Forskel på CBR 1000 SC 21 & SC24 ?
Fra : Brian Sørup

Dato : 15-04-03 13:05

Helt præcist hvad er forskellen på de to modeller ?
--
Brian Sørup
fjern XXX fra min mailadresse

Fra : Brian Støhs

Dato : 15-04-03 17:01

"Brian Sørup" <brian.sorupXXX@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Helt præcist hvad er forskellen på de to modeller ?
> --
> Brian Sørup
> fjern XXX fra min mailadresse
>
> Prøv at kigge på www.albertsmc.dk under test af mc.Der er en rimelig
udførlig beskrivelse af både sc 21 og sc 24
Mhv
hon 750

Fra : Brian Sørup

Dato : 15-04-03 21:36

"Brian Støhs" <bstk@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> "Brian Sørup" <brian.sorupXXX@privat.dk> skrev i en meddelelse

> udførlig beskrivelse af både sc 21 og sc 24

Tak for linket - det er godt at have i samlingen.
Hvordan er de Tyske CBR 1000 droslet ned under 100Hk ?
--
Brian Sørup

Fra : Brian W.

Dato : 16-04-03 19:23

Brian Sørup wrote:
> "Brian Støhs" <bstk@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

og nu skriver der en anden brian

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Armand

Dato : 15-04-03 21:51

Brian Sørup <brian.sorupXXX@privat.dk> skrev i en
> Helt præcist hvad er forskellen på de to modeller ?

Rent subjektivt:
21'eren ligner den tidligste CBR600 (PC19), hvor 24'eren er væsentligt
tungere i designet!
Dertil kommer alle de tekniske forskelle, hvor især dæk og bremser sjældent
går igen på fornyede modeller :-/

Og så er der jo lige et par ekstra Hk's

--
Armand.

Fra : Allan Bojesen

Dato : 15-04-03 22:39

Armand wrote:
> Og så er der jo lige et par ekstra Hk's

Motoren yder det samme gennem alle 11-12 modelår.

Allan Bojesen

Fra : Armand

Dato : 16-04-03 10:16

Allan Bojesen <aboje@post9.tele.dk> skrev i en

> Motoren yder det samme gennem alle 11-12 modelår.

Er jeg så en model længere tilbage i min opfattelse (á: pc19-lignende
design!)??

--
Armand.

Fra : Allan Bojesen

Dato : 15-04-03 22:37

Brian Sørup wrote:
> Helt præcist hvad er forskellen på de to modeller ?

SC24 har et mere aggressivt kåbedesign - synes jeg.
SC21 er årgang 87 og 88, SC24 er fra 89 og op.
Motoren er principielt den samme gennem alle årerne 135 hk / 104 Nm.
SC21 og de første årgange af SC24 skal have skiftes knastkædestrammer hver
50.000 km - en eftermiddag + 800,-
SC21 kører med 110/140 dæk, SC24 kører med 120/170
SC24 har fra 1993 Dual Brakes.
SC21 vejer tør 222 kg, SC24 vejer 232 og SC24 fra 1993 vejer 240 kg
SC21 har 21 l tank, SC24 har 22 l.
SC24 har advarselslampe for sidestøtteben, samt at motoren dør hvis den
sættes i gear og sidestøttebenet er nede.

Der er flere småting, men kan ikke lige huske dem nu.

Allan Bojesen
SC21