On any Sunday
Fra : Mads Lund

Dato : 14-04-03 10:20

Hvor er det herligt at være så priviligeret at man bekymringsfrit kan spilde
sådan en søndag eftermiddag lige som man har lyst til.

Vejret var perfekt (om end lidt for varmt), WR'en er erklæret død efter 3
timers så det var kun YZ'eren der kom med på traileren. Ind til Ålborg efter
Mikkel, og så afsted til grusgraven. Og man bliver helt elektrisk når man
kommer ud til parkeringspladsen, og man svagt kan høre en sværm af
offroadere der leger i de store sanddynger. Så en hurtig omklædning og
opstart af den forårskåde YZ'er. Man kunne tydeligt mærke at den var
utilfreds med den lange vinters stilstand.

Op og afsted. Sporet startede lige ved indkørslen, så det var jo bare at
følge det, så kunne jeg finde de andre. Men jeg indså hurtigt at det ikke
kun var YZ'eren som var på sin første terræn opgave i år. Efter 500 m kørsel
(og det er ikke ret meget) havde jeg "pump" i underarmene, og måtte tage mit
første tilt. De andre så allerede noget udkørte ud, men efter lidt hån var
alle mand på hjulene igen. Og hold da kæft hvor var det godt at komme i
terræn igen. Sand er stadigt noget pis og køre i, men bakker er sjove. Efter
nogle omgange var jeg færdig, YZ'erens forårs kådhed og mine trætte arme
resulterede i en fuld baglæns salto, heldigvis uden chauffør og kun med
mindre mentale skader (der var heldigvis ikke nogen der så det

Men da alle mand var udmattede indrettede vi en lidt mindre og noget lettere
bane. Og i kombination med en del 1. gangs offroadere viste det sig som en
glimrende idé. Banen var ikke sværere end alle kunne komme rundt. Men stadig
så udfordrende at Jes væltede et utal gange, til stor morskab for os andre.

Efterhånden som ræserlysten var blevet styret gik det hele mere i retning af
free style hill climb. Grusgraven byder på et stort hul, men mange
forskellige typer sandskrænter. YZ'eren havde ikke for megen dæk tilbage,
men med god udgangshastighed var der ingen problemer i at forcere
skrænterne. Men med Jes's 15 hk MTX'er uden affjedring var opgaven noget
større. Men jeg fik den da op en enkelt gang. Og midt under denne hill climb
seance var det at en anden "nybegynder" hvis navn hemmeligholdes for at
undgå injurier lavede dagens mest perfekte styrt. Hans XL600 var
bestykket med noget der mest mindede om gadedæk og derfor skulle han bruge
god udgangsfart for at bestige sandet. Som sagt så gjort. God fart, og en
målrettet kurs mod bakken, og så på en eller anden mystisk vis besluttede
XL'eren sig for at forsøge at køre igennem skrænten istedet for at køre op
ad den. Resultatet var en noget overrasket Klaus, der med styrthjælmen fyldt
med sand forsøgte at finde udaf hvad der var op og ned (hvilket Søren lige
havde belært os om at alle kunne finde udaf, mens mange døjer med
højre/venstre). Da jeg havde konstanteret at han var ok, måtte jeg hulkende
af grin tage en nødvendig pause.

Og så sluttede vi dagen med pizza og Guy Forsythe koncert på Skråen.

Og mon ikke der er mange søndage det næste halve år der kommer til at foregå
på denne måde.

Mads Lund
YZ426 - legetøj til store drenge

Fra : Morten Juel

Dato : 14-04-03 10:33

Hans XL600 var
> [...]
> havde belært os om at alle kunne finde udaf, mens mange døjer med
> højre/venstre). Da jeg havde konstanteret at han var ok, måtte jeg

Hehe lyder sq spass, i bliver sq nød til at tage nogle billeder ))

Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Mads Lund

Dato : 14-04-03 10:31

> Hehe lyder sq spass, i bliver sq nød til at tage nogle billeder ))

Lindholt tog nogle stykker, men normalt har vi jo for travlt med at køre
................... eller ligge på jorden og forsøge og trække vejret.

Mads Lund
YZ

Fra : klaus nielsen

Dato : 14-04-03 10:56

> Lindholt tog nogle stykker, men normalt har vi jo for travlt med at køre

> .................. eller ligge på jorden og forsøge og trække vejret.
>

> Mads Lund
> YZ

det var en total grineren tur.. det må vi gøre igen
jeg tror jeg fik en mindre hjernerysteles. jeg havde lidt ondt i hovedet da
jeg kom hjem. men jeg er helt på toppen igen.. jeg skal lige finde nogen
bedre dæk, så skal jeg sgu nok komme op ad den skide bakke...sgu..
jeg fik da alligevel kørt 170km den dag, fra jeg kørte hjemmefra, hvor af
knap de 20km var i grusgraven. jeg var lige inde pø grille i østervrå da jeg
kørte hjem af. folk gloede på mig som om jeg var faldet ned fra månen,
maskinen var fuld af sand.. selv oven på lygter og skærme.. men de gloede
endnu mere da der løb sand ud af min styrthjælm da jeg tog den af *GG*
-
en anden ting jeg bemærkede da jeg kørte gennem ålborg sammen med rittig,
var at folk generelt gloede meget på os... var det fordi at vi lignede den
grusgrav vi kom fra ??

klaus nielsen
klaus_nielsen@tdcspace.dk
vfr750 og xl600r

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-04-03 18:04

"klaus nielsen" <klaus_nielsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> en anden ting jeg bemærkede da jeg kørte gennem ålborg sammen med rittig,
> var at folk generelt gloede meget på os... var det fordi at vi lignede den
> grusgrav vi kom fra ??

Nej, det var fordi vores brede grin stak udenfor styrthjelmen. DET havde de
ikke set før!

Rittig
(Som på vej hjemad lige skulle sætte en Volvo på plads. Og så opdagede at
koblingen var død. Godt jeg har et par stykker liggende...)

Fra : Soren Lindholt

Dato : 14-04-03 12:12

Mads Lund <Mads.L@*nospam*Martin.DK> wrote in article
<c6vma.44$dB1.6@news.get2net.dk>...
> Men da alle mand var udmattede indrettede vi en lidt mindre og noget
lettere
> bane.

Det var da godt den ikke var svær, så havde du fået endnu mere baghjul...

> Og så sluttede vi dagen med pizza og Guy Forsythe koncert på Skråen.

Og det sluttede vi med årtiets jam på Fedtebrød...

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Soren Lindholt

Dato : 14-04-03 12:18

Soren Lindholt <lindholt@REMOVEperson.dk> wrote in article
<01c30276$99ebcdb0$f20b12ac@pc4148>...

Og hov, billeder her:
http://mc.nathue.dk/film/GrusgravApril2003/

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : dots

Dato : 14-04-03 14:32

"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en meddelelse
> Og mon ikke der er mange søndage det næste halve år der kommer til at
foregå
> på denne måde.
>
> Mads Lund
> YZ426 - legetøj til store drenge

Jeg vil osse ud at lege !!
Du, Morten - Vi må se at få noget til at ske i den grusgrav ved Sorø. Det
er jo osse blæret vejr nu !

dots/klar til Sjørring

Fra : stefan hansen

Dato : 14-04-03 15:13

Lyder som en masse sjov glæder mig til at få et køretøj og et mc-kort så
man kan deltage i festivitas'erne...

hilsen stefan

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-04-03 18:11

> [...]
spilde
> sådan en søndag eftermiddag lige som man har lyst til.

Du skulle have spilt en HEL søndag, istedet for en halv. Du havde det jo
faktisk kun halvt så sjovt som resten af os. Nåja, pånær Jes...

> [...]
> resulterede i en fuld baglæns salto, heldigvis uden chauffør og kun med
> mindre mentale skader (der var heldigvis ikke nogen der så det

Ja, IH hvor var det godt! Men på et tidspunkt havde jeg 3 styrt på EN
omgang, det var sgisme lidt nedbrydende for moralen. Og de var alle tre
steder hvor jeg tænkte "pyh, her kommer jeg ikke op, jeg er simpelthen for
træt". Og jeg fik ret. Men for fanden en fed dag! Det er lissom at være 5 år
igen, og lege hele dagen i en KÆÆÆÆMPE sandkasse, med en MAAAAASSE
legekammerater!

> [...]
stadig
> så udfordrende at Jes væltede et utal gange, til stor morskab for os

Ja, det tog ikke lang tid at få afmonteret spejle og blinklys

> Men med Jes's 15 hk MTX'er uden affjedring var opgaven noget
> større.

"Uden affjedring" ...
Nej, Mads gør ikke nar af en MTX'es lidt kortbenede undervogn, han gør blot
rede for hvordan virkeligheden var. En forgaffel HELT uden olie, og en
bagdæmper HELT uden olie. Den havde nok været lettere at køre hvis den havde
været stivstellet.

> [...]
> havde belært os om at alle kunne finde udaf, mens mange døjer med
> højre/venstre). Da jeg havde konstanteret at han var ok, måtte jeg

Satans, den gik jeg glip af. Klaus, vi må prøve igen, så kan du lige vise
hvordan du gjorde!

Rittig

Fra : klaus nielsen

Dato : 14-04-03 23:33

> [...]
> hulkende
>
> Satans, den gik jeg glip af. Klaus, vi må prøve igen, så kan du lige vise

no way,, hvis det sker igen er det igen adeles ufrivilligt.. jeg er øm over
alt idag..gad hvide hvorfor..
men det kunne nu være godt med nogen billeder af styrtet.. så kunne jeg
måske se hvordan jeg IKKE skal gøre

--
klaus

Fra : Jes Vestervang

Dato : 14-04-03 21:44

Claus Rittig wrote:

> Du skulle have spilt en HEL søndag, istedet for en halv. Du havde det jo
> faktisk kun halvt så sjovt som resten af os. Nåja, pånær Jes...

Jaeh, der var jo lige en ordentlig bytur i Herning lørdag. Det gælder jo om
at nå det hele

Jep!

> Ja, IH hvor var det godt! Men på et tidspunkt havde jeg 3 styrt på EN
> omgang

Den tror jeg næsten at jeg kan slå!

>, det var sgisme lidt nedbrydende for moralen.

Jeg havde også en del arbejde med at bøje ting på plads :-/

> [...]
> træt". Og jeg fik ret. Men for fanden en fed dag! Det er lissom at være 5
> år igen, og lege hele dagen i en KÆÆÆÆMPE sandkasse, med en MAAAAASSE

Jaaah!

Men jeg kan jo bare give affjedringen skylden Jeg tror faktisk helt
seriøst at det har en del med styrt-mængden at gøre, for mange af styrtene
skete fordi jeg ikke kunne holde retningen or kørte mærkelige retninger på
skrænte. Forhjulet dansede også forvildet rundt, når det landede efter en
skrænt-optur. Meget sjovt, men jeg tror der er et par buske der hader mig

> Ja, det tog ikke lang tid at få afmonteret spejle og blinklys

Hehe Nope

22 om jeg må be! ...og så har den skam udstødningsventil og sådan noget
lir

> "Uden affjedring" ...
> Nej, Mads gør ikke nar af en MTX'es lidt kortbenede undervogn, han gør
> blot rede for hvordan virkeligheden var. En forgaffel HELT uden olie

Den kunne da synes Jeg har jo pakdåser til at ligge, så jeg må hellere
se at få dem i. Og så må jeg lige høre Jan om han kan renovere bagdæmperen,
men jeg skal lige tælle sparepengene op først.

>, og en bagdæmper HELT uden olie. Den havde nok været lettere at køre hvis
> den havde været stivstellet.

Og så alligevel; når forgaflen bundede ud når jeg nåede ned til enden af en
skrænt, så slog det altså hårdt! Det var faktisk ret svært at hænge
fast i dyret. Skrænt-nedkørselsteknikken blev dog kraftigt forbedret efter
at Mads fortalte mig at man bare skulle stritte bagud med røven, det tager
faktisk enormt meget vægt fra forenden... og så kan man lande med bagenden
først, når den lige får lidt gas

--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R - jackass style