Chicago / Anmeldere.....og hvad de har fåe~
Fra : Peter Heide

Dato : 13-04-03 16:14

Filmen Chicago har jo stort set fået top-karaktere af den samlet
anmelder-korps. Det er 5 og 6 stjerner (or whatever) over hele linien.

Jeg har lavet en lille research. Blandt mine venner,kolegaer og folk
i dette forum, konklusion er: ikke særligt begejstret for filmen :

"den er såmænd meget god......"
"flotte klippet....ikke noget særligt"
"....sikke noget lort..."
etc etc etc

Det er stort set det man får at vide ,og det stemmer også ens med min
egen vuderingen af filmen.

Men der er ikke noget at sige til at anmelderne har givet den flottr
anmeldelser. Jeg har hørt er de blevet begavet med :
tøj(læderjakker),cd'er,dvd'er.
+ fri bar før OG efter pressevisningen.

Jeg kan forstille mig at de har stået i deres formiddags-brandert og hidset
hinanden op: "vmæsterværk hik je gir den hik sgu tooparater."
Hvorefter de er dinglet hjem til redaktionen, med alle deres fedterøvsgaver,
og givet den top-karakter.

Prøv forøvigt at se hvor mange anmelder-eksemplarer af CDer der
havner i Accord lige over for Politikens Hus. De sælger sgu lortet, hvad
jeg nu godt kan forstå ! ( det sidste hér var lidt af sidespring )

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 13-04-03 16:40

"Peter Heide" <peter@heide.1a.dk> skrev i en meddelelse :

> [...]
> i dette forum, konklusion er: ikke særligt begejstret for filmen :
>
> Det er stort set det man får at vide ,og det stemmer også ens med min

Den er nu ganske ok, efter min mening. Ikke en storvindende Oscarfilm, men
seværdig synes jeg da, at den er.

> Men der er ikke noget at sige til at anmelderne har givet den flottr
> anmeldelser. Jeg har hørt er de blevet begavet med :
> tøj(læderjakker),cd'er,dvd'er.
> + fri bar før OG efter pressevisningen.

Det er selvfølgelig forkert, hvis det, du skriver, passer. For så kan
anmeldelserne vist kun blive positivt farvede. Mesterværk vil jeg ikke kalde
den.

mvh
Mads

Fra : Erik

Dato : 19-04-03 09:57

"Mads Holmsgaard Eriksen" <mhe@fjernsmartazzspam.dk> skrev i en meddelelse

> Den er nu ganske ok, efter min mening. Ikke en storvindende Oscarfilm, men
> seværdig synes jeg da, at den er.

Jeg var glimrende underholdt. Bevares, den kørte da i tomgang et par steder,
men nu er musicalen normalt heller ikke min kop te. Jeg vil trække én
stjerne fra, fordi den ikke rigtigt når udover sit materiale, men ellers
synes jeg, at det er fint håndværk med solide tråde tilbage til den mere
klassiske del af genren. Chicago er klart den bedst klippede film, jeg har
set indenfor det sidste år - især i de rytmiske klip på beat'et i første og
anden akt.

/Erik

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-04-03 17:20

"Peter Heide" <peter@heide.1a.dk> writes:

> Men der er ikke noget at sige til at anmelderne har givet den flottr
> anmeldelser. Jeg har hørt er de blevet begavet med :

Hvis du virkelig tror, at det flytter en professionel anmelder ret
mange tommer, så er det vist dig, den er gal med.

Anmelderne på aviserne er voksne, ordentlige mennesker, der ligesom
alle andre bliver irriterede, hvis nogen prøver at "købe" dem til en
god anmeldelse.

Du er måske også en af dem, der fuldt og fast tror på, at ældre,
mandlige lærere giver piger i stramt tøj bedre eksamenskarakterer?

Hvad arbejder du selv med? Er din egen integritet så ringe, at
tingeltangel kan få dig til at gøre jobbet dårligere?
--
Peter B. Juul, o.-.o Kermit: Bear left!
The RockBear. ((^))

Fra : Rune Zedeler

Dato : 13-04-03 18:23

Peter Heide wrote:
> Filmen Chicago har jo stort set fået top-karaktere af den samlet
> anmelder-korps. Det er 5 og 6 stjerner (or whatever) over hele linien.

Øh...
I information har den af tre anmeldere fået hhv 2, 2 1/2 og 2 1/2 ud af
4 stjerner (læg 1 til for at konvertere til bogart-hatte).

-Rune

Fra : Rasmus Brown Jensen

Dato : 13-04-03 19:05

[Snip]

Jeg har også en teori om at filmen er blevet hypet op

Jeg så Chicago til en forpremiere, dengang der var oscaruddelinger. Jeg var
heller ikke specielt imponeret. Jeg vidste ikke om jeg skulle grine eller
græde, da Richard Gere begyndte at synge

Filmen er lidt under middel handlingsmæssigt. Der var dog en ting jeg synes
var imponerende godt lavet. Musikdelen hvor man ser Richard Gere manipulere
med pressen er rigtigt godt lavet.

Iøvrigt var alle dem jeg snakkede med, efter vi havde set filmen, helt enig
med mig i at filmen er under middel. Det er ikke en film man vil huske for
evigt.

/Rasmus

Fra : Brian Nielsen

Dato : 15-04-03 23:35

"Rasmus Brown Jensen" <bwana@k64.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vidste ikke om jeg skulle grine eller
> græde, da Richard Gere begyndte at synge

Hvorfor skulle du vælge nogle af delene? Han gjorde det da meget godt.
Det gjorde de faktisk allesammen.

> Filmen er lidt under middel handlingsmæssigt.

Hvilken musical er ikke det?
Jeg ser ihvertfald primært en musical for nogle flot koreograferede
dansescener
og en masse fed musik, og det må man da sige at man bliver udsat for i denne
film.
Så thumps up fra mig! (og nej, jeg er ikke blevet bestukket med soundtracks,
T-Shirts etc, etc)

> Iøvrigt var alle dem jeg snakkede med, efter vi havde set filmen, helt
enig
> med mig i at filmen er under middel. Det er ikke en film man vil huske for
> evigt.

Da ingen af jer har kommenteret de utallige synlige mikrofoner, vil jeg
formode at enten
har Palads (Århus) fået en forkert kopi af filmen, eller også kan de bare
ikke finde ud af at
maskere filmen ordentlig.
Aspect Ratio lignede nu også 4:3 snarere end den på IMDB oplyste 1.85:1.

Jeg kan se på IMDB at de har listet een mikrofon fejl:

Boom mike visible: In the courtroom scene when Billy Flynn does
his "tap dance" a mic is visible on the top center of the screen
(usually dismissed as projection error, but multiple reports suggest
otherwise).

/Brian