Ramsløg - Risskov
Fra : jones_net

Dato : 14-04-03 20:37

Hejsa

Jeg har lige fået min grøntsagskasse fra Årstiderne, og der var noget med,
som hedder ramsløg. De lugte lidt af hvidøg - sådan en lidt kvalm lugt...

Hvis nogen af jer kommer fra Århus området, har I måske været en tur ude i
skoven ved Risskov. Lige dér hvor Nordre Ringgade bliver til Grenåvej, er
skovbunden fyldt med grønne planter, som ligner og lugter lige som ramsløg
(desværre lugter de så kraftigt, at man næsten får det dårligt...

Nu er mit spørsmål så: Er det ramsløg, som står ude i skovbunden??

Håber I kan hjælpe

/J

Fra : Krabsen

Dato : 14-04-03 20:50

Uden tvivl Ramsløg. Lugten svarer til navnet..

Ofte skyggefuld skovbrund, gerne lidt fugtig..

mvh

Krabsen

Fra : Nette

Dato : 14-04-03 20:54

"jones_net" skrev i en meddelelse news:b7f2k9$h0j$1@sunsite.dk...
> Nu er mit spørsmål så: Er det ramsløg, som står ude i skovbunden??

Det er skovløg.
Risskov er kendt for at have mange af dem. Bladene smager fortrindeligt i
f.eks. grønsagssuppe

Nette

Fra : jones_net

Dato : 14-04-03 21:12

> [...]
> (desværre lugter de så kraftigt, at man næsten får det dårligt...
>
> Nu er mit spørsmål så: Er det ramsløg, som står ude i skovbunden??

Tak for hjælpen

Jeg kan se at skovløg og ramsløg er af samme familie - Allium.

Jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke har den vilde lyst til at bruge det i
min mad, da jeg ikke kan udstå lugten af dem, men prøves skal det nu
alligevel...

/J

Fra : Nette

Dato : 16-04-03 08:08

"jones_net" skrev i en meddelelse news:b7f4m2$22c$1@sunsite.dk...

> [...]
>

> Jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke har den vilde lyst til at bruge det i
> min mad, da jeg ikke kan udstå lugten af dem, men prøves skal det nu

Sund indstilling.
Prøv at lave en brændnællesuppe med brændnæller, gulerødder, kartofler og
skåret skovløg, det smager vidunderligt.
Nette

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 14-04-03 21:23

jones_net skrev:

> Nu er mit spørsmål så: Er det ramsløg, som står ude i skovbunden??

Jeg har ikek set skoven ved Risskov om foråret, men ramsløg er ganske
almindelig i store mængder mange steder i landet.

// Klaus

Fra : Niels Wang Hansen

Dato : 15-04-03 14:02

>Nu er mit spørsmål så: Er det ramsløg, som står ude i skovbunden??
>

>Håber I kan hjælpe
>
>/J

Det har du fuldstændig ret i, det ER ramsløg.

M.v.h
Niels Wang Hansen