Tabeller?
Fra : Aksel Spandet

Dato : 15-04-03 15:53

Hej!

Hvordan undgår jeg at mine tabeller blir større end de er angivet til?

Jeg har min tabel som 100%, og så hvis indholdet ikke fylder nok blir banner
og ramme cellerne større end den størrelse de er angivet til....

www.g-byte.dk

Mvh
Aksel

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-04-03 18:12

"Aksel Spandet" <akselspandet@hotmail.com> skrev :

>Hvordan undgår jeg at mine tabeller blir større end de er angivet til?
>
>Jeg har min tabel som 100%, og så hvis indholdet ikke fylder nok blir banner
>og ramme cellerne større end den størrelse de er angivet til....

Tabeller er lavet så de udvider sig, når indholdet fylder mere
end størrelsen de er angivet til.

Du kan smide indholdet ind i en div, som du sætter height på, en
div udvider sig ikke.

indhold

Fra : Aksel Spandet

Dato : 15-04-03 18:20

Jeg tror ikke helt du har forstået mit spørgsmål.....

Hvis du kigger på www.g-byte.dk

Hvis du kører i en opløsning på 1024x768
Nyhederne fylder så ikke nok til at siden blir helt udfyldt..... (Samlign
med gæstebogen, hvor den blir helt fyldt ud)

Det skaber så problemer i det rørsystem uden om siden.... Hvor alle cellerne
blir større end de er sat til at skulle være.....

Men i gæstebogen hvor der er nok indhold.... ser siden fin ud..

Plz help

Mvh
Aksel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-04-03 19:31

> [...]
> blir større end de er sat til at skulle være.....
>
> Men i gæstebogen hvor der er nok indhold.... ser siden fin ud..

Den række, som indeholder logo.jpg og 468x60.gif skal du i style tildele den
højde, du vil tillade. Sæt f.eks. i første celle
denne tilføjelse ind:
background-image:url(data/grafik/side1.jpg)"></td>

Du skal endvidere sætte en benævnelse på alle dine størrelsesangivelser i
diverse styles.

Og så mangler du <body> efter </head> !

Erik Ginnerskov - erik snabela ginnerskov dot dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Aksel Spandet

Dato : 15-04-03 20:02

> [...]
> højde, du vil tillade. Sæt f.eks. i første celle
> denne tilføjelse ind:
> background-image:url(data/grafik/side1.jpg)"></td>
Er gjort...

> Du skal endvidere sætte en benævnelse på alle dine størrelsesangivelser i
> diverse styles.
Er gjort... (sådan... i de første par rækker.... men resten har jeg ikke
nået at lave om til style i nu)

> Og så mangler du <body> efter </head> !
Er gjort...

Men det hjælper desværre ikke på selve problemet.... Det virker som om den
bruger de højde og bredde tal som minimums tal.... Hele problemet startede
efter jeg begyndte at bruge stylesheet.....

Mvh
Aksel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-04-03 20:22

> [...]
> den
> Er gjort...

> Er gjort... (sådan... i de første par rækker.... men resten har jeg ikke

Nu oplever jeg da, at højden på den øverste celle ikke ændres, hvis mængden
af indhold i den store celle nedenunder er begrænset.

Fra : Aksel Spandet

Dato : 15-04-03 20:50

> Nu oplever jeg da, at højden på den øverste celle ikke ændres, hvis
mængden
> af indhold i den store celle nedenunder er begrænset.
Hvilken browser bruger du? Det er vist kun i IE det sker....

Hos mig gør den det stadig.... (I IE 6.0)

Mvh
Aksel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-04-03 21:49

"Aksel Spandet" <akselspandet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> mængden
> Hvilken browser bruger du? Det er vist kun i IE det sker....
>
> Hos mig gør den det stadig.... (I IE 6.0)

IE 5.5