Hvad er det for noget ¤#"&%¤#""!§ de smøre~
Fra : BL

Dato : 14-04-03 19:15

En kammerat har købt en mc i tyskland og den er syltet ind i noget
textyl/lak-agtigt stads OVERALT, der simpelthen ikke vil fjernes. Har prøvet
med bensin, petroleum, xylen, penselrens, fortynder, sprit, terpentin. Hvad
gør vi. Med penselrens og ihærdig gnubben i 10 min fik vi fjernet ganske
lidt og indenunder er lakken flot men det ville tage uger at fjerne alt....
Jeg har set 2 andre (fra tyskland) importerede mcèr der også var syltet ind
så det er åbenbart noget de er glade for dernede. Håber der er en der sidder
inde med en løsning....

Mvh BL

Fra : Richard

Dato : 14-04-03 20:11

BL wrote:
> En kammerat har købt en mc i tyskland og den er syltet ind i noget
> textyl/lak-agtigt stads OVERALT, der simpelthen ikke vil fjernes.

Lyder spøjst, lidt som go' gammel (mørke)gulbrun Fionat, som mili
konserverede våben og reservedele i før lantidsopbevaring. Fionat kunne
fjernes med terpentin, solvent eller rensebenzin - men kan I ikke spørge
tyskerne, eller dem der har skaffet cyklen dernede fra.
De kender tilsyneladende ikke til vintervoks, der klarer konserveringen
og blot skal pudses af med en klud - eller vaskes - efter behag

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Hans Paulin

Dato : 14-04-03 23:08

BL wrote:
> Håber der er en der sidder inde med en
> løsning....

....he he - lyder egentlig lidt som det elefant-ørevoks, der var
på reservedelene på det VW-lager, hvor jeg blev udlært...

....har i prøvet med damp-rens? - altså en kraftig højtryksrenser
med varmt vand og sæbe...
Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82

Fra : Richard

Dato : 15-04-03 11:16

Hans Paulin wrote:
> ...he he - lyder egentlig lidt som det elefant-ørevoks, der var
> på reservedelene på det VW-lager, hvor jeg blev udlært...

tak, det er forkostpause nu :)

> ...har i prøvet med damp-rens? - altså en kraftig højtryksrenser
> med varmt vand og sæbe...

Uha, det må man sandelig ikke håbe, det er dog en forfærdelig hårdhændet
behandling at udsætte en pæn cykel for!

Fra : Palle Hansen

Dato : 15-04-03 17:50

WD 40 !!!