Rensning af tagplader
Fra : Ole Jeppesen

Dato : 13-04-03 21:05

Hej,

Hvad gør man bedst for at vedligeholde tagplader mod alger?

Både forebyggende men også en rensning efter at det grønne skidt har sat
sig?

Nogen der kender nogle gode produkter de kan anbefale eller nogen gode
tricks?

mvh

Ole Jeppesen

Fra : Philip Oest Møller

Dato : 14-04-03 16:48

> Både forebyggende men også en rensning efter at det grønne skidt har sat
> sig?
>
> Nogen der kender nogle gode produkter de kan anbefale eller nogen gode
> tricks?

Zink fungere fint, der er ingen alger e.lign under zink indækket skorstene.

Jeg har for nyligt set noget kobber(mener jeg) til at montere på taget under
den øverste række tagsten. Ifølge producenten skulle det gøre akkurat det du
søger. Men jeg har aldrig set det i brug og husker heller ikke hvilken
tilbuds avis det var i, det kommer jo så mange i disse forårs tider.

Med træ hilsen

Philip Oest Møller

"Man skal kun bekymre sig om nøjagtigheder,

Unøjagtighederne kommer af sig selv"

Fra : Klaus-Erik Jensen

Dato : 14-04-03 21:21

Philip Oest Møller <Philip2022@hotmail.com> skrev:

> [...]
>kobber(mener jeg) til at montere på taget under
>den øverste række tagsten. Ifølge
>producenten skulle det gøre akkurat det du

Hej!
Du kan trække en kobbertråd langs tagryggen, men husk at lave
jordforbindelse.

Hilsen
MTI

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 16-04-03 19:34

"Klaus-Erik Jensen" <mti@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan trække en kobbertråd langs tagryggen, men husk at lave
> jordforbindelse.

Det kan vist være lige meget hvis det er bølge-eternit ;).