Hvordan slipper jeg af med mit grus, murbr~
Fra : HELMUTH

Dato : 15-04-03 10:48

Jeg er i gang med en større ombygning af husets ene længe.
Nu har jeg banket ca. 120 m2 beton op og er i færd med at køre det på dumpen
i traileren, og der er lang lang vej igen.
Er der nogen her i gruppen der kan fortælle mig om jeg kan slippe af med det
på en nemmere måde ?
Der er tale om beton lagt på grus med sten og murbrokker. Det hele skal væk.
Jeg har hørt rygter om, at nogle vognmænd ville stille en container og så
fjerne det gratis, hvis man blot betaler for leje af containeren. Kan det
virkeligt passe ?
Jeg bor på Fyn, og alle svar modtages med stor tak.

mvh.
Helmuth.

Fra : zigge

Dato : 15-04-03 11:13

"HELMUTH" <webstuff32@nospamrame.dk> wrote in message

> [...]
> virkeligt passe ?
> Jeg bor på Fyn, og alle svar modtages med stor tak.

Jep, det er rigtigt. Men det skal være HELT rent, altså INGEN plastik og
træ.
En middelsvær container kan lejes for under en tusse og der kan snilt være
brokker i den fra et helt hus på 120 m2

Mvh
//zigge

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 15-04-03 11:17

"HELMUTH" <webstuff32@nospamrame.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> virkeligt passe ?
> Jeg bor på Fyn, og alle svar modtages med stor tak.

Hvis jeg var dig ville jeg ringe til et par af de lokale vognmænd og høre.
De kan sikkert fortælle dig præcist hvad det skal koste.
Men det er ikke usandsynligt at du kan slippe af med det billigt, mange
grusgrave har pligt til at fylde deres "huller" og de skal fyldes med jord,
brokker o. lign.

Thomas

Fra : Frederiksen

Dato : 15-04-03 13:22

> [...]
> fjerne det gratis, hvis man blot betaler for leje af containeren. Kan det

Ikke på Sjælland. Der kostede det 60 kr pr tons, og så skulle det være HELT
rent. Og der var pokkers mange tons, så vi valgte at køre det på trailer til
den lokale genbrugsplads.

Mvh Maria

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 15-04-03 17:31

On Tue, 15 Apr 2003 11:48:11 +0200, "HELMUTH"
> [...]

>fjerne det gratis, hvis man blot betaler for leje af containeren. Kan det

Hvis en vognmand afleverer affald i en container, uanset hvor sorteret
det er, på en offentlig (evt. privatdravet) affaldsplads, regnes det
som erhvervsaffald, hvor man betaler pr. ton. Det er kun private, der
kan aflevere affald gratis.
Jeg tvivler på, at nogen bare vil gøre det for lejen af containeren,
men ofte vil du se tilbud, hvor bortfjernelse er inkluderet i prisen.

Alternativet, men det er vist ikke så billigt, er at leje en mobil
kværn til byggeaffald og så bruge det til vejbelægning.

Lars

Fra : zigge

Dato : 20-04-03 10:54

<lcj@wanadoo.dk> wrote in message

> Alternativet, men det er vist ikke så billigt, er at leje en mobil
> kværn til byggeaffald og så bruge det til vejbelægning.

Det er fint til at udfylde med, men jeg vil anbefale at man lægger noget
andet på toppen af vejen da det støver nederdrægtigt om sommeren!

//zigge

Fra : Calle.

Dato : 20-04-03 18:19

zigge wrote:
> <lcj@wanadoo.dk> wrote in message

> Det er fint til at udfylde med, men jeg vil anbefale at man lægger
> noget andet på toppen af vejen da det støver nederdrægtigt om
> sommeren!

Ja, så kan man da vaske bil hverdag.
--
Calle