Hjelm med klap op system og inbygget solbr~
Fra : Esben Bøll

Dato : 14-04-03 12:04

Man kender det godt. det er hen af efter middagen og solen står lav på
himlen.
vejen drejer og man får solen lige ind i bøtten.
Man forsøger at finde et sted at holde men er blind som en mulvarp.

Her er løsningen.
http://www.sydfynmcservice.dk/universal/mcisten/caberghjelmejust.html
http://www.caberg-helmets.dk/

Jeg var ude og prøve den igår.
relativt lydløs og god pasform.
og den virker ret robust.
prisen ligger på lige omkring 1800.

Esben Bøll
XJ900 "83 til salg

Fra : NikolajH

Dato : 14-04-03 15:48

> Esben Bøll
> XJ900 "83 til salg

Jeg har haft købt en Schuberth Concept hos Louis, med samme features og
til en tilsvarende pris. Nu kender jeg ikke Carbergs, men det kunne da
være sjovt at sammenligne de to hjelme!

Nikolaj
Aprilia Pegaso som han nægter at sælge(foreløbigt) :)

Fra : Esben Bøll

Dato : 14-04-03 16:54

> Jeg har haft købt en Schuberth Concept hos Louis, med samme features og
> til en tilsvarende pris. Nu kender jeg ikke Carbergs, men det kunne da
> være sjovt at sammenligne de to hjelme!

Nogen som kender andre modellet/mærker som har disse features
Har ind til videre kun fundet 4:
-Schuberth S1 til 449 Euro hos Luis
-Schuberth S.R.O. med klap TIL 270 Euro hos louis
-SCHUBERTH S.R.O.uden klap til 998 Euro Hos Luis
-Caberg justissimo til 1799 hos sydfyns mc.

Grunden til jeg sprøger er at jeg meget genrne vil finde en meget støjsvag
hjelm med indbygget solbrille. om er er klap eller ej er lige meget.

Esben Bøll

Fra : NikolajH

Dato : 14-04-03 17:21

> Grunden til jeg sprøger er at jeg meget genrne vil finde en meget støjsvag
> hjelm med indbygget solbrille. om er er klap eller ej er lige meget.

> Esben Bøll

Jeg har faktisk været overrasket over at Scuberth's Concept ikke støjer
mere, men jeg var nok forberedt på det værste! Medmindre man har briller
ville jeg nok heller ikke selv ha' investeret i en klaphjelm. Tilgengæld
er jeg vild med solskærmen, det kan godt være den virker som en gadget,
men det er godt nok en praktisk gadget!*S*

Nikolaj

Fra : Asger Steffensen

Dato : 14-04-03 19:46

"NikolajH" <nghansonFJERNES@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har haft købt en Schuberth Concept hos Louis, med samme features og
> til en tilsvarende pris. Nu kender jeg ikke Carbergs, men det kunne da
> være sjovt at sammenligne de to hjelme!

Jeg kender Cabergs klaphjelme (for nogen år tilbage) og kører selv med en
Schuberth Concept (need I say more?). Sidstnævnte fås for ca. 2400,- syd for
grænsen.

Asger
ZX-10

Fra : John Nielsen

Dato : 15-04-03 07:51

Vi har netop købt 2 stk. af de nævnte Caberg Justissimo
hos Motorgården i Svenstrup, pris 1798 kr. - pr stk. forstås, og de er
fantastisk gode at køre med.
De indbyggede solbriller fungerer udmærket, og der er ikke meget vindstøj.
Klap-op systemet er nemt at åbne med en hånd, selv med handsker på, så vi
tør godt anbefale Caberg.
Hilsen Lilli og John
Suzuki GS 850 G og forhåbentlig snart Suzuki 450 (til Konen)