrester, inden man forsegler, og det kræver en del
knofedt i krogene og en polermaskine til de store flader. I dag findes
lakforsegler vist også i en række forskellige farver - du vælger så den,
der er tættest på din lakfarve.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Thomas Hjort

Dato : 15-04-03 18:44

"Richard" <richardPUNKTUMpade@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Rigtig lagt på bliver det hurtigere at vaske lakken ren ligesom lakken
> skulle blive hærdet - i stil med den behandling, Ditec giver.

Dvs at det er en form for voks, og at det ville være dobbeltkonfekt først at
putte voks og så lakforsejler på?

Mvh Thomas

Fra : Richard

Dato : 15-04-03 19:05

Thomas Hjort wrote:

> Dvs at det er en form for voks, og at det ville være dobbeltkonfekt først at
> putte voks og så lakforsejler på?

Ja, den fra Alaska virker/virkede som beskrevet og kræver afrensning af
lakken først.