Weber-entusiaster
Fra : Padmé Amidala

Dato : 14-04-03 16:57

Er der nogle Weber-entusiaster der kan hjælpe mig??

Jeg skal grille en svinekam imorgen og er lidt på bar bund. Den vejer ca 1,3
kg. Hvor lang tid skal den have?

VH
Padmé Amidala

Fra : M. Andersson

Dato : 14-04-03 18:01

Det bedste du kan gøre er at skaffe et elektronisk stegetermometer.
Sæt termometeret midt ind i kammen og sæt det til 62 grader, så bliver den
perfekt.
Husk at lægge kullene ude i siderne af grillen og en bakke i midten til
skyen, og læg så låg på. Jeg vil skyde på at stegen skal have ca. 1 - 1½
time men med termometeret er du helt sikker på når den er færdig.
Et ekstra tip:
Hvis du kommer rosmarin og laurbærblade ved, bliver den ekstra god, og husk
så endelig at lade den trække i mindst 15 minutter.
god fornøjelse
Morten

Fra : Carsten

Dato : 15-04-03 06:58

Er det et tip som kan bruges til alle typer steg, og skal temperaturen altid
være 62 grader.

Carsten

Fra : Thïngmand

Dato : 15-04-03 07:58

> Er det et tip som kan bruges til alle typer steg, og skal temperaturen
altid
> være 62 grader.

Nej, det kommer an på hvilket slags kød det er. Fjerkræ og svin skal op 62
(og trække op til 65) grader for at salmonellaen dør.

Rødt (okse/lamme) kød skal ikke have så meget - roastbeef skal f.eks. kun
være 55 grader.

--
Thïngmand
www.thingmand.dk

Fra : SB

Dato : 15-04-03 08:58

> [...]
> Er der nogle Weber-entusiaster der kan hjælpe mig??
>
> Jeg skal grille en svinekam imorgen og er lidt på bar bund. Den vejer ca

Jeg har haft lidt problemer med at få sværen sprød, har fundet ud af at
først giver man den til temperaturen i den er godt 40 grader, hvorefter man
lægger den lidt over på den ene side, i stegholderen, så sværen "peger" ned
mod kullene, dog stadig uden at den går ind over dem, indtil termometeret
viser 52 - 54 grader, hvorefter man vender den over på den anden side, til
det når 62 - 65 grader, så bliver de helt perfekte.
beregn ganske rigtig en 1½ time i grillen og ½ time til kullende, og 15
minutter til at trække i. så i alt skal du staret godt et par timer før den
skal serveres

Søren