Fjernelse af kamikaze piloter (de få der e~
Fra : Steffen Rasmussen

Dato : 15-04-03 08:09

Hejsa

Hvad er fornuftigt at bruge til at fjerne insektrester på sin maskine.
Har kigget meget kort på de udvalg af produkter der findes men hvad virker
?.. (det hele ;), men alligevel)

Jeg tænker både på kåbeglas, og så resten af plastikken på selve kåben, og
så lakken på maskinen (regner med at der er forskelligt alt efter om
"underlaget" er plastik eller lak ?)

-steffen

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 15-04-03 08:21

Brug et stykke væddet køkkenrul og lade det sidde et stykke tid. Så er de
lige til at tørre af.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 15-04-03 08:39

"Steffen Rasmussen" <sniffer@xx@FJERNDETTEtrashcan.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg tænker både på kåbeglas, og så resten af plastikken på selve kåben, og
> så lakken på maskinen (regner med at der er forskelligt alt efter om

perloplast super 1, genialt produkt....

http://www.perloplast.dk/ps1.htm

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000 THUNDERACE
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : Thomas Jensen

Dato : 15-04-03 08:59

> Hvad er fornuftigt at bruge til at fjerne insektrester på >sin maskine.

Jeg bruger det trick som jeg mener Armand kom med i sin tid:
billigste barberskum, lad det sidde i 1 times tid og vask af.
Det virker skiiiiidegodt, skader ikke lak.
Barberskummet opløser og blødgør insekterne.

mvh

Thomas Jensen
XJ600s div ´96
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Mads Stetter

Dato : 15-04-03 09:30

Thomas Jensen wrote:

> [...]
> Det virker skiiiiidegodt, skader ikke lak.
> Barberskummet opløser og blødgør insekterne.

Hva så hvis ens cykel har skæg, som Morten Dahl's? Skal man så også have fat
i en Mach 3?

MVH Mads Stetter

Fra : Richard

Dato : 15-04-03 11:20

Mads Stetter wrote:
> Hva så hvis ens cykel har skæg, som Morten Dahl's? Skal man så også have fat
> i en Mach 3?

Nej, en LadyShaver gør det blidere, Mach 3 er til de stride børster ;)

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Thomas Jensen

Dato : 15-04-03 12:23

> Nej, en LadyShaver gør det blidere, Mach 3 er til de stride børster ;)

hehe mach 3 til humlebierne, og ladyshaver til myggene

Fra : David-off Morgenhår\~

Dato : 15-04-03 15:45

> fat

> hehe mach 3 til humlebierne, og ladyshaver til myggene

Hehe så er det kun Nimbuser der skal bruge mach 3

Hygge

David-off Morgenhår(d) MC København (indehaver af et stk humlebi med
sidevogn)

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 15-04-03 15:50

"David-off Morgenhår(d) MC Kbh" wrote:

> Hehe så er det kun Nimbuser der skal bruge mach 3
>
> Hygge
>
> David-off Morgenhår(d) MC København (indehaver af et stk humlebi med
> sidevogn)

Gælder det både for højt og lavt fortøj?.

Ib Jakobsen
Også en Nimbus med sidevogn, årgang '39.

Fra : David-off Morgenhår\~

Dato : 15-04-03 23:33

"Ib Jakobsen" skrev

> Gælder det både for højt og lavt fortøj?.
>
> --
> Med venlig hilsen
>
> Ib Jakobsen
> Også en Nimbus med sidevogn, årgang '39.

Jepper, både høj som lav

Hygge

David-off

Fra : hms

Dato : 15-04-03 09:19

"Steffen Rasmussen" skrev d. 15-04-03 08:09 dette indlæg :
> [...]
kåben, og
> så lakken på maskinen (regner med at der er forskelligt alt efter om

Sonax insektfjerner på spray, skulle være det bedste produkt i handlen
til dette formål.
Kan anvendes både på metal,plastic og glas.

m.v.h.
hms

http://www.kandu.dk/

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-04-03 22:16

Steffen Rasmussen wrote:

> Hejsa
>
> Hvad er fornuftigt at bruge til at fjerne insektrester på sin maskine.
> Har kigget meget kort på de udvalg af produkter der findes men hvad virker
> ?.. (det hele ;), men alligevel)

Det jeg plejer at gøre er at gennemvæde et håndklæde og lade det ligge på
kåben i mindst en halv time, gerne mere. Det virker dog kun på større
flader som kåber osv., ellers må man nok finde barberskummen frem. Man skal
også passe på med at lade mc'en stå i solen med det våde håndklæde på, da
jeg ikke er sikker på at det er godt at lade håndklædet tørre på lakken.
--
mvh Jes Vestervang - der brugte eftermiddagen på at skifte batteri og køre
rundt på bofællens nyindkøbte SZR660 - skæg cykel

Fra : Brian W.

Dato : 16-04-03 19:21

Steffen Rasmussen wrote:
> [...]
> kåben, og så lakken på maskinen (regner med at der er forskelligt alt
> efter om "underlaget" er plastik eller lak ?)

Hey steffen. Jeg købte noget på statoil. Det var en spraydåse , som man
sprayede henover kåbe. Det skummede op og efter 5-10 var udyrerne lige til
at skylle af, eller med svampen... TRor måske det var noget Basta elle lign
produkt. ret godt .
--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Bondemand

Dato : 16-04-03 22:36

Jeg har har gode erfaringer med gril-tændvæske eller lugtfri petroleum.

Mvh
Jan

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 19-04-03 15:38

> Hvad er fornuftigt at bruge til at fjerne insektrester på sin maskine.
> Har kigget meget kort på de udvalg af produkter der findes men hvad virker
> ?.. (det hele ;), men alligevel)

Hej Steffen

Vand er fint. De skal bare blødes op, så er de lige til at skylle af. Når
jeg vasker cyklen sørger jeg for at fonten er våd hele tiden, og den bliver
skrubbet let med et par minutters mellemrum. Efter endt vask er den fri for
insekt rester. Har du mange insekter og sidder de godt fast, så er er
plaskvåd køkken rulle, våde håndklæder eller det før nævnte barberskum en
fin måde at opløse insekter på.

--
Mojn
Jens Bager Jensen