Hvilken Offroader skal Jeg købe ?
Fra : Niels Lehmann-Poulse~

Dato : 14-04-03 02:41

Hej NG

Jeg overvejer at købe en billig offroader (max 20.000).
Der må gerne være en smule kubik om muligt. Den skal
bruges til arbejde HELE året rundt.

På DBA har der været følgende til salg i det prisleje :

Honda XL350R
Suzuki DR350
Yamaha XT350
Yamaha XT550

Hvilken er bedst ? (Billige reservedele, let at skrue i, pålidelig osv.)
Findes der andre modeller >= 350 ccm end disse ?

MVH Niels L-Poulsen
Sønderborg

Fra : -V-

Dato : 14-04-03 02:05

Niels Lehmann-Poulsen wrote:
> Hej NG
>
> Jeg overvejer at købe en billig offroader (max 20.000).
> Der må gerne være en smule kubik om muligt. Den skal
> bruges til arbejde HELE året rundt.

Hvis du bruger google groups (www.google.com --> Grupper --> dk. -->
dk.fritid. --> dk.fritid.motorcykel), og taster en af dine modelønsker ind i
søgebjælken (husk at sætte kryds i 'Søg kun i dk.fritid.motorcykel' , så får
du en masse tidligere indlæg frem. Jeg har netop her til aften læst på netop
dét emne, ved at søge på 'xt250'.

God fornøjelse.

-V-

Fra : Armand

Dato : 14-04-03 12:35

-V- <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en

> [...]
> får du en masse tidligere indlæg frem. Jeg har netop her til aften læst på

Nu hvor jeg lige havde den liggende fra brug i sidste uge:
http://groups.google.com/groups?hl=da&q=dk.fritid.motorcykel !

--
Armand.

Fra : Morten Juel

Dato : 14-04-03 08:56

> Jeg overvejer at købe en billig offroader (max 20.000).
> Der må gerne være en smule kubik om muligt. Den skal
> bruges til arbejde HELE året rundt.
Skal den bruges som offroader eller, kun som gadecykel ?

> På DBA har der været følgende til salg i det prisleje :
>
> Honda XL350R
> Suzuki DR350
> Yamaha XT350
> Yamaha XT550
HVIS du skal bruge den til offroad, så ville jeg vælge en DR350, da den har
længst fjedervandring.
Hvis du går efter kræfter så er det XT550'eren du skal tage den har 7-8hk
mere end de andre.. men til gengæld har den kun tromlebremser ;o((
Alle 350'erne ligger i 30HK lejet +- 1HK !
XL og XY350 har begge skivebremser foran og tromlebremse bag på, men
DR350'eren har skivebremse både foran og bagpå !!
DR350'eren er for øvrigt den eneste der er lavet med elstart, men det er kun
DR350SE* modellerne !
Og dem er der ret få af i dk, og sådan en får du ikke til 20000,-

> Hvilken er bedst ? (Billige reservedele, let at skrue i, pålidelig osv.)
Hehe så kommer Suzuki'ens svaghed ;o( reservedele til suzuki, hvis de skal
være originale, er ret dyre, hvorimod Yamaha er rimelig fair med deres
priser, hvis det er originalt, Honda kender jeg intet til i den sammenhæng !

> Findes der andre modeller >= 350 ccm end disse ?
Ja Yamaha har også lavet en TT350 som er mere "offroad" end XT'eren er, men
dem er der vist ikke så mange af i dk, de er ihvertfald sjældent til salg,
men det kan jo være at de er så gode at folk ikke vil af med dem de har
lidt flere HK end XT + de har større fjedervandring, ligesom DR350'eren !

Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 14-04-03 09:42

"Tromlebremse"

Ingen tvivl om at skiver er bedst. Men til vinterkørsel har jeg været glad
for tromler. Ingen rustne kaliber der....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Mads Stetter

Dato : 14-04-03 10:13

Morten Juel wrote:
> DR350'eren er for øvrigt den eneste der er lavet med elstart, men det
> er kun DR350SE* modellerne !
> Og dem er der ret få af i dk, og sådan en får du ikke til 20000,-

He he, siger manden der har en SET og snart sælger!

MVH Mads Stetter

Fra : Morten Juel

Dato : 14-04-03 10:21

> He he, siger manden der har en SET og snart sælger!

hehe Mads, HVIS jeg skulle sælge så ligger min ved en 32K, da den har öhlins
og elstart... + der er MANGE ting med !
Hvis jeg skal være ærlig, så har jeg overvejet det, men jeg er ret sikker på
at jeg vil fortryde det, og jeg ved at jeg ikke vil kunne undvære at køre
offroad, man skal jo afreagere et eller andet sted
Det eneske minus den cykel har, er at den ikke er fed til rigtigt lange tur
med tøsen bag på ;o(( så måske finder jeg en billig vejcykel så jeg har
noget at væksle imellem !

Mads ser vi dig over ved Dots i august ?? eller er du en tøs ? ))) vi
bliver jo nød til at vise hvad vi djævleø's beboere kan på en mudret bakke
)

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-04-03 17:55

"Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> være originale, er ret dyre, hvorimod Yamaha er rimelig fair med deres
> priser, hvis det er originalt, Honda kender jeg intet til i den sammenhæng
!

Er det nu også rigtigt?
Er det ikke ca. samme prisniveau nu til dags på de 4 japanske mærker? Det
eneste problematiske ved Suzuki i denne sammenhæng er vist at deres
restordre skaffe-tider er grotesk lange nogle gange.

1 vippearm, XL600 350kr. Og der skal bruges 8.
CDI boks XT550 2100kr.

Og det er endda mange år siden, priserne er nok steget siden.

Rittig

Fra : Michael

Dato : 14-04-03 19:08

Hej Niels !

Honda XL350R vil jeg fraråde, den jeg havde for år tilbage var ikke til at
starte når det blev koldt.

Skal du køre hele året, så hold dig til en let cykel, derfor er XT550'eren
for tung og for høj.

Suzukien kender jeg for lidt til. Så jeg vil holde mig til Yamaha XT350.

Vi du se mere om vinterkørsel så kig ind her:
www.michulla1.starthotel.dk/page3.html

God fornøjelse og hilsen fra

Michael Nielsen