Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tilbehør ...
Fra : NoSpamTest

Dato : 13-04-03 19:42

Hvad tilbehør er det lige man kommer til at mangle, efter man får
købet sig et DigiCam ??

Flash Card
128 Mb Flash Card ?? - Eftersom man kan være uheldig med fejl på
kortet, så hellere 2* 128 end 1 * 256. Er det virkelig erfaringerne?
Er FC virkelig så fejlbehæftede at det er et argument?

Strømforsyning.
Vil det ikke være bedre at købe en kortlæser og evt. et extra batteri.
Kortlæseren fordi man så ikke skal forbinde PC og Camera, der jo er
rimelig strømkrævende??
Batteriet - måske endda unødvendig ??

Andre forslag.
Hvad var det næste du gik ud og købte .... ??

/Jep

Fra : Anders Houmark

Dato : 13-04-03 22:59

"NoSpamTest" <nospam_jep@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> 128 Mb Flash Card ?? - Eftersom man kan være uheldig med fejl på
> kortet, så hellere 2* 128 end 1 * 256. Er det virkelig erfaringerne?

Jeg ville købe 1 x 256MB fordi man så slipper for at skifte / opbevare det
kort som ikke sidder i kameraet.

> Er FC virkelig så fejlbehæftede at det er et argument?
Det skal jeg ikke kunne sige.. bruger noget andet selv.

> Strømforsyning.
> Vil det ikke være bedre at købe en kortlæser og evt. et extra batteri.
> Kortlæseren fordi man så ikke skal forbinde PC og Camera, der jo er
> rimelig strømkrævende??

Unødvendigt. Det bruger næsten intet batteri at overføre via kameraet.

> Batteriet - måske endda unødvendig ??

Det er rart at have 2 sæt batterier så man ikke skal vente på de skal lades
op..

> Andre forslag.
> Hvad var det næste du gik ud og købte .... ??

Taske..
Adapterringe 41-37 og 41-52mm.
41-37mm'eren bliver brugt til den 2x kenko telelinse som jeg købte
umiddelbart efter adapterringene..
41-52mm'eren vil blive brugt til det pol.filter som kommer i næste uge..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : NoSpamTest

Dato : 14-04-03 16:10

>Unødvendigt. Det bruger næsten intet batteri at overføre via kameraet.

Du har nogle gode begrundelser, men det undrer mig, at et af de
punkter hvor Canon anbefaler man køber/bruger adapteren er, når man
kabler PC og kamera?

Dvs. hellere et xtra batteri end en kortlæser!!

/
Tak for gode kommentarer.

Fra : ha

Dato : 14-04-03 09:55

> [...]
> kortet, så hellere 2* 128 end 1 * 256. Er det virkelig erfaringerne?
> Er FC virkelig så fejlbehæftede at det er et argument?

Jeg har kort i størrelsen fra 8 til 512 mb. Det på 512 mb er det
sidst indkøbte, og jeg har heldigvis ikke oplevet fejl på nogen
af dem. Hvis du "kun" vil have kortplads på 256 mb, ville jeg
dog købe 2 stk a 128 mb, bare som en sikkerhed, h v i s det
skulle opstå fejl, så er det jo godt at have et andet.

> Strømforsyning.
> Vil det ikke være bedre at købe en kortlæser og evt. et extra batteri.

Absolut en god ide. Bruger selv udelukkende kortlæser. Hurtigt og
nemt, og så slipper du for, at kameraet skal forbindes hvergang.

> Batteriet - måske endda unødvendig ??

Det er lidt svært at sige hvad du præcis skal have. Hvor meget
bruger du kameraet? - hvor? - hvor længe er du hjemmefra ?
o.s.v. Er du i bil, fås der opladere med stik til cigarettænder.

Jeg har et ekstra batteri jeg altid har med mig, og har desuden
den ovennævnte oplader.

> Andre forslag.
> Hvad var det næste du gik ud og købte .... ??

En ekstern blitz.

mvh
ha

Fra : Anders Houmark

Dato : 14-04-03 11:11

"ha" <not-me@dot.com> skrev i en meddelelse

> Absolut en god ide. Bruger selv udelukkende kortlæser. Hurtigt og
> nemt, og så slipper du for, at kameraet skal forbindes hvergang.

Undskyld, men der er ingen der endnu har kunne give mig en ordentlig
forklaring på ovenstående..
Man kan enten:
1: åbne dækslet ind til stikket og sætte USB ledningen i kameraet. Det er nu
klar til overførsel. Tag stikket ud, luk dækslet og du er færdig.
2: åbne dækslet ind til hukommelseskortet, tage kortet ud, sætte kortet i
kortlæseren. Det er nu klar til overførsel. Tag kortet ud af kortlæseren og
sæt det tilbage i kameraet og luk dækslet, og du er færdig.

Jeg kan ikke se hvorfor 2'eren skulle være hurtigere end 1'eren? Med
kortlæser skal man igennem 7 operationer, og med USB kabel i kameraet kun 5.
At kortlæser skulle overføre hurtigere er da vist fra fordomstid da man kun
havde serielkabel tilslutning.
Det argument med at man bruger batterierne unødigt kan jeg heller ikke få
til at holde stik.. Jeg har med 4 2000mAh panasonic batterier taget lidt
over 625 billeder og overført via kameraet..

Ud over ovenstående, så er mit bud, at kameraet bliver mere slidt ved at
tage kortet ind og ud hver gang. Mit kort sidder fast med noget fjederværk
af en art, og man får det op ved at trykke ned på kortet, som så bliver
"spyttet ud".. Bevægelige dele bliver altid slidt mere end dele som ikke er
bevægelige - f.eks. usb stikket i kameraet.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 14-04-03 11:20

"Anders Houmark" <anders@andersh.dk> wrote in

> Undskyld, men der er ingen der endnu har kunne give mig en ordentlig
> forklaring på ovenstående..

Har man katte (som undertegnede) eller børn er kameraet i farezonen hver
gang det ligger fremme på bordet I disse tilfælde synes jeg at en
kortlæser er at foretrække..

Der findes drivere til min SanDisk kortlæser både under Windows 2000 og XP,
så jeg behøver ikke at tage driver-cd med hvis jeg skal loade billeder ind
på en anden computer.

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP
http://www.darling.dk

Fra : René Sørensen

Dato : 14-04-03 21:27

Jeg har også en kortlæser til mit kamera. Dette udelukkede med den
begrundelse at jeg er bange for at slide det dårlige USB stik op som sidder
på kameraet. Jeg er selv i elektronik branchen og ser hvordan stik er efter
1000 betjeninger.

CF kort stikket er af høj kvalitet (guld kontakter) og uden væsenlig
mekanisk belastning når det benyttes.

- René

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 15-04-03 08:37

René Sørensen wrote:
> [...]
> på kameraet. Jeg er selv i elektronik branchen og ser hvordan stik er efter

Jeg kan godt følge dig, men min grund til at have kortlæser er at jeg
synes det er _meget_ lettere at arbejde med - hurtigere og lettere at
integrere i de programmer jeg bruger i forvejen - jeg gider ikke skulle
lære et nyt program at kende, lade det bruge tid på at registrere
"favorit-billedmapper" osv. når jeg har glimrende programmer til
billebehandling og opbevaring i forvejen.

Samtidig bruger jeg kortlæseren og et ekstra CF-kort (indkøbt som
ferie-film-kapacitet) som USB-key-ring til daglig. 128 mb diskette med
USB hastighed kan godt være praktisk selv med bredbånd.

mvh

Jesper Brunholm

--
H.C. Andersen-Centret med nyt design: <http://www.andersen.sdu.dk/>
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - <http://www.phonixfolk.dk/>

Fra : Streetteam

Dato : 15-04-03 09:15

Jeg bruger kortlæser, mest fordi jeg også kan bruge den som harddisk.

Når pc'en har xp eller nt så kan jeg smide min kortlæser i pc'en og bruge
det som ekstra drev. Så på den måde kan jeg nemt smide store filer (afhængig
af størrelsen på ram kor) mellem to pc'ere .

Jeg kobler kameraet til tv når jeg viser billeder, så derfor er kortlæseren
en nem måde at lægge billeder fra harddisken ud på kortet , så jeg kan vise
billeder der består af en blanding af gamle og nye.

Kortlæseren kan jeg også bruge til min mobil , så jeg lægger mp3 filer ind
den vej og hører dem på mobilen.

En kortlæser koster 350 kr så det er rimeligt i forhold til fordelene.

Men igen er det som alt andet, hvad er dit behov ?

Mvh Per

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 15-04-03 08:37

> [...]
sidder
> på kameraet. Jeg er selv i elektronik branchen og ser hvordan stik er

Jeg har et digital ixus (med lille "dårligt" specialstik til usb) og det
stik holder endnu selvom kameraet er nogle år. Desuden har jeg en hp
printer med kortlæser og en pc cardadapter , men jeg bruger nu mest usb
stikket da det er nemmest. Eneste ulempe er at kabler altid ligger og
flyder på bordet. Skulle stikker på et tidspunkt gå i stykker må jeg jo
bare skifte til at bruge kort læseren

--
Anders Majland
Digital Ixus, AW-PS-200 (kamerahus), Apacer 128MB & 512MB Compact Flash

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-04-03 12:20

"NoSpamTest" skrev i en meddelelse
> [...]
> kortet, så hellere 2* 128 end 1 * 256. Er det virkelig erfaringerne?
> Er FC virkelig så fejlbehæftede at det er et argument?

Jeg har ikke oplevet fejl på nogle af mine.

Men jeg synes alligevel, at det er rart at have flere at skifte
mellem, så der altid er et frisk i kameraet selvom det/de andre er i
gang med at blive tømt i kortlæseren.

> [...]
batteri.
> Kortlæseren fordi man så ikke skal forbinde PC og Camera, der jo er

Efter min mening - helt klart jo - men det er der som du kan se på de
andre svar flere meninger om, men jeg er sikker på, at har man først
haft en kortlæser et stykke tid, så vil man ikke have lyst til at
undvære den.

> Batteriet - måske endda unødvendig ??

Et ekstra sæt opladelige batterier og en lader er en god ting

> Andre forslag.
> Hvad var det næste du gik ud og købte .... ??

En taske til at have det i, så det er lidt beskyttet når jeg har det
med rundt.

--
M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 14-04-03 12:31

"Jan Vestergaard" <jan@NOMAILjve.dk> wrote in news:3e9a996c$0$143
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> En taske til at have det i, så det er lidt beskyttet når jeg har det
> med rundt.

Rigtig god ide. Mine forældre har lige ødelagt deres 4 mdr gamle IXUS v3 da
en flaske med hostesaft, som lå i samme plastikpose som kameraet, gik i
stykker. Dyr lærestreg

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-04-03 13:21

"Kenneth Darling Soerensen" skrev i en meddelelse
> Mine forældre har lige ødelagt deres 4 mdr gamle IXUS v3 da
> en flaske med hostesaft, som lå i samme plastikpose som
> kameraet, gik i stykker. Dyr lærestreg

Ja - det var godtnok surt