Opskrift franskbrød
Fra : MAndersen

Dato : 14-04-03 21:16

Lyder banalt ikke?

Jeg har prøvet de opskrifter der er på melposer mv. - altså de
traditionelle. Men er der andre opskrifter der kunne være gode til f.eks. at
få en ekstra sprød skorpe.?
(Har tidl. spurgt til sprød skorpe og fået svar)

Jeg er kun int. i almindeligt formfranskbrød, altså med mel, vand, gær salt,
etc. og gerne lige dit blandingsforhold der gør at dit brød er bedre end mit
kedelige-efter-for-kort-tid.

MAndersen

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 15-04-03 02:28

"MAndersen" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse ...

> Jeg har prøvet de opskrifter der er på melposer mv. - altså de
> traditionelle. Men er der andre opskrifter der kunne være gode ..

Prøv og kig her..
http://makeashorterlink.com/?P38722634

Eller her..
Søgte på nettet efter franskbrød group:dk.kultur.mad+drikke.
Resultaterne 1 - 10 ud af ca. 190. Søgningen tog 0.02 sekunder.
http://makeashorterlink.com/?S69752634

Fra : Nielsen

Dato : 15-04-03 17:17

"MAndersen" <nospam@tdcadsl.dk> wrote in message
> Lyder banalt ikke?

Nææ

> [...]
salt,
> etc. og gerne lige dit blandingsforhold der gør at dit brød er bedre end

Her er den opskrift jeg bruger:
---
50 g marg.
6 dl. mælk
50 g gær
2 tsk salt
2 tsk sukker
1 kg mel (med højt proteinindhold)

Smelt fedtstoffet og hæld det i en skål. Tilsæt mælken og rør gæren ud heri.
Tilsæt salt og sukker. Ælt mel i til en smidig dej. Stil dejen til hævning
ca. 30 min. Slå dejen ned og forn den til 2 brød (jeg putter dem i
franskbrødsforme). Efterhævning ca. 20 min. Rids brødene, pensl dem med
sammenpisket æg og drys evt. med birkes. Bagetid ca. 35 min ved 225 grader.
---
De plejer at blive gode, men rigtigt godt blev det først dengang jeg hørte
om at man skulle anvende mel med højt proteinindhold.

vh
Nielsen