Dansk Bøf
Fra : Martin Andersen

Dato : 12-04-03 23:59

Hvor meget ville I beregne af kartofler, løg og fars til 7 voksne og 1 barn?

Har en ide om cirka 4 kilo kartofler, 1,5 kilo fars og 2 kilo løg. Er det
helt forkert?

Fra : kautaq

Dato : 13-04-03 02:19

Martin Andersen wrote:

> Hvor meget ville I beregne af kartofler, løg og fars til 7 voksne og 1 barn?

> Har en ide om cirka 4 kilo kartofler, 1,5 kilo fars og 2 kilo løg. Er det
> helt forkert?

Det lyder fornuftigt. 200g kød pr. person er nok meget
normalt. Og et halvt kilo kartofler - ja, hvorfor ikke.
Måske lidt rigeligt med løg, men det er jo en smagssag.

Og så rødbede til - mmmmmmh!

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Martin Andersen

Dato : 13-04-03 00:50

> Det lyder fornuftigt. 200g kød pr. person er nok meget
> normalt. Og et halvt kilo kartofler - ja, hvorfor ikke.
> Måske lidt rigeligt med løg, men det er jo en smagssag.
>
> Og så rødbede til - mmmmmmh!

Ville bare spørge jer andre madglade herinde. Jeg fandt nu ud af at der blev
for mange kartofler, for lidt kød(der blev 14 bøffer af 3 pakker fars a 500
gr) tilpas med løg, og for lidt sovs!!

Sovs kan jeg ikke klare hvis der ikke er nok.

Fra : kautaq

Dato : 13-04-03 03:13

Martin Andersen wrote:

> Ville bare spørge jer andre madglade herinde. Jeg fandt nu ud af at der blev
> for mange kartofler, for lidt kød(der blev 14 bøffer af 3 pakker fars a 500
> gr) tilpas med løg, og for lidt sovs!!

Sovsen skrev du ikke noget om. Tilbehør så som syltede rødbede
og kogte grøntsager kunne vel erstatte manglen på kød?
Gulerødder, blomkål osv. - you know.

> Sovs kan jeg ikke klare hvis der ikke er nok.

Næ-nej, det går da slet ikke.
Sovs til at mose kartoflerne ud i - er et must.
Go' dansk mad.

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Martin Andersen

Dato : 13-04-03 13:28

> Sovsen skrev du ikke noget om. Tilbehør så som syltede rødbede
> og kogte grøntsager kunne vel erstatte manglen på kød?
> Gulerødder, blomkål osv. - you know.

Grøntsager kan aldrig erstatte den samme mæthedsfornemmelse som kød