BMW K100
Fra : Shadow

Dato : 14-04-03 19:27

Hej

Håber på lidt hjælp fra dem der har erfaring med BMW K100 RT

Jeg blir forhåbentligt snart ejer af sådan en,
som jeg vil importere fra Tyskland
årgang 1984 kørt 70.000 km
men er der noget man skal være opmærksom på
noget som disse årgange måske har som fejl
noget man specielt skal se efter

håber at der nogen der har et godt bu'
på dette emne

mvh
J.W

Fra : Jan Vagle

Dato : 14-04-03 20:51

Shadow wrote:
> [...]
> årgang 1984 kørt 70.000 km
> men er der noget man skal være opmærksom på
> noget som disse årgange måske har som fejl

Kondens i instrumenterne & instrumænternes funktion.
EL.fejl eller probleme.
Alle samlinger skal være tette.
Service udføret efter bog. (Spes. vandpumpe, starter, generator ryger efter
50~100k-km)
Inget slør i hjullagre & styrehoved.
Fersk bremsevæske (klar i farge IKKE gul) skal findes i alle beholdere.

Ellers er det snak om en 19 (!) år gammel cykel, i pragsis en veteran..

> håber at der nogen der har et godt bu'
> på dette emne

Omtrent gratis burde den være, oldgammel og langt kørt.. max €1500 hvis
absolut ingenting må utbedres..

Søg forøvrig ellers på www.mobile.de

--
Jan Vagle
..............................oOo

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 14-04-03 21:53

Jan Vagle wrote:

> Omtrent gratis burde den være,

Det må så stå for din egen regning. Men det kunne da være spændende hvordan du
kommer frem til det?.

> oldgammel og langt kørt..

Er 70.000 km meget på en 19 år gammel maskine?.

> max €1500 hvis absolut ingenting må utbedres..

Det får du dem ikke for.........

> Søg forøvrig ellers på www.mobile.de

...........slet ikke hvis du selv ser lidt efter.
Men hvorfor rakke ned på maskinen, når det er det manden vil have.

Ib Jakobsen

Fra : Jan Vagle

Dato : 14-04-03 22:57

Ib Jakobsen wrote:

> Det må så stå for din egen regning. Men det kunne da være spændende hvordan du
> kommer frem til det?.

Alder... veterankøretøi..
Jeg har havdt en i K100 RS 3 år..

> Er 70.000 km meget på en 19 år gammel maskine?.

Nei, overhodet ikke..MEN den er 19 år..og SÅ kørt 70.000...

> Det får du dem ikke for.........

Kig lit rundt..gerne i lokalpræssen..

> ..........slet ikke hvis du selv ser lidt efter.
> Men hvorfor rakke ned på maskinen, når det er det manden vil have.

Jeg rakker ikke ned på manden, undskyld hvis jeg har gjhort det da !

--
Jan Vagle
..............................oOo

Fra : Shadow

Dato : 15-04-03 07:45

Hej

Tak for svarene, og jeg ser det heller ikke som et personligt angreb, men
det da rigtigt
en mc der 19 år gammel, det da betænkeligt, men på den anden side så har jeg
selv endnu
en honda der 17 år "ung" og den kører da utrolig godt, så hvor ikke en BMW
der er 19 år, og "kun har kørt 70.000 km" og med de priser der er på Nye
MC'er her i DK, ja så skal man jo vinde i Lotto for at eje en ny
drømmemaskine ikk

Ha en go' sommer
og vi mødes helt sikkert på landevejene, med armene højt løftet til en
hilsen

mvh
jW

Fra : Armand

Dato : 15-04-03 09:34

Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev i en

> Det får du dem ikke for.........

Jeg har den opfattelse at tyskerne er meget hjemme-markedsglade (man skal
f.eks ned omkring 15.pladsen blandt de mest solgte biler før der viser sig
et ikke-tysk fabrikat), og at dét holder brugtpriserne på BMW'er temmeligt
godt oppe.
Faktisk smitter BMW-glæden også af på markedet for kardan-modeller, som
er markant dyre syd for grænsen.

Skal man importere en BMW, er alle andre markeder end det tyske derfor at
foretrække!!

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 15-04-03 11:05

Armand wrote:

> Faktisk smitter BMW-glæden også af på markedet for kardan-modeller, som
> er markant dyre syd for grænsen.
>
> Skal man importere en BMW, er alle andre markeder end det tyske derfor at
> foretrække!!

Måske. Men ser man bort fra de få billige, og få dyre til overpriser, så er
der den brede del i midten tilbage. Og den afviger da ikke så meget fra
lignende motorcykler?. Hvilke markeder tænker du på?. På mobile.de kan man som
bekendt søge i andre lande. Der ligger prisen da højere end i Tyskland.

Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 15-04-03 21:42

> Måske. Men ser man bort fra de få billige, og få dyre til overpriser, så
er
> der den brede del i midten tilbage. Og den afviger da ikke så meget fra
> lignende motorcykler?.

Ikke hvis "lignende" indebærer andre kardan-modeller, som også er pebrede.
Uden at have friske eksempler mener jeg bestemt at have noteret mig at der i
Tyskland er et forholdsvis større spænd imellem brugtpriser for BMW og andre
større japanere, end herhjemme :-/

Min opfattelse deraf understøttes af to tilfælde, der er mig bekendt (den
ene, her fra gruppen), hvor man havde brændt sig gevaldigt ved at købe en
K'er i blind tillid til at den var billig i Tyskland; imens T&S's
værdiansættelse sagde noget andet

Jeg vil se om jeg kan genbekræfte det tyske niveau ved snarlig lejlighed!

> Hvilke markeder tænker du på?. På mobile.de kan man som
> bekendt søge i andre lande. Der ligger prisen da højere end i Tyskland.

Sverige eller England er vel de nærmeste at focusere på, og det er kun en
formodning jeg har!!

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 15-04-03 22:47

Armand wrote:

> Ikke hvis "lignende" indebærer andre kardan-modeller,

Ikke kun kardancykler. Men mere i gruppen af europæiske cykler.

> [...]
> Tyskland er et forholdsvis større spænd imellem brugtpriser for BMW og andre

Klart. Det kan der vel være flere årsager til. Det var en dyr vare som ny. Har
et navn. Måske knapt så forskruet som japanske cykler i de årgange (min
påstand).

> [...]
> ene, her fra gruppen), hvor man havde brændt sig gevaldigt ved at købe en
> K'er i blind tillid til at den var billig i Tyskland; imens T&S's

Den sag kan jeg ikke huske. Men min egen blev da betydeligt billigere end en
dansk. Og indtil videre ser den vi skal til vurdering med i morgen også
prismæssigt fornuftig ud.

> Sverige eller England er vel de nærmeste at focusere på, og det er kun en
> formodning jeg har!!

Jeg har fulgt lidt med de to steder. Prismæssigt er det ikke noget man bliver
misundelig over.

Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 16-04-03 11:12

> [...]
Har
> et navn. Måske knapt så forskruet som japanske cykler i de årgange (min

Min opfattelse er baseret på muligheden for at få en model til (nødvendige)
1/3 af dansk pris!
Det er under pris-surfing på bl.a. mobile.de at det er faldet mig for at
hvor man ud fra 1/3-reglen kan finde købs-emner blandt en mængde
mærker/modeller i én årgang, er det for samme årgang sværere at finde en BMW
hhv. kardantrækker der holder sig indenfor rammen!
Sagt på godt dansk: kardantrækkere og BMW'er er forholdsvis dyrere i .de end
hehjemme!

> Jeg har fulgt lidt med de to steder. Prismæssigt er det ikke noget man
> bliver misundelig over.

Hvis min påstand holder stik, vil det derved sige at BMW er relativ billig
herhjemme som brugt :-/

--
Armand.
(der endnu ikke har surfet efter priser til dokumentation)

Fra : JOHN

Dato : 16-04-03 12:02

Jeg har ikke læst alle indlæg og med fare for at gentage noget af det
der er skreve, vil jeg blot sige at jeg for 2-3 år siden købte en R100RS
i Tyskland. Årgang 1980. Kørt 75.000 - kostede ca. 2.350 €
Generelt (IMHO):
1.500 for den nævnte cykel er "helt ude i hampen" - kig på mobile.de -
prisen er nok nærmere det dobbelte!
Køb i Tyskland - kursen på Pund gør det dyrere i UK! plus dyrere
transport!
En 20 år gammel cykel betragtes i Tyskland mere som gammel end i DK og
UK, derfor vil prisen i Tyskland hurtigt blive "god"
75.000 er ikke noget for en K100 - den er blot kørt til!!!!
Mvh
John

http://www.kandu.dk/

Fra : Anders

Dato : 16-04-03 12:06

Hejsa,

> Hvis min påstand holder stik, vil det derved sige at BMW er relativ billig
> herhjemme som brugt :-/

Nu ved jeg ikke om du kun tænker på K-modeller, men sidste efterår købte jeg
en R65'er i Tyskland og har her til foråret betalt afgiften. Samlet har den
stået mig i 24.500 kr. Ikke perfekt stand og ej heller smuk i lakeringen,
men den kører fint og så var det med stor kåbe samt tasker! Samme model har
jeg flere gangen set forsøgt solgt til over 50.000 kr. herhjemme mens langt
de fleste er til salg for 40-45 tusind kr. i DK. Har set en enkelt til
35.000 kr.

Min påstand er så at BMW IKKE er relativt billig herhjemme som brugt -
men det er jo på et statistisk set ret tyndt grundlag jeg laver den
vurdering!

Hvis k-modellerne er billige kunne det så ikke bl.a. være pga. at
ordensmagten har så mange af dem?

God påske!
Anders

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 16-04-03 12:29

Anders wrote:

> Min påstand er så at BMW IKKE er relativt billig herhjemme som brugt -
> men det er jo på et statistisk set ret tyndt grundlag jeg laver den
> vurdering!

Som både du og John er inde på så er R-modeller ofte dyrere en K-modeller. Ser
man på priserne på K-modellerne herhjemme, og dem i Tyskland, så er der en lille
fordel ved at hente dem der.

> Hvis k-modellerne er billige kunne det så ikke bl.a. være pga. at
> ordensmagten har så mange af dem?

Det tror jeg har noget med nostalgi at gøre. BMW=bokser. Se bare på antallet af
nye boksere. Der er dælme mange af dem.

Ib Jakobsen