/ Forside / Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet erhverv
#NavnPoint
Nordsted1 1260
katekismus 960
ans 933
pifo 679
jakjoe 661
Benjamin... 550
Kortoverv.. 545
refi 518
dova 505
10  HelleBirg.. 475
Gentagne opkald fra IT-Registret
Fra : morten sorensen


Dato : 15-04-03 09:28

Jeg er klar over at IT-Registret i bedste fald blot er spild af penge - men
bliver andre osse ringet op med samme hyppighed ?

Der går ca 2-3 måneder mellem jeg får et opkald - engang var der 2 i samme
uge. Er det en taktik de bruger med at prøve at få fat i en anden eller har
de bare styr på ingenting ?

Desværre antager jeg at man ikke kan forbyde dem at ringe - det ville elelrs
være rart.


morten sorensen



 
 
Jens Rasmussen (15-04-2003)
Kommentar
Fra : Jens Rasmussen


Dato : 15-04-03 10:08

morten sorensen <morten@DELETETHISmortens.net> wrote:

> Jeg er klar over at IT-Registret i bedste fald blot er spild af penge - men
> bliver andre osse ringet op med samme hyppighed ?
>
> Der går ca 2-3 måneder mellem jeg får et opkald - engang var der 2 i samme
> uge. Er det en taktik de bruger med at prøve at få fat i en anden eller har
> de bare styr på ingenting ?
>
> Desværre antager jeg at man ikke kan forbyde dem at ringe - det ville elelrs
> være rart.
>
>
> morten sorensen
Man kan ikke forbyde dig at lægge røret hurtigt på, når de ringer...
Desuden kan jeg anbefale, at man som lille/enmands-firma IKKE
registrerer telefonnummer i CVR - hvis det bare står på hj.siden, skal
kunderne nok finde dig.

Jesper (15-04-2003)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 15-04-03 15:47


"Jens Rasmussen" <Jens.Rasmussen@jubiipostadresse.dk> skrev i en meddelelse
news:1ftgeuh.1nwh0jdcer0w0N%Jens.Rasmussen@jubiipostadresse.dk...
> morten sorensen <morten@DELETETHISmortens.net> wrote:
>
> > Jeg er klar over at IT-Registret i bedste fald blot er spild af penge - men
> > bliver andre osse ringet op med samme hyppighed ?
> >
> > Der går ca 2-3 måneder mellem jeg får et opkald - engang var der 2 i samme
> > uge. Er det en taktik de bruger med at prøve at få fat i en anden eller har
> > de bare styr på ingenting ?
> >

Puha... ja. Jeg har samme problem med AB-gruppen, HRI mv.
Selvom jeg takker pænt nej, ringer der en anden sælger fra samme
firma 2-4 uger efter... suk :(





morten sorensen (15-04-2003)
Kommentar
Fra : morten sorensen


Dato : 15-04-03 21:49


"Jens Rasmussen" <Jens.Rasmussen@jubiipostadresse.dk> wrote in message
news:1ftgeuh.1nwh0jdcer0w0N%Jens.Rasmussen@jubiipostadresse.dk...

....

> Man kan ikke forbyde dig at lægge røret hurtigt på, når de ringer...

Det er skam osse dte jeg gør.


> Desuden kan jeg anbefale, at man som lille/enmands-firma IKKE
> registrerer telefonnummer i CVR - hvis det bare står på hj.siden, skal
> kunderne nok finde dig.

Aha - det er der hunden ligger begravet.


morten sorensen



complex@pc.dk (15-04-2003)
Kommentar
Fra : complex@pc.dk


Dato : 15-04-03 16:23

Ja jeg har også fået en henvendelse fra dem, og andre af samme skuffe.
og altid svaret, som jeg gør ved den slags henvendelser:

"send noget skriftligt materiale om det, så jeg kan tale med mit
reklamebureau om det."

hvis de ikke har noget, kan du roligt sige til dem at du syntes de er
fulde af plat og svindel.

Så hører jeg ikke mere !!!!!

Det er de danske "Nigeria" breve.
Lars (København nord)
complex@pc.dk


On Tue, 15 Apr 2003 10:28:12 +0200, "morten sorensen"
<morten@DELETETHISmortens.net> wrote:

>Jeg er klar over at IT-Registret i bedste fald blot er spild af penge - men
>bliver andre osse ringet op med samme hyppighed ?
>
>Der går ca 2-3 måneder mellem jeg får et opkald - engang var der 2 i samme
>uge. Er det en taktik de bruger med at prøve at få fat i en anden eller har
>de bare styr på ingenting ?
>
>Desværre antager jeg at man ikke kan forbyde dem at ringe - det ville elelrs
>være rart.
>
>
>morten sorensen
>


complex@pc.dk (15-04-2003)
Kommentar
Fra : complex@pc.dk


Dato : 15-04-03 16:25

Ja jeg har også fået en henvendelse fra dem, og andre af samme skuffe.
og altid svaret, som jeg gør ved den slags henvendelser:

"send noget skriftligt materiale om det, så jeg kan tale med mit
reklamebureau om det."

hvis de ikke har noget, kan du roligt sige til dem at du syntes de er
fulde af plat og svindel.

Så hører jeg ikke mere !!!!!

Det er de danske "Nigeria" breve.
Lars (København nord)
complex@pc.dk


On Tue, 15 Apr 2003 10:28:12 +0200, "morten sorensen"
<morten@DELETETHISmortens.net> wrote:

>Jeg er klar over at IT-Registret i bedste fald blot er spild af penge - men
>bliver andre osse ringet op med samme hyppighed ?
>
>Der går ca 2-3 måneder mellem jeg får et opkald - engang var der 2 i samme
>uge. Er det en taktik de bruger med at prøve at få fat i en anden eller har
>de bare styr på ingenting ?
>
>Desværre antager jeg at man ikke kan forbyde dem at ringe - det ville elelrs
>være rart.
>
>
>morten sorensen
>


klaus nielsen (16-04-2003)
Kommentar
Fra : klaus nielsen


Dato : 16-04-03 22:45


> Ja jeg har også fået en henvendelse fra dem, og andre af samme skuffe.
> og altid svaret, som jeg gør ved den slags henvendelser:
>
-snip-
jeg blev også ringet op af it-registret tirsdag formiddag. jeg anede ikke
hvorfor de ringede til mig og hvor de kendte mig fra..ævle bævle..men det
kostede ikke noget sagde hun. men lige pludselig var der alligevel penge
indblandet. 490 kr åm året. hun sagde at jeg havde stået registreret gratis
det første år ?????? det fattede jeg ikke noget af.. jeg bad hende slette
mig
på samme måde er jeg blevet ringet op af en fra hotel og restaurations
brancen. og af en fra den danske købmands organisation ( tror jeg det hed)
også der vil de have penge efter en lang sludder..


--
mvh
klaus nielsen
klaus_nielsen@tdcspace.dk
vfr750 og xl600r



Erik G. Christensen (16-04-2003)
Kommentar
Fra : Erik G. Christensen


Dato : 16-04-03 22:50

klaus nielsen wrote:

> jeg blev også ringet op af it-registret tirsdag formiddag. jeg anede ikke
> hvorfor de ringede til mig og hvor de kendte mig fra..ævle bævle.

Kender du ikke metoden til ophør ?

Læg røret på, det er øjensynligt det eneste de forstår,
og næste gang starter du med en salgstale,
om hvilke vidundere de kan få, hvis de betaler dig 5.000 kr forlods..

og det er ganske vist..

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Morten Pedersen (17-04-2003)
Kommentar
Fra : Morten Pedersen


Dato : 17-04-03 16:19

Hej,

Har oplevet Azir.dk (AKA IT-registret, IT Support Danmark A/S), der iflg.
kob.dk kun findes som IT Support Danmark I/S, på følgende måde:

1. En kvindelig phoner ringer "for at bekræfte oplysninger til IT-registret
Danmark" Udover at bekræfte konktakinformationer, bliver der ikke forsøgt
salg.

2. En sælger ringer for at sælge produktet, der er optagelse på Azir.dk for
ca. 400, takker pænt nej - sælgeren argumenter med at det er et meget lille
beløb osv og er meget vedholdende. Siger tilslut ja til at modtage materiale
omkring deres produkt.

3. Modtager faktura for 1 år på azir.dk - firmaoplysningerne er allerede
lagt på deres side.

4. Ringer til dem og forklarer at der må være sket en fejl, da jeg på intet
tidspunkt har sagt ja til dette "produkt", og her bliver det underligt,
medarbejderne som jeg snakker med henviser straks til paragraf x i købeloven
omkring aftaler der mundtligt er bekræftet to gange (hmm.. derfor den første
opringning.). Medarbejderen er ret grov i han formuleringen og jeg afslutter
hurtigt samtalen med klar besked om at jeg ikke har til hensigt at betale
fakturaen og at jeg ønsker at få slettet oprettelsen fra azir.dk

Har efterfølgende kontaktet dem en gang for igen at bede om at blive slettet
på siden - tvivler på af de mange store virksomheder der findes på siden har
sagt god for brug af deres logo og reklame.

Rådene om at smække på med det samme virker derfor meget fornuftige.

Mvh
Morten Pedersen
Selvstændig.

"morten sorensen" <morten@DELETETHISmortens.net> wrote in message
news:3mPma.17693$y3.1594007@news010.worldonline.dk...
> Jeg er klar over at IT-Registret i bedste fald blot er spild af penge -
men
> bliver andre osse ringet op med samme hyppighed ?
>
> Der går ca 2-3 måneder mellem jeg får et opkald - engang var der 2 i samme
> uge. Er det en taktik de bruger med at prøve at få fat i en anden eller
har
> de bare styr på ingenting ?
>
> Desværre antager jeg at man ikke kan forbyde dem at ringe - det ville
elelrs
> være rart.
>
>
> morten sorensen
>
>



Martin Jorgensen (20-04-2003)
Kommentar
Fra : Martin Jorgensen


Dato : 20-04-03 22:36


"Morten Pedersen" <mp@pc.dk> wrote in message
news:3e9ec566$0$4367$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Hej,
>
> Har oplevet Azir.dk (AKA IT-registret, IT Support Danmark A/S), der iflg.
> kob.dk kun findes som IT Support Danmark I/S, på følgende måde:
>
> 1. En kvindelig phoner ringer "for at bekræfte oplysninger til
IT-registret
> Danmark" Udover at bekræfte konktakinformationer, bliver der ikke forsøgt
> salg.
>
> 2. En sælger ringer for at sælge produktet, der er optagelse på Azir.dk
for
> ca. 400, takker pænt nej - sælgeren argumenter med at det er et meget
lille
> beløb osv og er meget vedholdende. Siger tilslut ja til at modtage
materiale
> omkring deres produkt.
>
> 3. Modtager faktura for 1 år på azir.dk - firmaoplysningerne er allerede
> lagt på deres side.
>
> 4. Ringer til dem og forklarer at der må være sket en fejl, da jeg på
intet
> tidspunkt har sagt ja til dette "produkt", og her bliver det underligt,
> medarbejderne som jeg snakker med henviser straks til paragraf x i
købeloven
> omkring aftaler der mundtligt er bekræftet to gange (hmm.. derfor den
første
> opringning.). Medarbejderen er ret grov i han formuleringen og jeg
afslutter
> hurtigt samtalen med klar besked om at jeg ikke har til hensigt at betale
> fakturaen og at jeg ønsker at få slettet oprettelsen fra azir.dk
Årsagen til at de er sådan er at de får provision
Det ved jeg fordi jeg har selv prøvet det andetsteds.... Men blev træt af at
tale med sure kunder......
Der er i mine øjne ikke så meget fremtid i den branche.
De folk (kunder) der seriøst efterspørger hvad dit firma kan tilbyde bruger
som regel kun krak eller de gule sider (mit bud). Alt det andet er lige til
at ryste på hovedet af.....

> Har efterfølgende kontaktet dem en gang for igen at bede om at blive
slettet
> på siden - tvivler på af de mange store virksomheder der findes på
siden har
De vil nødigt give slip for så falder salgsstatistikken og sælgerens
provision jo

> sagt god for brug af deres logo og reklame.
>
> Rådene om at smække på med det samme virker derfor meget fornuftige.
Tjaah, det ved jeg nu ikke. Jo, hvis de ringer mange gange lyder det
fornuftigt. Gør de det ikke så ofte kan man jo afveje med sig selv om man
lige har tid/lyst til at give sælgeren klar besked om at man ikke er
interesseret. Ellers står der jo bare internt på deres system (kunne jeg
forestille mig) at du ikke har været til at få fat i/kontakte og så giver de
bare "emnet"=din sag videre til en ny/en anden sælger som ikke før har
prøvet at ringe til dig og så er du jo lige vidt.........!


> Mvh
> Morten Pedersen
> Selvstændig.
Mvh.
Martin Jørgensen.



linuxrules (20-06-2003)
Kommentar
Fra : linuxrules


Dato : 20-06-03 17:03

"Martin Jorgensen" skrev d. 20-04-03 22:36 dette indlæg :
>
> "Morten Pedersen" <mp@pc.dk> wrote in message
> news:3e9ec566$0$4367$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> > Hej,
> >
> > Har oplevet Azir.dk (AKA IT-registret, IT Support Danmark A/S), der
iflg.
> > kob.dk kun findes som IT Support Danmark I/S, på følgende måde:
> >
> > 1. En kvindelig phoner ringer "for at bekræfte oplysninger til
> IT-registret
> > Danmark" Udover at bekræfte konktakinformationer, bliver der ikke
forsøgt
> > salg.
> >
> > 2. En sælger ringer for at sælge produktet, der er optagelse på
Azir.dk
> for
> > ca. 400, takker pænt nej - sælgeren argumenter med at det er et
meget
> lille
> > beløb osv og er meget vedholdende. Siger tilslut ja til at modtage
> materiale
> > omkring deres produkt.
> >
> > 3. Modtager faktura for 1 år på azir.dk - firmaoplysningerne er
allerede
> > lagt på deres side.
> >
> > 4. Ringer til dem og forklarer at der må være sket en fejl, da jeg

> intet
> > tidspunkt har sagt ja til dette "produkt", og her bliver det
underligt,
> > medarbejderne som jeg snakker med henviser straks til paragraf x i
> købeloven
> > omkring aftaler der mundtligt er bekræftet to gange (hmm.. derfor
den
> første
> > opringning.). Medarbejderen er ret grov i han formuleringen og jeg
> afslutter
> > hurtigt samtalen med klar besked om at jeg ikke har til hensigt at
betale
> > fakturaen og at jeg ønsker at få slettet oprettelsen fra azir.dk
> Årsagen til at de er sådan er at de får provision
> Det ved jeg fordi jeg har selv prøvet det andetsteds.... Men blev træt
af at
> tale med sure kunder......
> Der er i mine øjne ikke så meget fremtid i den branche.
> De folk (kunder) der seriøst efterspørger hvad dit firma kan tilbyde
bruger
> som regel kun krak eller de gule sider (mit bud). Alt det andet er
lige til
> at ryste på hovedet af.....
>
> > Har efterfølgende kontaktet dem en gang for igen at bede om at blive
> slettet
> > på siden - tvivler på af de mange store virksomheder der findes på
> siden har
> De vil nødigt give slip for så falder salgsstatistikken og sælgerens
> provision jo
>
> > sagt god for brug af deres logo og reklame.
> >
> > Rådene om at smække på med det samme virker derfor meget fornuftige.
> Tjaah, det ved jeg nu ikke. Jo, hvis de ringer mange gange lyder det
> fornuftigt. Gør de det ikke så ofte kan man jo afveje med sig selv om
man
> lige har tid/lyst til at give sælgeren klar besked om at man ikke er
> interesseret. Ellers står der jo bare internt på deres system (kunne
jeg
> forestille mig) at du ikke har været til at få fat i/kontakte og så
giver de
> bare "emnet"=din sag videre til en ny/en anden sælger som ikke før har
> prøvet at ringe til dig og så er du jo lige vidt.........!
>
>
> > Mvh
> > Morten Pedersen
> > Selvstændig.
> Mvh.
> Martin Jørgensen.
>
>

Prøv at se på http://www.unfairpris.dk
Det er et forum hvor ligende ting kan diskuteres.
Mvh.
Jesper

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Peter Bil-lyd (23-06-2003)
Kommentar
Fra : Peter Bil-lyd


Dato : 23-06-03 18:42

Hi Morten..

Det selvsamme IT register ringer til mig een gang pr. md. i snit,,
Den første gang,, fik jeg næsten respekt, da det næsten lød
som en statslig/ophavsrettig institution, hvor man skulle have sin
"Erhvervs registrering",, men efter at have udspurgt den overbevisene
sælger, og indså at det var et helt admindeligt annonce
salgs foretagne, fortalte jeg sælgeren, at jeg syntes at det var en
usympatisk teknik de benytter, og at de ikke skulle kontakte mig i
fremtiden.... DET FATTEDE DE IKKE LIGE !!!! Den næste der ringede, fik
med det samme "turen" efter 2 minutter med kritiske spørgsmål, fik jeg
beskeden::: ,,, Nå men vi gider heller ikke ha dig din nar ...,,klask !!!
røret blev smækket på .. 3. - 4. - 5. gang jeg blev kontaktet, startede jeg
med det samme at Grovsvine sælgeren til med det samme,,, har oven i købet
lovet adskellige af dem røvfuld,,, men lige meget hjælper det !!
Det varer ikke længe før jeg aflægger et besøg på deres firma adresse, og må
ha´"en snak" med en ledende medarbejder...

men hvorfor skulle det ha nogen effekt !!!

Bare kæmp løs...

m.v.h. Peter Bil-lyd
"linuxrules" <linuxrules.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:3ef330f2$0$48911$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Martin Jorgensen" skrev d. 20-04-03 22:36 dette indlæg :
> >
> > "Morten Pedersen" <mp@pc.dk> wrote in message
> > news:3e9ec566$0$4367$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> > > Hej,
> > >
> > > Har oplevet Azir.dk (AKA IT-registret, IT Support Danmark A/S), der
> iflg.
> > > kob.dk kun findes som IT Support Danmark I/S, på følgende måde:
> > >
> > > 1. En kvindelig phoner ringer "for at bekræfte oplysninger til
> > IT-registret
> > > Danmark" Udover at bekræfte konktakinformationer, bliver der ikke
> forsøgt
> > > salg.
> > >
> > > 2. En sælger ringer for at sælge produktet, der er optagelse på
> Azir.dk
> > for
> > > ca. 400, takker pænt nej - sælgeren argumenter med at det er et
> meget
> > lille
> > > beløb osv og er meget vedholdende. Siger tilslut ja til at modtage
> > materiale
> > > omkring deres produkt.
> > >
> > > 3. Modtager faktura for 1 år på azir.dk - firmaoplysningerne er
> allerede
> > > lagt på deres side.
> > >
> > > 4. Ringer til dem og forklarer at der må være sket en fejl, da jeg
> på
> > intet
> > > tidspunkt har sagt ja til dette "produkt", og her bliver det
> underligt,
> > > medarbejderne som jeg snakker med henviser straks til paragraf x i
> > købeloven
> > > omkring aftaler der mundtligt er bekræftet to gange (hmm.. derfor
> den
> > første
> > > opringning.). Medarbejderen er ret grov i han formuleringen og jeg
> > afslutter
> > > hurtigt samtalen med klar besked om at jeg ikke har til hensigt at
> betale
> > > fakturaen og at jeg ønsker at få slettet oprettelsen fra azir.dk
> > Årsagen til at de er sådan er at de får provision
> > Det ved jeg fordi jeg har selv prøvet det andetsteds.... Men blev træt
> af at
> > tale med sure kunder......
> > Der er i mine øjne ikke så meget fremtid i den branche.
> > De folk (kunder) der seriøst efterspørger hvad dit firma kan tilbyde
> bruger
> > som regel kun krak eller de gule sider (mit bud). Alt det andet er
> lige til
> > at ryste på hovedet af.....
> >
> > > Har efterfølgende kontaktet dem en gang for igen at bede om at blive
> > slettet
> > > på siden - tvivler på af de mange store virksomheder der findes på
> > siden har
> > De vil nødigt give slip for så falder salgsstatistikken og sælgerens
> > provision jo
> >
> > > sagt god for brug af deres logo og reklame.
> > >
> > > Rådene om at smække på med det samme virker derfor meget fornuftige.
> > Tjaah, det ved jeg nu ikke. Jo, hvis de ringer mange gange lyder det
> > fornuftigt. Gør de det ikke så ofte kan man jo afveje med sig selv om
> man
> > lige har tid/lyst til at give sælgeren klar besked om at man ikke er
> > interesseret. Ellers står der jo bare internt på deres system (kunne
> jeg
> > forestille mig) at du ikke har været til at få fat i/kontakte og så
> giver de
> > bare "emnet"=din sag videre til en ny/en anden sælger som ikke før har
> > prøvet at ringe til dig og så er du jo lige vidt.........!
> >
> >
> > > Mvh
> > > Morten Pedersen
> > > Selvstændig.
> > Mvh.
> > Martin Jørgensen.
> >
> >
>
> Prøv at se på http://www.unfairpris.dk
> Det er et forum hvor ligende ting kan diskuteres.
> Mvh.
> Jesper
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>



Lars Funck (24-06-2003)
Kommentar
Fra : Lars Funck


Dato : 24-06-03 07:05


"Peter Bil-lyd" <Grossisten@billyd.dk> skrev i en meddelelse
news:3ef73bf7$0$5164$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
3. - 4. - 5. gang jeg blev kontaktet, startede jeg
> med det samme at Grovsvine sælgeren til med det samme,,, har oven i
købet
> lovet adskellige af dem røvfuld,,, men lige meget hjælper det !!
> Det varer ikke længe før jeg aflægger et besøg på deres firma adresse, og

> ha´"en snak" med en ledende medarbejder...
>
> men hvorfor skulle det ha nogen effekt !!!

Det har det heller ikke. Jeg vil tro deres organisation er opbygget netop
til at håndtere kunder som dig (og mig). Sådanne virksomheder balancerer på
kanten af det lovlige indenfor markedsføring. Den eneste måde at komme den
slags utyske til livs på er at der bliver grebet ind overfor dem.

MVH

Lars



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste